Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: kurser
Läst 2182 ggr
EwaKristina
0

Kings Arms Stanstead

Den 3:e november åker jag till England för ny kurs,som startar den 4:e men ni vet ju hur det är med flyget,för att inte missa en endaste minut av denna kurs,så är jag "tvungen"Cool att åka dagen innan.Och då har vi bokat ett rum för natten på ett ställe som heter Kings Arms,ett litet hotel med pub från 1600-talet,där det sägs ska "spöka",riktigt ordentligt!!Och då alldeles speciellt i rum nummer 5 och 7!Ni kan ju förstå vad spännande det kommer att vara,då/om receptionisten säger:Welcome,this is your room for tonight,och överlämnar nyckel nummer 5.Då kommer jag att behöva en toa förstOskyldigSen måste jag ju bara röka,sen vart det ju kaffe,sen röka,sen mat,sen röka,sen kaffe

SEN tar man itu med rummetFlörtVilket nummer det än har.Kommer att hålla Elisabeth underrättad,så hon kan rapportera mina upplevelser direkt till Forumet.Och det händer ju en hel del på skolan oxå…

shintaida
0

Det stället har jag hört om på TV!!! I vilket - mer än i spöksammanhang - minns jag inte. Inte heller vilket program det var. Men spännande var det!

VILKEN upplevelse, alltså!! SÅ spännande!

Med Ljus // Shintaida

Tuva-Lena
0

Konstigt, men det pirrar i magen på mig också när du berättar om dom där rummen!!Hemlis Hoppas bara att du "Lillewa" är "stor i anden" när du ska till att sova..Skrattande Vad spännande för dig!:)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MariaJ
0

Ja,, jag fick också lite spända känningar nu..Flört men ooohhh va kul för dig EwaKristina.. att du kommer till England på kurs.. Ska bli jätteskoj att läsa direktrapporterna från dig:-)

Lycka till !!  // Kram på dig :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Vibeka
0

Åhhhhhhh va kulit för dig!!! nångång ska jag oxå gå kurs där! Glad Önskar dig en toppen vistelse där och du…Ha det skojsigt med andarna i rum nummer 9! *Ler*

Kramar Carina

Mizzi
0

Har inte det varit med på Tv det där programmet med David Acora ?? har för mig det men kan ju minnas fel.

melia
0

OOOh så otäckt, jag skulle då garanterat bytt hotell :) men gud så spännande att få höra om det sen Glad

galdra
0

Nej vad mysigt.-Med kurs menar jag.Du delar väl rum med någon ?Eller ska du sova själv?I så fall är du mycket modig.Men det är spännande också…..Bra att du håller oss underrättade.Var rädd om dig i alla fall.Vitlök,kors och vigvatten…hmm-Packa ner det i fall.

EwaKristina
0

Ni kan vara lugna för att det kommer att rapporteras!!Men jag måste oxå visa respekt för de "själar" som finns på AFC,för sist jag var där tyckte de att jag hade för mycket Focus mellan varven på Mobilen,så de tog den,helt sonika av mej och gömde den i en liten garderob.Detta var oerhört mäktigt,eftersom garderoben inte gick att öppna,bara en liten,liten springa,men där inne lyckades de gömma den.Jag ser det som ren underbar omtanke från deras sida.Om Accorah varit i Stanstead låter jag vara osagt.Det finns säkert tusentals av ställen i England,där pubarna har just detta namnet Kings Arms.Men oavsett,så händer det grejer på detta stället.Vad spännande Carina!!!Nu skrev du rum nummer 9,och det känns starkt att du kommer att få rätt!!SkrattandeKram

soulwings
0

.l

lycka till på kursen,o spökhotellet!

EwaKristina
0

#7 Modiga kan vi alla vara,men så modig som att sova ensam på hotellet,det är jag INTE!!Generad.Vi är 2 "tjejer"som reser tillsammans…..Så vi har lite trygghet av varandra.

Morsan1
0

Ta med dig Drutten. Hon är bra att "ligga med" när man är mörkrädd! Ha ha ha ha

Elisabeth-J
0

Jag önskar dig en underbar vecka i England Ewa! En daglig rapport kommer från Ewa som jag berättar för er om här på forumet Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

EwaKristina
0

*asgarv* Jag har hört detCool!!En riktig liten klippa!!

