Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettsorg
Läst 1580 ggr
galdra
0

Galdragubben

Hej på Er!

Detta är galdras "gubbe som lyckats komma in på Er sajt!

Jag vill tacka alla fantastiska människor för att Ni hedrat galdra samt all Er värme till resten av familjen.Det har nu gått mer än ett dygn sen galdra lämnade mig hastigt och på ett sorgligt sätt och det är väl först nu i denna sena timma som jag börjat förstå att inte bara vanka omkring utan försöka göra något konkret av situationen.

Idag hände något som hjälpte mig oerhört mycket i mitt sorgearbete, jag ringde till Sahgrenska sjukhuset för att avboka Ewas tid för nästa cellgiftbehandling då jag fick förfrågan om överläkaren som behandlade henne fick ringa mig, ok.

Läkaren ringde senare och beklagade sorgen och ville höra vad som hänt, jag berättade och frågade samtidigt om cellgiftbehandlingen och blodstillandemedlet hon fått på något sått påverkat att hon fick en propp i lungan, han kunde inte säga ja eller nej på frågan utan svarade i stället" om det på något sätt kan hjälpa Dig i bedrövelsen vill jag berätta att den typ av cancer som Ewa fått är väldigt agressiv och att överlevnadschansen är 10%" menar Du ,frågade jag, att Ewa inte skulle klara sig, ja svarade han, se det så här, det tragiska som hänt har igentligen bara förkortat hennes lidande!

Med detta i bagaget förstår jag att det ändå var en mening med det som hände och att jag vill minnas min fru som hon var, handlingskrafig och beslutsam, även om det var si och så av den varan under hennes sista tid. Jag tycker ändå att beskedet lättare kommer att hjälpa mig i min fostsatta sorg eftersom det som hänt ändå skulle komma att hända lite senare och tiden fram till dess hade blivit väldigt jobbig, inte minst för min galdra.

Så alla därute! Sköt om Er och återigen tack för Eran omsorg.

Bybo
0

Tack snälla Galdragubben att du skriver! Många Varma kramar/ Pia

topsie
0

Tack snälla för att du orkar att skriva till oss. Jag träffade galdra på forumträffen i Avesta. En fantastisk kvinna.

Kram/Annelie

Celia
0

Tröstekramar till dig och tack för att du berättade detta! Jag hann dessvärre aldrig träffa Ewa, men däremot känna hennes värme här på forumet. Var rädd om dig och er son!

Kramar, Cecilia

Brokenfether
0

Tack för att du kom hit i din sorg och berättade för oss. Ta väl hand om dej och din familj…Kram/brokenfether..

Tuva-Lena
0

Tack för att du berättar för oss galdragubben! Jag kände inte galdra så väl, men läste alltid hennes inlägg som skvallrade om vilken varm och klok kvinna hon var! Sänder dig många varma tankar i ditt sorgearbete!

/Inga-Lena

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

maiya
0

Tack för att du kom och orkade berätta i din sorg.ta hand om dig och din familj…Kram/maiya.

Playja
0

Kan bara hålla med om alla andra. Tack för du berätta. Jag vet  inte va jag vill säga.. Jag e mållås!

bjarvamor
0

Galdragubben, det är verkligen fint och omtänksamt av dig att skriva till oss alla här! Jag vet ju inte om du har samma intresse och engagemang för det övernaturliga som Galdra hade? Men om du har det och orkar så småningom, så vet jag att många med mig här på forumet skulle uppskatta jättemycket om du ville skriva några rader här på forumet, när du känner för det!

Många varma hälsningar till dig och dina nära!/Bjarvamor

Vibeka
0

Skönt att du kan se det på det viset Galdragubben, för visst är det så att vi vill inte att våra älskade ska lida mer än de behöver. Ewa har det gott nu och vakar över dig och er son *Ler*

Vi "pratades" vid sista dagarna jag och Ewa här på ÖN och kände att det är en mycket varm och kärleksfull kvinna som gått över till andevärlden. Sänder  varma tröste kramar till dig och er son, mina tankar finns hos er i denna svåra stund.

Carina

Mizzi
0

En stor varm kram från mig också.

