Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1752 ggr
n00bArtWork
2017-10-22 13:07

Dålig karma?

Svårt för er att svara på kanske men har börjat inse att jag nog har dålig karma. Ser mig själv som en person som gärna ställer upp för folk och gör saker för dem utan egen vinning osv men ändå så sker bara dumma saker jag inte styr över som tar kraft och energi för att lösa. Så fort jag löst en sak så dyker en ny upp eller så har jag 10 saker på lager och löser en-två så kommer en ny sak upp. Kanske bara är livet men folk säger ofta att jag har sådan otur jämt.. är det min lott eller är det något jag gjort orätt jag inte minns / är medveten om? Som sagt inte lätt för er att svara på men börjar ärligt fundera på att be om en läsning med någon personligen, tror ni jag kan få svar hur jag ska vända på detta eller famlar jag efter halmstrån?

Annons:
tlover
2017-10-22 13:40
#1

Otur behöver inte vara otur.

Nu kan du ha hört den här historien förr då den ska vara sisådär 2000 år eller så om jag förstått det rätt. Men det börjar med en kunglig jakt där hela följet är med. Kungen gör illa sig lite i ett finger och går till hovläkaren.

Kungen: Kommer det bli bra?
Läkaren: Bra? dåligt? vem vet?

Kungen tyckte det var ett konstigt svar men litade på att läkaren gjorde sitt jobb.

Väl tillbaka i palatset började såret bli infekterat. Så han gick tillbaka till läkaren.

Kungen: Kommer det bli bra?
Läkaren: Bra? dåligt? vem vet?

Läkaren la på ett nytt bandage efter att han hade tvättat såret men efter några dagar blev det så illa att han var tvungen att gå tillbaka till läkaren. Där han var tvungen att amputera fingret. Efter operationen frågade kungen.

Kungen: Kommer det bli bra?
Läkaren : Bra? Dåligt? Vem vet?

Då blev kungen arg och kastade in läkaren i fängelset.

Efter ett tag läkte handen och han for ut på en annan jakt.
Väl i skogen kom han bort från sitt följe och fångades av människoätande kannibaler.

När dom väl fick veta att det var kungen dom fått tag på blev kannibalerna överlycklig, det finns ju inget mer perfekt att offra till gudarna än en kung.

Men när medicinmannen inspekterade kungen märkte han att han inte alls var perfekt. Han saknade ett finger så dom släppte kungen.

När kungen kom tillbaka till palatset så släppte han genast ut doktorn från fängelset och bad att få träffa honom

Kungen: Förlåt för att jag låste in dig, det var dåligt.
Läkaren: Bra? Dåligt? Vem vet? Hade jag inte varit i fängelset så hade jag varit med i ditt jaktfölje och jag har 10 fingrar.

Nu kan det vara lite hackig historia för jag översätter den från minnet från engelska men meningen med historien tycker jag kommer fram. När man väl är i det så kan man inte avgöra om det är bra eller dåligt därför är det bra att försöka att inte värdera det som bra eller dåligt

l'm back

n00bArtWork
2017-10-22 13:44
#2

Förstår vad du menar, i mitt fall kan det vara mer att härda och bida tid.

Upp till toppen
Annons: