Liv och död
Ofta när någon dör, så föds det någon (i samma familj alltså) i samband med dödsfallet. Eller så blir någon gravid i samma veva. Har någon mer än jag tänkt på det och är det slumpen eller vad beror det på?

Det har varit så i min släkt sen långt tillbaka, slumpen eller en balansgång, jag vet inte. Men visst ärdet konstigt att det först är en sorg och sen glädje. Man tar farväl av en själ och välkomnar en ny. Samma dag som min syster föddes -67 så dog mammas moster, hon bara föll ihop och hon var ung.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ett par veckor efter min svärmor dött födde min svägerska barn och min kompis fick veta att hon var gravid samma dag som hennes mamma dog.
Ibland kanske vi behöver en stor glädje för att kunna överleva sorgen.

Efter ett par veckor efter att min mor gick över till andra sidan då kom min dotter och sa att hon var gravid att jag skulle bli mormor.Min mamma var född 28maj mitt barnbarn blev född den 22maj.

Har oxå erfarenhet av just detta"fenomen" eller vad man ska kalla det. Samma år som min morfar dog födde jag min näst äldsta dotter. Livet är nog en balansgång, tror jag. Man mister någon och får i nästa andetag någon ny in i sitt liv!
Har också upplevt detta då mina barn kom till världen. Tänkte faktiskt på detta igår då jag pratade med min granne vars svärmor dog hastigt i en bilolycka. Dom har en liten nyfödd dotter!
För mig har det inte riktigt följts upp på samma vis. Men i år har det varit fler barn födanden en dödsfall. Det tar jag fasta på och det finns plats för fler.

Lite så blev det för ganska precis 1 år sedan då min farfar blev sjuk och snabbt försvann från detta liv. Precis innan hann min far berätta att jag var gravid. Tyvärr hann farfar aldrig träffamin son men jag gläds åt att han iaf fick veta att han skulle komma…

kanske är lite off topic men när jag var liten sa jag vill min mormor: "kommer du ihåg när jag var mamma till din mamma?"… man kanske har flera liv i samma familj? jag själv kommer inte ihåg det men både mormor och mamma kommer ihåg det väldigt väl, jag var ungifär 3½ år då tror jag…
Så är det i min släkt, ibland har det nästan på dagen stämt, ett barn har fötts och en släkting har gått vidare.
Jag har själv legat på BB när dödsbudet kommit.
Min mormor fick reda på att hon hade cancer ett par månader innan min lillebror föddes. Några månader senare dog hon.
Så visst borde det väl ha något slags samband? Och har ni tänkt på en sak - det har ju varit så många som har dött år (iaf många "kändisar"), och så är det samtidigt babyboom =P
Kanske är det för att alla själar ska ha någonstans att ta vägen? Om en ska in i himmelen, då ska någon annan ut, så att det inte blir för trångt?! Nej, det tror jag inte, skojar bara 

Ja idag fick jag ju veta att jag ska bli moster, så det händer nu igen. En går över och en ny kommer ner.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Skulle det vara på det viset, så skulle min släkt vara på utdöende dessvärre. Varken jag eller min bror har några barn, men våra mor/farföräldrar/föräldrar/svärföräldrar går bort.. Kan det vara nån mening med det också, ni som vet..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Finns det inga vänner runt dig som fått barn då? I din närmsta umgängeskrets menar jag? Som fått barn då? *ler*