Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 545 ggr
kermit
0

Utan ansikte

Jag var och hälsade på min pappa ihelgen. Han bor i ett våningshus med 17 våningar, och det är genom årens lopp några stycken som använt huset till att begå självmord. Hoppar man från 17.e våningen, så väljer man en garanterad död.

Han berättade att han mötte granndamen häromdagen, vars man hoppade ut från vardagsrumsfönstret för tre år sedan, och hon har fortfarande inte kommit över det. Den ständiga frågan som plågar henne är; Varför?

Hon hade gått till ett medium för att försöka få kontakt med honom, och få svar på varför han hoppade. Men mediumet sa, att han inte hade fått något ansikte än, så hon kunde inte få kontakt med honom.

Vad innebär det att "inte ha något ansikte" när man är på andra sidan, och vilka regler gäller för de som begår självmord? Vad anser den andliga världen om det hela?

Happyspirit
0

Min teori var att han inte visade sig för mediumet nännu *ler* Att hon uttryckte sig så att hon inte " har fått något ansikte på han" ännu. Han kanske inte ville visa sig ännu.

Tuva-Lena
0

#1 Så tror jag också. Kanske han känner vissa samvetsbetänkligheter för det han gjorde, och därför inte känner sig redo än. Hur skall han kunna förklara för sin fru, att han gjort nånting som väl ändå får betraktas som väldigt "egoistiskt" för henne…? Kvar blev hon med alla samvetskval och obesvarade frågor.

Jag försökte att få kontakt med en vän förra året som gick bort så där hux flux också - även om han själv nog hade stor skuld i det, och det visste han att jag tyckte. Men mediumet berättade att han inte ville visa sitt ansikte, endast korta stunder och då det rörde sig om allmänna saker. Det tolkade jag som att han "skämdes" lite inför mig.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

kermit
0

Ja, det stämmer säkert. Men då måste det väl betyda att han någonstans ångrar sig, eftersom han inte vågar mötas "öga mot öga"? Och tre år är ju ganska lång tid…

Celia
0

#3 - På andra sidan finns väl ingen tid?

Pappan som kom som länk på kursen visade inte sig alls för mig. Han stod bakom och tryckte, men han sände känslor så att jag kunde berätta hur han såg ut när han levde. Jill sa att jag ändå inte hade velat se honom just då, så antingen visade han sig som skadad (?) eller så är jag helt enkelt inte redo att se andar än? ;)

Kram, Cecilia

TantAlma
0

Man kanske ska be om hjälp för hans skull att bearbeta den skuld han känner. Hjälp finns ju att få även på andra sidan. Och För damen med tungt hjärta. Sända en varm tanke till dem ut i universum.