Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 764 ggr
Skogskraft
0

OT: Galghumor

Ok, bryter trådstartarblockaden med lite trams, i ny tråd istället för att kvadda en befintlig. Sorry E.J. för att jag kopierar lite text från dig!

E: krogarna blev nästintill tomma för människor vågade inte gå ut och dricka några glas på krogen för dom trodde att en klibbande då kunde följa dom hem och bli kvar.

Jamen, är vi inte många som ibland fått med sig en klibbig/klibbande person hem från krogen & haft svårt att bli av med denne?

OBS: humor, ironi, osv.

Elisabeth-J
0

Hahaha ja herr ågren har jag fått med mig hem några gånger om jag tänker efter Cool han var svår att bli av med, det tog några år men när jag slutade gå på krogen så försvann han Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

zeretki
0

Hahaha! Den var kul. :) Jag ska nog vara glad för att jag inte är den typen av tjej som får kladd på krogen. Flört Och så går jag alltid hem innan stängningsdags, eftersom jag VET att då blir folk desperata dvs. då tar man vad som helst. DVS tjejer som jag. Räcka ut tungan Och hur bra känns det att bli uppraggad för att alla snygga tjejer är upptagna?

Nej tack, krogen har jag skippat. Nu är det intelligenta killar som är intresserade av det som finns innanför som gäller. Glad

EwaKristina
0

Meeeen,Elisabeth,menar du att herr Ågren varit hos dej oxå??Han må ha hängt med många efter ett krogbesök,hanCool

Elisabeth-J
0

#3 Du med? Förvånad

Elisabeth 

EwaKristina
0

#3 Ja ,tillslut stod jag inte ut med honom,så jag lade ner alla krogbesökCool

[Hellas]
0

Ågren var hos mig med, jag tycker nog att han är förbrukad nu!

Alltså det är ju inte så kul att vara nummer 103 i samlingen

Elisabeth-J
0

#6 Ja han är nog förbrukad för många år sen om han inte har föryngrat sig, kanske gjort en plastikoperation Cool

Elisabeth 

[Hellas]
0

Förr var det alltför många klibbandar som äcklade sig men idag är det ingen, det kan ju inte ha med åldern och utseendet att göra så det måste ju vara att inteligensen som uttökats skrämmer klibbarna Glad

Elisabeth-J
0

#8 Men på krogen är det ju ofta utseendet som dom dras till Glad

Elisabeth 

[Hellas]
0

nejnejnej, då skulle ju klibbarna öka med åldern å inte minska eftersom man blir vackrare med åren. Å andra sidan, jag har inte varit på krogen på flera år så jag har ju inte så stor erfarenhet längre.

SEViking
0

Hej

Galghumor e lika med rolig humor, tråkigt bara att det alltid måste finnas en "syndabock"

Skål tammefasiken

SEV Cool

[Hellas]
0

#11 Dyker du upp som gubben i lådan, har det varit mycke?

Tuva-Lena
0

#11 Du menar herr Ågren? Jo, han har jag oxå  haft sällskap med. Mitt sätt att bli av med honom var att sticka ut i skogen så fort jag var "nollad" - han gillar inte frisk luft! men sen var det en annan Ågren som slog följe med mig i ungdomen. Han gillade inte heller skogen, så han stack till S-holm och blev militär! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

SEViking
0

Jajjamensan

SEV

Tuva-Lena
0

Va då jajjamensan SEV? Att Ågren blev syndabock, eller militär? Fundersam

[Hellas]
0

Ågren kan man ju ha ju eller "dagen efter" men vad är då "dagen efter" är det dagen efter klibbandarna på krogen eller efter ågren eller är det helt enkelt dagen efter och dagen före dagen som kommer.
Kanske det finns en Daggen inblandad, ja jag har varit med om "dagen efter" men inte "Daggen" kanske myntat nytt uttryck, är inte detta ordbajjeri o galghumor?

Nus ska jag ta en klunk läskeblask, salut

Elisabeth-J
0

Hahahaha att herr ågren skulle vara en syndabock? Nej han är ju med i galghumorn med livserfarenheter som vi har gjort oss av med. Så syndabock är han ju inte, däremot en lärdom Cool

Elisabeth 

[Hellas]
0

17 Vissa lärdomar går man ju bet på, även om det blir mer sällan än förr. Å andra sidan, när man var yngre hade man aldrig Ågren, när jag tänker efter så använde jag inte galjar heller….

Tuva-Lena
0

Tänk om klibbanden heter Ågren, då är ju problemet löst! För nog var han efterhängsen, den där Ågren! Iblalnd fick man till och med göra en rejäl språngmarsch för att bli kvitt honom, även om man höll på att kvävas på kuppen! Grön i ansiktet återfick man medvetandet, och sa tyst för sig själv: "Aldrig mer.." Penga mun

SEViking
0

Jobbigt me efterhängsna ågrenar. Men å andra sidan kan man ju se det på ett annat sätt, man e ju åtrådd.

SEV

shintaida
0

Jag vet inte vad min klibbande hette…Ågren var det INTE i alla fall. Klabbe Klibb-ande, kanske…hehehe

Men han stannade inte länge….fick inte för min Nalle.

Nada konkurrens….

// Shintaida

Elisabeth-J
0

#21 Blev Nalle svartis? Flört

Elisabeth 

shintaida
0

Näää, Klabbe ville inte släppa taget. Jag skickade Klabbe till ljuset i stället. Det blev nästan handgemäng mellan dom! *fniss*

// Shintaida

Elisabeth-J
0

#23 Ojdå Förvånad vilken tur att ha stack då! Nalle vill nog ha dig för sig själv Flört

Elisabeth