Tänk om!
Undrar varför det inte finns hemsida utan nickname, där inträdet är att använda sitt riktiga namn…och sin riktiga mail..
Det skulle bli väldigt intressant, i alla diskussioner, där man börjar visa vem man är och även vågar att stå för sina åsikter..
Vi ska jobba mot en värld i förändring..Vem ska börja.. jo vi..just den person som står dig närmast.. ja du själv
Jag har börjat, vågar du?
Ha en underbar dag
Anette

Jag är här :) Ja du Anette, tänk så trevligt det skulle vara 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ouch!! Den tog! *ler*
Jag tycker så mycket om mitt nick så jag får nog separationsångest! har använt det i SÅ många år, så ibland kallar folk mig för det, för dom minns inte mitt riktiga namn - och jag svarar!!
Med Stjärnljus // Shintaida
Ylva H
Skostorlek: 38-39 *fniss*

Hej på Spirituellt måste man ha namn och ort. Inte mejldresser. Det kom till när medlemmar tyckte det var obehagligt att skriva om sina upplevelser öppet o inte visste vem som läste eller skrev svar. Men Spirituellt är ett litet slutet forum så det är lite annorlunda. iFokus är ju jättestort. Ön har över 1000 medlemmar och inläggen är öppna för vem som helst.
det gör att man kanske inte vill lägga ut sitt namn. Men nån slags presentation är det minsta man kan begära.
rose

Ja,jag är nog ganska ensam om att ha mitt riktiga namn…
1

Ja jag gillade spirituellt just för det, gud det var ett tag sedan skulle kolla in sin sida och kika

"5" jag är helt öppen, har hemsidesadress och allt utlagt.

Det kanske skulle vara bra om iaf ens riktiga identitet fanns hos Sajtvärdarna… för att undvika tjafs och förtal mm… Själv heter jag Peter Larsson… men det är så anonymt så det är safe att gå ut med… haha

#8# ja du har en poäng där Peter. Det är ju stora problem härinne med "anonyma" som egentligen är gamla ökända figurer.
#63 ja du får kika in o kolla läget…

Jag har använt SEViking sedan urminnes tider.
Det finns många anledningar:
1. Jag gillar vikingar
2. Jag fick namnet Mighty Viking from SE av arbetskompisar.
3. Jag heter Wijk i efternamn
4. Jag ÄR från och bor i SE (som i Sverige)
Å sen har jag jagt ur länk till min privata sida som dessutom heter www.seviking.se
Så inte är väl jag så värst hemlig
SEV 
Jag vill inte ha mitt efternamn utsatt, för det är bara jag i hela världen som heter så…Och det finns ju galningar därute och så har jag mina barn att tänka på….Men som de flesta vet så heter jag PIA :-D och är ganska utelämnande trots allt….Och mitt nick gillar jag och heter så på de flesta siter jag är med i….

Nöjd me mitt ja oxå
Jag är också halvanonym, men jag mitt namn med, plus att jag har en del seriöst skrivet om mig på min sida, så det är bara att gå in och läsa för den som är intresserad…
Jag har halvt som halvt avslöjat mig, nämner mitt namn Mirja mellanåt… Går ganska lätt att ta reda på resten om man går in på min sida och man inte har bättre för sig.. Tja, jag är 33 år - vet inte hur man får in åldern på min sida? Skriver in födelsedata, men ändå blir det blankt på "ålder".
#14 BigMama!
Det gör inget att det inte står någon ålder…på en raring som Du FINNS ingen ålder.. *ler med hela ansiket*
Kram // Shintaida
Hur kan man göra annat än att tycka om dig, Shintaida/Ylva?? Raring på dig själv du….
Och det finns alltid två sidor av ett mynt. Man bör inte lämna ut namn och adress, mejladress på internet. Helt enkelt av säkerhetsskäl. Sen jag blev Sajtvärd fick jag lov att lägga ut mitt rätta namn, eftersom det är kutym bland sajtvärdarna. Men helst så skulle jag vilja använda mitt första nick "Tuvstarr" - som dessuom är ett mer beskrivande namn för min personlighet. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
För mig Inga-Lena är du Tuvstarr bara så du vet :-)
Va gulligt av dig! ;) Kram Hellas!
Det finns en tidigare tråd gällande detta: Anonym.
Shintaida, jag glömde ju dig vännen, Du heter och kommer alltid heta Shintaida så fortsätt med det är du bussig :-).
Om Du byter ut det till Ylva så blir det inte rätt………
Jag själv heter Hellas och det är ett smeknamn som jag hade i familjen när jag var mindre och det namnet delar jag med mig till väldigt få personer.
Endast till de som jag verkligen känner en tillhörighet med!
Så Hellas är egentligen mer personligt än mitt riktiga namn.
Jag förstår precis vad du menar med tråden men man får inte glömma bort heller att de flesta väljer ett Nicknamne med eftertanke, det ska vara ett namn som säger något om personen.