Tiia
0

Vad spännande.Ha en trevlig resaGlad

Vibeka
0

Ja vi får väl se EvaKristina om det blir rum 9… men så kändes det Flört

Var rädd om dig men fram förallt HA KUL!!!!!

Kram Carina

junetta
0

Åh…lite avundsjuk blir man allt, men inte mer än att jag verkligen (av hela mitt hjärta)önskar att du får en underbar vecka med kurs, hotell, spöken och allt.

Kramar Karin

Carina.S
0

Åhhh vad roliigt för sig Ewa!! Ska bli intresant med rapporter ifrån din resa. Kram från Carina Skrattande

Bybo
0

Å Ewa!! Vad kul. Hoppas du får det kanon!! Jädrar vad jag skulle vilja byta med dig, ja då det gäller att få sova bland spöken :-)Kraaam

Elisabeth-J
0

Jag fick idag veta av ett medium som heter Erika Andreasson att det kommer att vara en svensk-vacka där i mars. Hon kommer själv att medverka där så det vore ju något att fundera på! Läs mer om det på www.ljusstralen.se

Elisabeth 

EwaKristina
0

Väskan är nu packad,och nu är det bara att invänta gryningen,hahaha  Vi åker från Avesta 07,30,och planet lyfter 10.10 mot England.Jag är otroligt lyckligt lottad,som än en gång får en möjlighet att vistas en vecka på denna underbara skola.Nu börjar ju kursen på söndags eftermiddag,men innan dess,ett dygn på Kings Arms……

Bybo
0

#20 åhhhh vad roligt!! All lycka!! Kram / Pia

Playja
0

Önskar dig EwaKristina en underbar resa + en lika  underbar upplevelse.

Brokenfether
0

Lycklig flygresa……(är flygrädd själv) och jag avundas dig övernattningen på KAS…häftigt. Hoppas du får riktigt roligt där.

Kram/Broken

Carina.S
0

Ja LYCKA TILL igen Ewa!! Fast jag sa det ju till dig igår på telefon redan, men jag säger det IGEN!!! LYCKA TILL, och ha det så jättebra!! KRAAAAM på dig!!! Vi ses den 14:e…Kyss

Tiia
0

Lycka till,Ewa

EwaKristina
0

Tackar!!

Jag har varit hysteriskt flygrädd,men det botades då med en sjujäkla humor från stewarden på planet.Innan planet lyfte den gången,lyckades jag få igång större delen av passagerarna i ett rejält skrattanfall.(Jag hörs,då jag kommer igångFlört)Men nu kommer rädslan lite smygandes igen….Men,men Ske Guds Vilja!!!Jag rapporterar till Elisabeth,om jag får några upplevelser på Kings Arms,då ligger jag i sängen,och direktrapporterar under täcket,till er på Forumet,SkrattandeOch sen måste Vibeka/Carina få vetskap om hon får rätt om rumsnumret!!

FiaH
0

önskar dig lycka till, ha det så gott. Kram FiaH

Erika-A
0

Ha det så roligt nu och lycka till med både kurs och allt! Skrattande
Ser med spänning fram att höra rapporten från england och Stanstead! Kram Erika

Pia-F
0

Vad spännande!! Jag är säker på att du kommer att få en helt underbar vecka….för att inte tala om själva starten på äventyret. Låter häftigt med hotellet…fast du får inte sova, risken finns ju att du missar nåt…Flört

Elisabeth-J
0

Jag önskar dig en underbar vistelse i England Ewa!

Lycka till och Kramar!!!

Elisabeth 

Celia
0

Verkar fortfarande som om jag blev av med min svindel under den där första distanshealingen som ni bjöd på (då jag hamnade i något som mer liknade meditation). Så om vi sluter samman hela ÖN, så kanske vi kan lindra Ewas flygrädsla?!