Marita

Tiia
0

En styrkekram från mig

Helleh
0

Skönt att få veta att det här var det bästa för Ewa om hon hade så liten chans att bli frisk & att hon nu är fri från alla smärtor.

Tack Galdragubben för att du tänker på oss alla härinne, jag vet att det betyder vldigt mycket för många här. 

*kramar*

april4
0

Jag kände inte heller Galdra, men har läst några av hennes inlägg och det var många visa ord. Skickar varma kramar till dig och dina nära.

Skogskraft
0

Starkt gjort & fin gest. Tack.

EwaKristina
0

Tänk vad Galdra blir stolt nu,då "gubben" hennes kliver in på Forumet.Tack snälla du, för att du gjorde detta. Tänker oxå väldigt mycket på Cilla,som mist sin älskade syster.Jag hade förmånen att träffa Ewa på Forumträffen,en lika fantastisk kvinna IRL,som på Forumet.Ni finns i mina tankar.Varma kramar,Ewa

mumlinen
0

Tack för att du berätta, en varm kram från mig

drutten53
0

Hej Kaj..tack för att du dela med dig av berättelsen..Saknar hennes goa myssiga röst…P.S  småler nu..måste bara fråga dig Kaj..lysser lampan ännu på toa…Ta väl hand om dig och din son Rickard…tänker mycket på er…sänder många tankar till min vän galdra och er son Kim…Ni kommer ses igen..men inte än..varm kram till er från mig

kath
0

Vad fint av dig att skriva här till oss. Tack för att du berättade. Sänder ljus till dig och din familj, Varma kramar till er

Pia-F
0

Hej Galdragubben!

Att Ewa var en väldigt fin människa lös igenom i alla hennes inlägg….Vad jag kan se här är du en lika fin människa själv också…..*det hade jag ju inte trott annat heller*

Fortsätt gärna att komma hit till ÖN………skriv av dig, ventilera tankar osv…

Vi finns här för dig ….

Många varma kramar till dig och din son // Pia

[Hellas]
0

Jag har bara ett ord att skriva:

Tack!

Rocktjejen
0

En stor varm kram till dig i din stora sorg.. tänker på er…

Eva

Carina.S
0

Hej galdragubben!!

Tack så hjärtligt för at du hörde av dig hit.  Jag om nån vet hur det känns att förlora flera anhöriga på kort tid..Själv så när jag var 12 år, förlorade jag först morfar, sen både mamma och pappa inom loppet av ett år… Så jag kan mycket väl föreställa mig vad ni går igenom nu…Mina fullaste empatier och medkänsla finns hos er.

Jag kännde bara galdra genom hennes fina energi man kännde genom alla hennes inlägg här. Hon var en fin medsyster här på ÖN!!!

Du vet väl att du är såå välkommen att fortsätta skriva här om du vill och känner för ….

STOR tröste- kram till dig galdragubben, och till din son med från en som vet hur det kan va……. Carina

Elden
0

Tack Galdragubben! För att du kommer in till oss och delar med dig av det här. Galdra satte sina spår hos många här inne och den respekt du visat oss är enorm - tusen tusen tack!

Massor med kramar, ljus och värme till dig och er familj!

Dolleminas
0

Jag kände inte Galda irl men här på ÖN har hon varit en positiv och glad person trots sin svåra sjukdom, jag hoppas du blir kvar här och får tröst av oss. Samtidigt är jag övertygad om att hon är nära er…

Sänder en varm kram till dig och er son.

Thinka
0

Tack Galdragubben för att du klev in här på ÖN och delade med dig. Jag hade förmånen att få träffa Galdra på forumträffen i augusti i år. Hon var en männsika som man tog till sig direkt, en person som utstrålade värme och en oerhörd trygghet och hon hade alltid ett tröstande ord till hands. Tänker på dig och er son som hon så hastigt nu lämnade och det är så svårt att finna "de rätta orden" för oavsett vad man säger så gör sorg ont.

Kram med värme och styra till hela er familj.

Minna

SEViking
0

Ni efterlevande har mitt deltagande.

