Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 986 ggr
Najika
0

Varsel

Jag vaknade för några dagar sedan vid gryningen. Jag vakna och kände ett sånt obehag, det var en väldigt olustig känsla som om något hemskt hade skett. Jag funderade några sekunder och fick panik. ”Min sambo, måste ringa honom”. Han befann sig då i annat land. När jag ringde så väckte jag honom så allt bra bra. Jag kunde så somna om för han är viktig. Sen släppte känslan och dagen flöt på. Tills på eftermiddagen då jag hittade en död person. Jag fick lite panik och börja gråta. Varför skulle jag hitta denne som är så skör? Då förstod jag direkt att känslan på morgonen om något hemskt var att jag skulle finna detta. Senare den kvällen så regna det mycket, jag såg en vit fjäril flyga över mig. Jag tänkte och sa lite högt ”men lilla fjäril flyg inte i regnet, ta skydd”. Jag kom sen på att fjärilar inte flyger i regn. Nu tror jag att det var den som dog som sa tack. Det var utanför dennes hem. En natt förra veckan så hörde vi brevinkastet öppnas. hunden börja skälla. Sambon sprang för att kolla vem det var men ingen där. Jag tror det var Tecken. På något kanske tidpunkten av dödsfallet. Vad tror ni?

Milkshake
0

Händelsen med brevinkastet låter som om någon eventuellt tänkt göra inbrott men skrämdes iväg av hunden.

Najika
0

Ja jag hoppas det! För brevinkastet har jag hört flera gånger eller att någon drar i handtaget. Men vi har aldrig sett någon springa iväg då sambon fort sprungit ut. Men vår dörr i entrén har kod och sen stänger den sig väldigt segt. Grannar är det inte för vi känner dom. Jag har alltid trott på att det är så som du säger men börjar nu fundera. Men jag hoppas det är inbrottstjuvar hehe.

mörkaögon
1

Att det var just du som hittade den döda personen beror på att du har mer att lära och mer insikter om döden att skaffa dig. 

Ibland utsätter livet oss för riktigt svåra upplevelser för att vi ska kunna dra lärdom. 

Kram

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

gudilondon
0

# 3 - Jo det är inte utan att man undrar ibland varför man måste veta vissa händelser, om man inte kan påverka dem.  Men det kan vara knepigt det där att tolka vad det är som är varsel, att verkligen tro och förstå att det är varsel.