Lycklig resa och spännande upplevelser önskar jag dig *kram*

mamma74
0

Spännande o hoppas innerligt att ni blir nöjda m veckan :) Hälsa o krama Annelie från mig. ;) Stor kram till dig med Skrattande

Elisabeth-J
0

Ewa är nu framme och har installerat sig i rum nummer 5 där det sägs att det spökar :) Så jag väntar på vidare information om dom ser spöken på rummet :)

Elisabeth 

galdra
0

Huuuuuu

[Hellas]
0

Jag vill också til Kings och förhoppningsvis kommer det att bli av men tyvärr inte i vår under svenskveckan, jag valde denna gång mellan Kings och Elisabeths Distanskurs som kommer pågå ett halvår framöver och självklart var det ett relativt enkelt val, vem kan välja bort Elisabeth:-). (Var det lagom fjäsk fröken?)

Elisabeth-J
0

Flygrädslan lindrade Ewa genom att äta hela resan till England :) När hon tuggar så tänker hon inte på resan :)

Elisabeth 

_sussie_
0

#35 det var precis på gränsen alldeles lagom fjäsk Skrattande

LYCKA TILL PÅ KURS o HOTELL! Ser med spänning fram emot rapporterna därifrån.. Kram

Elisabeth-J
0

#35 Kyss

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

Ny rapport: Ewa har pratat med ägaren och han berättade att många av hans vänner har sett andar där och själv fick han ett slag i huvudet Förvånad Nu inväntar jag mer om deras kväll i rummet. Just nu sitter dom utomhus i T-shirt och dricker kaffe, där är det som vår, det blommar vackert i rabatterna :)

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

Ny rapport: Nu är dom på en stökig pub i England :) Man hörde knappt vad hon sa i luren men kul verkar dom ha i alla fall :)

Elisabeth 

galdra
0

Vava pub?Aha hon tänker döva sina sinnen inför nattens prövningar.haha

Har du hört nåt från dom idag än……Undrar om det hänt nåt inatt?

Elisabeth-J
0

#41 Jag väntar på nattens rapport :)

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

Ewa har ont i huvudet efter en rolig pubkväll med levande människor. Andarna i rummet var tråkiga. En man satte sig på sängkanten, hon blev jätte glad :) men då gick han! Ewa säger då till honom ironiskt: Kunde du inte ens hasa dig fram! Kings Arms är trevligt men andarna sååå tråkiga trots rum nummer 5 :)

Elisabeth 

TantAlma
0

Men stackarn , här har hon gått och längtat så går han. *s*

galdra
0

Haha och inga kedjor som rasslade heller.Det var ett dåligt spöke….

Celia
0

*asg* Skrattande

Elisabeth-J
0

Ewa har varit på storseans :) 13-14 amerikanska medium är där på kursen. Foton med riktiga spöken har hon fotat så det får hon visa oss här sen. Katten finns kvar :)

Elisabeth 

Celia
0

Ohhh, spännande! :)

felixifokus
0

Skrattande  *visste inte att spöken kunde tröttna på att prata med diverse medium*

TantAlma
0

Det ska bli kul att se.

dilba
0

hahaha..det ska vara eva till att tycka att  ett spöke är tråkigt!!!

rosmarin90
0

Oh så spännde allt låter. Att få träffa både spöken o levande utrikiska medium. stor kram Kyss

Elisabeth-J
0

Gårdagens rapport är att dom har varit på kurs i tracemediumskap bl.a. ikväll ska Ewa hålla en storseans och hon har redan bokat in nästa resa som blir i mars under svenskveckan.

Pssst, en hemlis…. (Ewa har blivit kär) Flört Hon ser nog inte det som står skrivet nom paranteserna Cool

Elisabeth 

Brokenfether
0

#53 Nämen åååhh….så roligt. Vem var det som spådde att någon från ÖN skulle hitta kärleken innan årets slut,i nån tråd härom dagen.Skrattande Ewa…den filuren…Flört

Elisabeth-J
0

Nu kommer kvällens Ewa-rapport Skrattande

Det blev ingen storseans idag men ev på fredag. Idag har dom haft trancerträning, andekontakter och meditationer. Igår hade dom också psykic-övningar och självhealing. Den healingen gjorde henne hög på energier så hon kunde inte sova, hennes kamrater sov som stockar :) Ewa blir röksugen som attan men är också mörkrädd, men rökningen får inte stoppa hennes rädsla så hon beslutar sig för att gå ner för alla stentrappor i pyjamasen. I trappen möter hon en man från andevärlden och Ewa säger: Tjena, tjena, stanna där för jag ska bara ut och röka, med skakig röst. Hon går ut i mörkret in the middle of the night och känner sig tuff som trotsar spöken och mörker för en cigarett :)

