OMG!!
har ni någonsin sett så mycket Orber förut?? Det har då inte jag! vart helt chockad när jag såg bilden min mamma tagit uppe på vinden till sin affär! Hon skulle fota alla ställningar som ligger där, och titta vad mycket mer hon fick med! ^^
Oj,mycket gamla energier i de grejorna
Skulle vara roligt att få köra psykometri på dem
Din mamma har en del att ta tag i ´när det gäller´det mediala skulle jag vilja påstå
Kram anki
# 1 helt klart! Hur funkar psykometri?
Man plockar upp energispår, eller minnen av föremål
Det är jätteroligt. Du tar ett föremål i handen och plötsligt utspelar sig en film eller en händelse framför dina ögon.
Eller så känner du saker i din kropp som smärtor och andra förändringar. Så där är det viktigt att du VET hur du själv känns först. Det är väldigt olika beroende på vad man har för gåvor
# 3 det låter ju häftigt! fast låter samtidigt väldigt jobbigt.. man vill ju inte att det ska bli så i allt man tar. ^^
Btw.. "OMG" står för "Oh My God!" vilket var ungefär min reaktion när jag såg bilden. alltså, "Oh My God", Inte "Omgående" 
Nej det gör jag inte. Jag har lärt mig att stänga av när jag inte jobbar så då kan jag ta i vad som helst, nästan i alla fall *skrattar* Och så öppnar jag upp mig, eller man kan kalla det för att jag ställer in mig, på att känna och fånga upp energispår. Det är ungefär samma sak som man kan känna när man kommer hem till någon om det är oroligt eller har precis varit ett bråk där.Eller om jag sätter mig i någons fåtölj eller stol då blir det starkare. Det är faktiskt lite svårare att bara stänga av tycker jag. Ännu värre var när jag satt på bussen där blir det så trångt och då måste man stänga av sig riktigt ordentligt.
# 6 låter tufft.. kanske lika bra att man inte lär sig det där, hurru! >< skulle nog tycka det var rätt jobbigt att känna av energier i precis allt!
Ja, det är ett beslut man måste ta själv. Självklart blir man känsligare när man utvecklar sin mediala sida. men som tur är är man ju inte tvungen att välja att utveckla den. Man klarar sig nog bra ändå
Kram
# 8 sant. ^^ hur gammal var du när du blev intresserad av det övernaturliga, och bestämde dig för att utveckla din förmåga? ^^
Oj :) Vilken fin bild ändå! :)
Oj, det där var faktiskt en svår fråga
Jag ska försöka berätta lite kort ändå. Jag har alltid varit intresserad av det övernaturliga ända sen jag hörde en massa spännande berättelser när jag var liten som hänt i våran släkt.
Men när jag var 20 år så gjorde jag en stooor förändring i mitt liv. Och då började jag intressera mig för astrologi och tarotkort,även vanliga spåkort. Jag träffad en kvinna som var duktig i att spå i kort och hon ville lära mig. Då var jag livrädd. men spådde gjorde jag, även om jag var jätterädd för allt som var övernaturligt.'
När jag sen var runt 25 blev jag sjuk. Och min kusin tog livet av sig. Då började jag åka på seanser lite här och var, mest i stockholm på spirituallistiska föreningen. jag började meditera och provade healing mm. Ja därifrån måste jag säga att det började rulla på egentligen eller…….. Jag vet inte var sätter man gränsen. Som sagt svår fråga.
Kram
# 11 det flesta mediala verkar gå igenom en jobbig tid i deras liv, innan de riktigt utvecklas till medium. Lite underligt det där, men man läser ofta om det. jag är ju rätt ung än, så jag har väl tid på mig att fundera över hur jag vill utveckla det hela antar jag. ^^ Men spännande endå att veta hur gamla andra var när det började. ^^
Ja, det med jobbiga saker är någonting jag märkt också. Alla medium som jag känner har haft ett tufft liv och jag med förstås
Men jag har alltid vetat om att jag inte valt en lätt väg. Men för mig är det logiskt ändå. Eftersom vi har och får kontakt, ofta med människor som mår väldigt dåligt. Eftersom man oftast söker ett medium när det inte finns någon annan utväg i livet för att få svar på saker. Och hur ska vi kunna bemöta en annan människa på ett bra sätt om vi inte har en aning om hur det känns att må dåligt???? Och en mängd olika känslor som man kan uppleva. Har man inte kännt dem själv är det svårt att förstå och hjälpa på ett bra och äkta sätt. Så tänker jag
# 13 det låter mycket vettigt! har aldrig sett det på det viset förut. ^^

