Ormar med lejonhuvuden?
Jag drömde häromnatten en dröm där det starkaste intrycket var att i en liten rundcorall med lågt staket fanns ett vitt får (som min mamma ville visa i drömmen) och där låg även två gula ormar (tänk gulaktiga boaormar eller om det är pytonormar) med lejonhuvuden med man. Huvuden var i ormsize.
I den andra runcorallen fanns där en brunbjörn.

-Vad är rund eller runcorall?

rundcorall är ett hästuttryck, det är liksom en lite rund "hage" med grus i. Svårt o förklara, men där ormarna och fåret fanns var liksom runt med kanske 50cm höga trästaket. Säg kanske 10 kvm stort.
googla lite på "ormar med lejonhuuvd" bilder jag fastna på orden ,- Aion framställs med lejonhuvud och omslingrad av en orm-spiral.
och sen vidare på webben: - Om man då ponerar att det inte alls är ett lejonhuvud utan kanske ett rundjur- eller orm liknande huvud.
Du kan se om det har någon betydelse för dig.
ett drömlexicon på nätet som inte verka allt för svart. Som jag tycker vissa är där. http://hem.passagen.se/aengel/
sök tex. orm , får och staket…

Det var ett tag sedan du skrev det här. Men jag läste lite i drömtydningar-forumet och jag fastnade på den här drömmen. Ta det här med en nypa salt men här kommer min tydning av drömmen du hade iaf.///
Din mamma visade dig det där för att du skulle förstå att Fåret och Brunbjörnen ska byta plats. Så länge ormarna finns (ormarna = otäcka, svårförklarliga saker. representerar kanske dina egna grubblerier om sånt som är konstigt) så ska du inte möta dem ängsligt och sårbart som ett lamm. Du ska känna dig som en "Brunbjörn" istället, dvs trygg och stark! Då är det mycket lättare att hantera sånt som är jobbigt och svårt!///
Allt som inte går att förklara behöver man inte grubbla över. Det är bättre att lugnt tugga i sig saker. likt en brunbjörn, eller att bara låta dem vara…… hoppas jag inte rör till det för dig…/Peter