SEV Oskyldig

Hoppfull
0

En mening i smärtan trots allt…

Tack för att du orkar delge oss. Hoppas att Du/ni kan känna att trots att det är många av oss som aldrig mött er personligen så känner vi starkt med er och sänder er många kärleksfulla tankar i denna svåra stund.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Erika-A
0

Tack för att du delar med dig! Som du skriver känns det lättare att hon slapp lida alltför länge som läkarna sa att hon skulle. Skickar värme och ljus till dig! Kram

Morsan1
0

Tack Kaj för att du tog dig tid och ork att skriva här på forumet! Jag uppskattar det mycket!

Jag träffade Eva på forumträffen och har varit hennes "jobbarkompis" här på ÖN. Eva var min "internetmamma" som tog hand om mig när jag var mörkrädd, bannade mig när jag var lat och tjurig. Vi skrattade mycket och skrev lite härligt bitska bus ihop!

Jag kommer sakna henne mycket! Det gör mig dock gott att Eva är med Kim och att hon slapp gå igenom en massa jobbiga behandlingar och må dåligt. Det kan ju låta som en klyscha men visst är det väl ändå bra när det går fort, även om man naturligtvis inte vill att det skulle ske alls.

Kram till dig Kaj och en kram till Rickard med familj! Jag tänker på er!

Kramisar Morsan1/ Åsa

TantAlma
0

Tack, för omtanken för oss mitt i din egen sorg.

_sussie_
0

Tack Galdragubben för att du orka ta dig ut till oss på forumet o berätta.. Sänder varma tröstekramar till dig o sonen, kom gärna ut till oss igen om du behöver skriva av dig eller bara ventilera.. Kram Sussie

Trice
0

Hej galdragubben, jag tackar också för ditt brev hit,det krävs styrka att orka,mitt i din sorg. Jag kände inte Ewa själv,annat än några varma ord från henne här inne.Hon verkar ha varit en vacker människa. sänder er mina tankar och ljus o värme i er stora sorg. ta hand om varann.Kram

shintaida
0

Galdragubben!

Galdra har gett mig upplysning i mitt liv nu, som jag borde ta tag i. 

Jag kommer alltid att höra hennes skratt klinga i mina öron, för jag fick förmånen att träffa henne på forumträffen.

En vacker människa med en vacker själ! 

Per Aspera Ad Astra

(genom svårigheterna mot stjärnorna)

Med Stjärnljus // Shintaida

Neva
0

Otroligt starkt - mitt varma deltagande

emma93
0

Mina tankar går till er!

zeretki
0

Tack snälla för att du berättade detta! Det känns ju lite konstigt att "känna" någon och ändå inte på riktigt, och jag blev så glad av att du ville skriva till oss.

Jag beklagar sorgen och önskar dig allt väl i livet!

Tinnie
0

Tack för att du delade med dig av berättelsen. Jag beklagar sorgen och sänder massor med ljus,kärlek och varma tankar till Er i er svåra stund.

Kramar

/Kristina.

Doris
0

Tack för att du berätta! Med ljus och värme och att bara finnas till för er här/dolla

Allting är möjligt

kerstinw46
0

Jag vet hur det är att mista sin älskade.Många tänkar tull dig o din familj

YvonneW
0

Beklagar sorgen för de anhöriga.

NinaB
0

Många varma tankar til deg  och din familj i denna stund

och tiden som kommer.

Manni
0

Jag vill också bara skriva att mina tankar är med er.

wolfie
0

Jag har aldrig träffat galdra IRL..men sett de fina inläggen här..Mina varmaste kramar i den svåra sorgen..

drutten53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HEJ…ville bara skriva här…att jag under morgonen blev mormor..ville bara attt min vän galdra skulle veta…men tror att hon redan vet det…hon var så glad över att jag skulle bli mormor igen…men galdra det blev en kille…kram… vila i frid

LÅT MIN BLOMMA FÅ SÄGA ETT SISTA FARVÄL

dilba
0

kloka, vackra och varma galdra, vi ses igen i en annan tid, tills dess är du bevarad i ljust minne.

[Lady-Oona]
0

Varma deltagande kramar till dig och din familj….

LadY Oona