Jag heter Morsan här! Kommer nog alltid vara "Morsan". Men mitt riktiga namn, Åsa, finns att läsa på min personliga sida. Efternamnet har jag hoppat över, det finns ju gränser för hur mycket man ska utlämna sig… eller Åsa, hur är det med det egentligen…..:S
Hi hi hi hi

Rätt namn på mig, fast jag vill inte lägga ut något foto. Räcker med en katt som symbol för mig. Men jag vill inte råka illa ut genom att lägga ut allt om mig på internet. Har gett mycket ändå tycker jag.
Så du som startade tråden i all välmening - tänk dig för! Alla är inte vänliga i vår värld tyvärr.
Jag har sagt det förut i en annan liknande tråd , och jag säger det igen- att egentligen så spelar det ingen roll ifall man vill vara lite anonym, för det är ju faktiskt energin i orden man skriver som räknas, hur seriös man är!!! 

Tom i skrivreglerna så hintas det ju att det är helt ok med nick och att man tom inte får avslöja någon annans nick. Sedan kan ju folk ha anledningar varför dom inte vill lägga ut namn och det betyder inte att det behöver vara att de inte står för vad de säger. Man kanske inte vill att grannen, arbetsgivaren eller kanske tom en (våldsam) fd man/pojkvän ska kunna kolla upp en.
Så döm inte alla över en kam, eller hur det nu va ;)

#25 Det är klart att det är ok med nick :) Alla måste få göra det som känns bäst själv. Sen är det som du skriver, en del vill inte att andra ska veta för personligt pga olika omständigheter och det ska också respekteras. Även om man inte visar ett foto eller skriver sitt namn så ser man i dom skrivna orden, så det är ingen som dömer någon.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Man dras till dem energier man tycker om, spelar ingen roll om det är nick eller det rätta namnet.
Å jag som har kallats för Titti i snart 20 år nu, var min brorson som började. Hur han nu "vred" namnet Kerstin till Titti. Har frågat honom, han vet inte.
Är inte så anonym varken i min presentation här eller på min hemsida. Är nog ganska ensam om mitt namn.

jag heter oxå kerstin men har blivit kallad titti sen jag var barn.Det var en kill kompis som började kalla mig det för han kunde inte säga kerstin.Då var vi bara 4år.Så jag blir kallad fortfarande titti.
..och jag kallades Kicki - långt ifrån Inga-Lena, eller hur? ;) Men samma sak här, brorsan kunde inte säga flicka utan sa kicka, och då blev det Kicki. 

Jag har alltid kallats "Pomperipossa" irl så det känns inte som ett nick för mej…:)

Hej!
Ja, jag heter ju Catarina och kallas för det och ser ut som jag gör på fotot 
Jag kan hålla med Annette att det är trevligt o bra med öppenhet, samtidigt så kan jag förtså om människor kanske har lite svårt att visa vem de är vad det gäller olika sajter för deras egen rädslas skull.
Så det som kanske är vktigt är tolerans, respekt o hänsyn mot varandra.
Kram
Catarina

Jag har ett namn som jag tycker passar in på mig.

jag har ett väldigt ovanligt namn och tyvärr människor i min bakgrund som jag inte vill ha kontakt med igen. Dock tycker jag att jag öppnat mig rätt mycket på min presentation.