#13 Bra beskrivet Happy!
Det är ju precis så det är, man får dom svåra prövningarna för att kunna hjälpa andra och kunna förstå det dom går igenom bl.a. Det är otroligt jobbiga prövningar som vi har blivit utsatta för men som senare visar att det har varit nödvändigt. Ett medium har inte haft en enkel väg i livet men det har varit värt allt för idag vet man varför och kan både förstå och hjälpa andra 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Finns ingen som kan berätta lite om vad dom ser och känner på bilden? vore intressant att höra. ^^
Ja, jag har faktiskt tänkt så de senaste 10 åren när jag fått prövningar på prövningar. Att hur tufft och jobbigt det än känns så är det ändå en gåva, för jag kommer att kunna hjälpa någon annan som upplever samma känslor och jag kommer att kunna vara närvarande till 100%. Och se personen i ögonen och säga att jag VET hur det känns. Jag förstår dig. Och personen kommer att känna och se i mina ögon att jag vet precis vad jag pratar om.

#17 Ja det har ju varit så många gånger som man har frågat sig själv varför man fått alla dessa hårda prövningar och om dom aldrig skulle ta slut, många som vet det jag har gått igenom har ju frågat hur jag har orkat igenom allt. Några gånger har man känt att orken har tagit slut men det är ju så att man blir bara starkare och starkare efter varje prövning man går igenom och när man sen vefteråt vet varför man fick den å känner man bara en sån enorm tacksamhet trots allt. Jag är tacksam och glad för allt, även mot människor som velat mig ont på olika sätt, dom är förlåtna med tacksamhet och kärleksfulla tankar för det får också dom att växa i sin andlighet. Att döma och tänka illa om någon är inte bra för varken sig själv eller den andra personen. Om man sänder positiva och kärleksfulla tankar till någon som har sårat eller gjort illa på annat sätt så får man den personen att växa men om man gör tvärtom så faller man bara själv åt fel håll. Det är en del av allt som jag har fått lära mig under livets prövningar och det är fantastiskt att se hur flera av dessa personer sen kommer tillbaka i ens liv på ett positivt sätt :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Så,sant Elisabeth så sant
***putt*
**
Fortfarande ingen som kan känna av någon person på den bilden? av alla Orber borde det väl endå gömma sig någon där, eller hur? ^^ (ursäkta om jag är tjatig!) 
*putt putt* ><
vad tråkigt.. :( jag som hoppats på lite mer respons på den här bilden.. :( själv tyckte jag det var helt otroligt vad mycket Orber det var, men det verkar inte imponera på er andra.. :(

#25 - oj så många där var på den festen :)
är det verkligen Orber? , tycket jag såg ett ansikte på första bilden
är det verkligen Orber? , tycket jag såg ett ansikte på första bilden
oj blev 2
såg mer…
# 30 ja, den uppe i hörnet ser ut som en ailien som hamnat på sned tycker jag. >< vet inte vad det är för något! nått ansikte ser jag inte.. kan du beskriva det? ^^
liknar en ilsken gubbe
liknar en ilsken gubbe
liknar en ilsken gubbe
oj vad många det blev (a)
Hur man kan se saker och ting olika, jag ser en dam med mörkt hår på den övre inringningen och nedre en farbror med mustash.
KuroTenshi ser en alian och en björn. men kollar man noga kan man se lite utav varje tror jag. Törs nog inte gå dit ensam igen.
Kram Tatsu

Klart det blir många "orber" på en dammig vind. Testa att ta ett kort igen efter att du "sopat och dammat" på golvet - DÅ ska du få se på folksamling!! :D
goranka vi har nog endel gemensamt,skulle svara likadant
"38 + "39 Var och en får tro vad dom vill!!!!!!

Tro? Jag vet.
Testa själv vettja.
hej alla orberfantaster gå in på#43 och fundera på det ni ser.det är damm etc.
# 44 nilla_2,
varför?
jag förstår inte varför alla ska tala emot att Orber skulle finnas?
Jag är extremt fashinerad av Orber, och går på "orberjakt" med min kamera såfort jag kommer till något nytt ställe.
Kan inte jag få tro att det är energier? varför ska alla säga emot? Jag kommer alltid tro på att detta är Tecken på spöken, oavsett era åsikter, och om du nu tytcker det är så j'äkla jobbigt att läsa när andra disskuterar om detta ämne, så är det ingen som håller dig kvar. Fell free to go!