Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1981 ggr
Hirit
0

Märklig Klocka

När mina barnbarns pappa dog föra året, så hade han ett golvur som hans far hade gjort och det skulle "gå från son till son" så det blev mitt äldsta barnbarn som fick det.

Då hade klockat stått ouppdragen sedan 1996 av vissa orsaker,min dotter hade stoppat uret vid det klockslag då hennes X-svärfar hade dött och så skulle det förbli tills det ofattbara hände hennes X-sambo förra året.

Klockan togs hem till min dotter och fick fortfarande stå ouppdragen, men så en sen kväll eller natt kanske man skulle säga så började klockan att slå tolv slag klockan tolv på natten. Min dotter och barn var fortfarande uppe men befann sig i olika rum,de var på väg att lägga sig. Min dotter frågade om någon av barnen hade rört klockan men det hade de inte gjort. Kanske har det ändå sin naturliga förklaring någonstans, men min dotter fann det hela märkligt eftersom de inte hade rört urverket.

Morrhoppan
2

Fick nästan kårar på ryggen nu…EXAKT samma sak hände oss förra julen!

Min pappa, som dog för 15 år sedan, var glad för att snickra. Han gjorde ett golvur, som nu står i vardagsrummet hemma hos min mamma. Vid jul förra året var min syster hemma på besök, och hela familjen var samlad. Klockan, som inte varit uppdragen på ett tag, slog, när , mamma gick förbi den. Vi tänkte att det säkert kan hända, den kanske slog till av att golvet rörde sig när hon gick förbi. MEN, dagen efter stod visarna på 12, och de had förut stått på 10 i 4!! Klockan har alltså både slagit och flyttat fram visarna ca 8 timmar! Vi såg det som att pappa varit där och ville visa oss sin närvaro Glad

Ingen av våra ungar kan ha rört klockan, eftersom locket måste lyftas av och är ganska tungt. Det är nära taket och väldigt bökigt, vi är alltid 2 som hjälps åt när den ska dras upp.

Celia
0

Vilka härliga historier ni berättar. Jag är dock glad för att jag inte har något golvur som står och kan börja slå igen. Jag hade dött på kuppen Förvånad 

Min sambos armbandsur har stannat på mellan 7-8 min över 9. Det upptäckte jag först då andra pratade om klockor här i veckan som gick. Sen slog det mig att det är samma siffror i hans begravningsdag - 070809. Underligt!

Undrar om den också ska börja att "gå" igen…

Hirit
0

#1 Ja samma här, Intressant att det finns någon mer som har upplevt exakt samma sak som min dotter- så nog finns det en form av liv efter detta. Min dotter och barnen måste ha reagerat en hel del liksom jag själv - och det hela tolkades nog som att hennes X-sambo ville ge sig till känna på något sätt. Till saken hör även att han dog  omkring kl.12 på natten för ca. 1 1/2 år sedan. 

"2 Det kan jag hålla med om att tiden som klockan stannade på råkade på att vara din sambos begravningsdatum var underligt - intressant för dig att se om klockan börjar gå igen - eller om  batteriet råkade på att ta slut - men i vilket fall som helst så är det inget som lämnar en oberörd, varken din händelse, min- min dotter eller Morrhoppans.

Är det någon med mediala förmågor som kan ge en teori på det inträffade, kan det ha varit någon som ville ge sig tillkänna? Det är det som jag är mest intresserad av. Kan det ligga något i min tolkning.

Popflickan
0

Jag har varit med om samma sak!

Fast å var det inte ett golvur utan ett bordsur eller vad man kallar det som tillhört min mormor och morfar. Den har stått ouppdragen i hyllan eftersom den tickar väldigt högt och slår ännu högre. Jag drar upp den ibland litegrann bara för att få höra tickandet en kort stund, men…

En kväll för ett par år sen så började den ticka helt plötsligt, jag hade då inte dragit upp den på länge och ingen hade rört den. Min man förstod inte heller vad som hänt, men den tickade på ett tag under kvällen sen slutade den. Det hela kändes kosntigt, men väldigt lugnt och trevligt och jag kände det som att det var morfar som kom och hälsade på helt enkelt! :-)

Jag har önskat att han eller mormor vill komma tillbaka och dra upp klockan igen, det vore trevligt! :-)

TantAlma
0

Jag hoppas jag får hjälp med min vackra klocka snart efter farfar, för jag råka dra upp den för mycket…. Min farfar var mycket duktig med klockor och lämnade efter sig så vi kunde få en varsin. Golv uret kunde vi dock inte behålla trots att det innebar sorg att göra sig av med den.

[SallyCinnamon]
0

När min farfar dog för snart fyra år sedan fick min pappa ta över en gammal klocka efter honom, en sådan man drar upp. Till en början var pappa noga med att dra upp den varje kväll, men glömde efter några månader bort att göra det. Jag och min farfar fyllde år på samma dag och hade som tradition att alltid ringa varandra och säga grattis. Dessa gratulationer fortsatte även efter att han gått över - genom klockan… Han har även hört av sig på julen. Jättefint!

Pia-F
0

Jag har en pendelklocka som sitter på väggen, jag ärvde den efter min mor för 2.5 år sedan. Den blir aldrig uppskruvad eftersom min sambo tycker att den låter alldeles för högt.

Denna klocka slår ett slag emellanåt, ibland flera dagar i rad och sedan kan det gå mer eller mindre lång tid till nästa gång….