OT Hur gör ni?
Hej alla :) Är det nån som kan hjälpa? Hur gör ni när ni skall ladda ner en bild i ett inlägg och få dit bilden DIREKT i inlägget UTAN att det kommer den där lilla rutan längst upp till höger som man måste klicka på för att få fram bilden..? Jättetacksam för svar
Bra fråga…en annan är ju analfabet vad gäller datorer..men nåt annat proffs har nog bra svar….
Visst var det en bra fråga..:) Hoppas bara att nån som inte är analfabet när det gäller datorer kan svara..:)

- Öppna upp bilden genom att trycka på ikonen
- Högerklicka på bilden och välj Kopiera
- Gå tillbaka till inlägget och välj 'Hantera inlägg'
- Klistra in bilden direkt i inlägget
Voila! Bilden finns nu direkt i inlägget :)
När jag la in den här, då högerklickade jag på bilden och valde "kopiera". Sen i rutan där man skriver här så klistrade jag in den. :-)
Åhhhh, detta kanske t o m jag kan lära mig då….kanske finns det hopp ändå för data-analfabeter som mig ändå…Jippi!!!
Tack Celia. Du är en ängel! Men bara en stilla fråga från en datanörd.. Det första där som du sa..vilken ikon då menar du..? 
Hämta bilder har jag inga problem med annars här..Faktiskt..

Zariah..vart har du hittat den lilla smilisen då..? Jag var inne och sökte efter smilisar idag och hittade en sida..installerade den och det stod att den var "webbsäker" så ok tänkte jag..
Slutade med att jag fick en varning att min dator skulle slockna snart.. Avinstallerade den snabbt som ögat kan jag säga :) Virus tydlygen..
Jo jag har försökr att kopiera..men sen händer det inget mer..Help me!
Jag hittade den här: http://smileys.2u.se/
Här kommer några andra länkar:
http://www.getsmileyface.com/smileys.html
Har du tryckt klistra in i det vita fältet där man skriver?

jag provade att kopiera en bild på mej själv sen klistra in det gick inte ,,,,
Här blev det felstavat :) Jo om jag vill kopiera en rolig historia eller en bild hit, så skriver jag alltså först här och sen går in på den sidan jag vill hämta upp..högerklickar sen och klistrar in här. Är det rätt?
Då kom den på sidan istället så man måste klicka för att se bilden.
Testar

# 13 dej känner ja igen?? medium ? vilda?? eller vad ?
Yes, äntligen vet jag vart de kuliga smilisarna är
testar också
Det här var ju kul ju! Det är ju bara att högerklicka och kopiera och klistra in….

#13 #16 Va!! Hur gjorde ni??
Nu fick jag in bilden. Jag har nåt som heter photobucket. Det är som ett eget album man har på internet där man lägger in bilder. Jag tycker det är jättebra så det rekommenderar jag. :-)
Jag har olika underrubriker i mitt album så man har lite ordning på bilderna. Då kan man spara bilder som man ser som man gillar.
När jag ser tex en rolig smileys eller nån annan bild, då högerklickar jag på den. Väljer "egenskaper" och kopierar själva adresslänken. När jag gjort det går jag till photobucket sidan, där trycker jag att jag vill ladda upp en bild med en URL länk. Klistrar in länken där och trycker "upload". Då får jag in bilden i mitt album. På vissa ställen behövs olika koder för att ladda upp en bild, då finns dom i albumet så jag bara kopierar och klistrar in.
Nu när jag fick in den senaste bilden funkade att bara höger klicka på bilden i mitt album, och klistra in här.

#14 Jag är med på vilda fast jag är sällan där nu för tiden. Det kanske är där du sett mig. :-)
#22 Jag är också medlem där men är inaktiv nu:) Förr, för ett par 3 år sen var jag mer aktiv
#20 Det lät invecklat..förlåt, är så dålig på det här men jag är ganska envis, så får jag sitta ett tag så brukar det "ge sig" 
Häpp..nu kom den där lilla bilden igen.. Försöker igen………
#23 Så du är också medlem där. :-) Det är nog en 3-4 år sen för mig med sen jag var aktiv där.
Ja det kanske lät lite krångligt. Jag tyckte det var lite svårt i början. Det är bra att vara envis. :-)

#25 - det som du kallar för "den lilla bilden" - det är det som är ikonen. Så om du gör precis som du gjorde i #25 och publicerar inlägget, så trycker du upp din bild och kopierar den - sen stänger du fönstret med bilden och går tillbaka till ditt inlägg och trycker på "hantera inlägg". Det fungerar i max 1 timme efter det att du har skrivet inlägget, därefter kan du inte göra ändringar i texten, eller lägga upp en bild. Testa nu :)
Man kan skaffa nåt som heter Incredimail om man vill. Det kan man ha istället för att använda Outlook Express.
När man ska skriva ett mail kan man lägga till roliga smileysar som finns att välja på. Det är jättemånga olika. Dom kan man kopiera in här och klistra in.
Här är några exempel:(Hoppas det funkar nu *S*)
#26 Jag får tacka så mycket för hjälpen alla! Nu ger jag upp detta.. för ikväll iaf..:) Jag har åkt ur här nu 5 ggr och fått logga in igen efter mina experiment,.
#23 Ja, jag blev medlem där för ett antal år sen, då var det roligt..hade en del som jag känner som också var medlaemmar..dom är kvar än idag. Idag har jag inget behov av det..:)
Celia, jag gjorde som du sa..kolla vad som hände på inlägg nr 24…!? Nu har jag TVÅ såna ikoner..hahaha.. Vad hände!? Näeeee säger jag..va kass jag e på detta!! Men tusen tack för ditt pm. Skall träna där..:)