Är det rätt
Jag har vid ett antal tävlingar den närmaste tiden frågat om det är någon mening att ställa upp, samt hur det kommer att gå, och på detta sätt skapat för mig ett antal fördelar, att jag kunnat välja tävlings tillfällen. För detta har jag lite dåligt samvete. Är detta rätt eller fel , att skapa sig fördelar via att kunna förnimma framtiden. Det har för tillfället visat sig 100% rätt (det kan vara enbart tur)

Varför skulle du inte kunna tävla för den sakens skull?
Var glad att du har fördelarna,för många skulle kunna döda för den kunskapen.Du kan ju inte hjälpa att du "vet" mer än de andra tävlande.Men om du inte tycker att det känns "rättvist" bör du ju inte tävla.
Gå på din känsla. Om du tycker det känns fel, gör det inte. Tjänar du pengar på det? Behöver du dessa pengar? Då är det väl inte fel? Men om du känner att du utnyttjar folk och det KÄNNS fel, så gör det inte.
DU måste hitta din egen moral, lyssna på dig själv.
Man tävlar för att det är kul? Ibland har jag glömt bort att jag tävlat och ett pris ramlar in i brevlådan. Det är skoj. Så om inte annat gör det för en stunds tidsfördriv och för att det är roligt. Betala dock inga pengar för det.
Du tävlar väl för att vinna? och motståndet blir ju inte sämre för att du kan känna utgången, eller hur? Tävla på du med gott samvete, det är väl ändå din insats som är avgörande för hur det skall gå i slutändan. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej Sven,
Hur gjör du for att veta? skulle kunna behöva lita hell och lycka just nu.
Jag hadde nog inte haft dårleg samvete,men alt innom en grens. Så jag ville nog säga att gjör som du känner för.Känns det bra, så ok, gjör det inte, ja då låter man bli.

Rätt eller fel, det känner man nog själv. Jag kan känna in vilka trisslotter det är vinstt på och berätta summan på vinsten, så jag har god lust att ställa mig i en kiosk och be att få känna på alla lotter men det kan ju verka lite psyko så jag har inte gjort det än ;) Men kul skulle det vara :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#6 - Vi kan ju köpa ett gäng å dela på pengarna då

#7 Hahahaha näää jag köper sällan lotter själv, jag brukar känna in lotter som andra har köpt
Däremot händer det ibland att jag får en stark känsla av att jag ska köpa en lott och vid några tillfällen så har det blivit en jyste vinst då också 
Elisabeth
Jag är kluven till att se in i framtiden men det där med trisslotter skulle nog den som säljer dom bli mycket fundersam om man stod där och ville hålla i var lott, Dom trodde nog att man inte hade alla getterna hemma. Men en gång när en tjej ville veta om hon skulle träffa någon ny kille. Så såg jag plats och person och det blev ett elände för henne med killen. Hade jag intet sagt kan detta möjligen inte hänt och hon varit mera observant.
Hej Elisabet,
Kan du skicka lite av den kjennslan till meg.
Önskar inte millioner, bara nog till att komma vidare efter alt som hent dom 2 sista åren.
Varma tankar åt er alla
..om jag var du Elisabeth, så skulle jag välja kioskbiträde som framtidsyrke.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#11 Ja det skulle ju vara ett bra jobb om man vill köpa trisslotter med vinster 
Elisabeth
Ja, den tanken slog mig också. Kan du inte extraknäcka lite. *blink*

#13 Självklart ;) Sen står jag där och känner på lotterna, dom det är vinst på skickar jag till några här på ÖN 
Elisabeth
Ibland brukar jag faktiskt få känna på lotterna när jag ska köpa triss *ler*
Men tyvärr har jag ju inte den gåvan som du har där *blink* Jag väljer alltid dem utan vinst då *skrattar*
Men jag har tur i kärlek!!!! *ler*