Flicka helad
En vän till oss som har en dotter i samma ålder som vår dotter. Hon har varit deprimerad och mått väldigt dåligt och inte klarat att vara i skolan under vissa perioder. Hon har till och med velat ta livet av sig. Jag har verkligen lidit med familjen och förstår inte att unga flickor ska behöva må så dåligt.
Jag har skickat upp böner om att hon ska bli fri och jag har fällt några tårar. Hennes mamma var nära döden då hon blev felopererad och fick tillbringa en lång tid på sjukhuset. Deras ekonomi krossades och vi fick hjälpa dem lite under en tid.
Igår fick jag följande text från min vän:
-Ett under skedde den 8 december!
-Hon fick förbön av en människa som Gud sände och blev liggandes på golvet och skrattade i 1,5 tim! Inte en ångest attack sedan dess! Inga piller! Sover gott! Sex års förbannelse är över!
Jag är så glad och tacksam.
Finns det fler som kan dela med sig av glada och positiva händelser? Man läser så mycket tråkiga saker, och vi behöver få lite uppmuntran för att orka vidare. Allt är inte mörker och elände, det finns hopp.🙂
Vilken fint berättelse tack Setfree.
Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.
Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.
Tack för en fin berättelse som inger hopp.Jag är övertygad om att man i de mörkaste stunder kan få otroligt kraft och styrka om man av hela sitt hjärta i sanning önskar och ber om en förändring.Vad det än må vara.Det finns otaliga exempel på det.Jag har själv varit med om det och även en närstående person till mig.Den rena kärlekens kraft är otroligt stark och kan göra under.Som i din historia.Många kanske tvivlar - det är fullt förståeligt.Sen har jag även varit med om att någon levande person fått agera "ställföreträdare" här på jorden för att ge stöd till någon behövande - mest troligt utan att personen själv är medvetande om sin uppgift.Kanske någon skulle kalla det för en jordängel.Det är vackert och stort.Men mest av allt: det finns alltid hopp.Kram på er ❤
Jag har sett helande, det är alltid lika vackert då det sker. Inget kostar det heller. Guds gåvor är fria. Fint då man inger hopp i människor som förlorat hoppet. Men man får aldrig lova helande, det kan ge bitterhet i sjuka människor.
Jag har mött de du kallar änglar på jorden. När jag tappat allt hopp satt hon på kanten av en bubbelpool. Hon rörde min axel och sade-Allt blir bra-, det blev det också.
Min Labrador har gett 12 år av sitt tjänande till mig, större ängel har jag inte mött. Hon är gammal och trött nu och jag beklagade mig för Gud. Hur ska jag orka att förlora henne. Hon är ju min dag, hon är där med sin kärlek utan att kräva något igen.
Då kände jag i mitt hjärta orden-Då ska du leva varje dag till att ära och tacka henne- dagarna du har kvar! Ja då ska min ande inte ge upp utan leva varje dag med att leva !
En dag kanske jag kan berätta om då mitt lilla barnbarn blev helad. Men vet inte om detta är rätt sida?…….Mvh/WL
#3 Så fint och gripande om din hund! ❤️🐶 Önskar er många fina dagar tillsammans än.
De finns alltid kvar i våra hjärtan. ❤️
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tack för de fina orden!
Jag har haft många hundar genom livet, renrasiga och blandisar, mest Collie. Men de sista 20 åren har jag tagit omplaceringar som haft det svårt. Nu är jag 70 år och denna underbara hund blir min sista.
Hon kom som en gåva, rik och stor. Jag hade tagit bort min stora vita hund som var 13 år och för gammal och hjärtsjuk för att opereras.
Jag tänkte att jag kunde vara ev dagmatte.Min pappa dog, min son blev svårt sjuk och fick flytta hem till oss igen. Jag skötte honom i två år i hemmet. Jag tog två Labradorflickor som dagbarn. Men en dag ringer deras matte och frågar om hon fick ta med en 10 månaders valp som hon fått tillbaka.
Jag var väl lite tveksam, men då de två äldre hundarna gick lösa överallt så tänkte jag att en i koppel borde gå. Dagen hon kom vår Ella glömmer jag aldrig. Lite ängslig stod jag vid fönstret och tittade då combin körde fram vid garagen.
Ut hoppar en unghund, hon far med fladdrande öron genom häckar och tulpanrabatter fram till min dörr och upp i min famn. När ägaren skulle hämta hundarna så gömde hon sig i mina knäveck och jag hör mig säga, det var en skärtorsdag, hon kan väl stanna över Påsk då. Den Påsken blev lång, 11 år.
Hon fanns där då mamma dog, mamma dog i hemmet. Då var hon med, mamma kunde smeka hennes päls. Hon låg hos pappa på vårdhemmet och trots hans dåliga minne kom han ihåg hennes namn.
Hon tog sonen och mig på promenader i skogen, satt med oss tyst på en mossig sten. Han kom tillbaka till livet och efter 2 år kunde han börja arbetsträna. Ella var vid hans sida och puttade på full av liv!
Jag gick igenom många operationer och då fanns hon där med sina kloka bruna ögon och sitt snack. Hon pratar mycket, mest med mig.
Men nu är hon gammal och trött, men tjänar gör hon, håller koll på klockan.Jag ser ganska dåligt.
Änglar kan vara vem som helst, vi kan alla ibland gå ärenden för det goda.
Ella kom i en tid då jag bäst behövde det. Hon visste vart hon skulle, jag gav henne ett mycket gott liv. Det känns så bra att fått ha en sådan vän och ängel! Mvh/ WL🐶❤️
#5 Vilken underbar berättelse om en väldigt fin hund ❤️