När hon går tillbaka ser hon 2 små pojkar som sitter och leker i flygeln. Dom tittar på henne med ögon som glittrar av bus :) Hon hälsar på dom och tänker att nu kommer säkert mobilen att försvinna igen men pojkarna var snälla så hon fick ha kvar mobilen och hon kunde ringa och rapportera ikväll igen.

Elisabeth 

Bybo
0

#55 Guuuu va roligt!! Blir som lite avis asså….skulle vara nice att se…Men jag är glad för evas skull…hon ville ju träffa dem….

Kul Bettan att du ger oss rapporteringar tack …hälsa till eva!

Elisabeth-J
0

( Hon var lite besviken ikväll för killen hon är kär i var inte där ikväll)

Jag skriver hemlisarna inom parantes för det har hon lovat att inte läsa sen ;)

Just det ja, höll ju på att glömma! Ewa har fotat energier som hon skickade till min mobil men jag har fortfarande inte hittad sladden så att jag kan visa er, men hoppas jag hittar den snart.

#56 Ewa har ju lovat att lämna daglig rapport till mig och jag har lovat att lämna det till er :)

Elisabeth 

bjarvamor
0

#54 Hmm, det kanske är jag som fått en "nytändning", ha, ha! Men himmel så intressant hon har det där borta i England! Är själv en inbiten rökare så jag förstår att hon trotsar alla spöken som kommer i hennes väg för sigaretten.

Vibeka
0

Hahah låter juh som hon har det  alldeles underbart over there!!! Ser med spänning fram emot nästa rapport!Skrattande

Thinka
0

Oh Ewa tycks ha det både underbart och spännande där i England!

Elisabeth-J
0

Dagens rapport: BBC var på skolan idag så reporten var med under kurserna, hoppas att vi får se det i Sverige :)

Ewa vann en liten necessär på ett lotteri och det var något som hon verkligen behöver :)

Idag har dom fått leta efter kamrater som hade gömt sig i huset.

Nu ska dom gå till baren och efter det går dom på spökjakt, sista kvällen med gänget! I morgon kommer hon hem igen och får berätta om allt här för oss :)

Elisabeth 

Celia
0

Spännande! Hoppas hon orkar in här under helgen Glad

Elisabeth-J
0

Ikväll får Ewa starta en ny tråd och berätta om ALLT hon har gjort och upplevt den här veckan på skolan! Ewa, jag menar verkligen ALLT!!! *fniss*

Elisabeth 

Pia-F
0

Ja…inget får utelämnas…..vi spricker ju av nyfikenhet och spänning….. 

galdra
0

Ja jag är så nyfiken också.Vadå har hon träffat på Björn igen(kärleken).Jag vill vara en liten fluga på väggen och vara där,jag vill,jag vill.

Elisabeth-J
0

#65 Hej galdra! Vad kul att se dig här :) Ja nu sitter Ewa på planet, hon landar i Västerås om 10 minuter så om ett par timmar är hon hemma, under tiden får vi hitta på annat att skriva om :) Jag väntar också på henne :)

Elisabeth 

Carina.S
0

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHH vad spännade att få höra vad hon har att förtälja!! År såååååååååååååååååååå nyfiken..Säger VÄLKOMMEN HEM EWA TILL ÖN!!!Hemlis

[Hellas]
0

Ja nu är nu nyfiken värre

Elisabeth-J
0

Ewa, nu är du väl hemma snart? Vi väntar och väntar på dig! Hoppas att flygresan har gått bra trots stormen. Alla är sååå oootroligt nyfikna nu, så skynda på att knäppa igång datorn nu då! Cool

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

Jag ringde nu till Ewa, hon landade nyss med planet. Det var en gråtande och skakig Ewa som nyss trodde att hon skulle lämna denna jord. På grund av stormen så blev det en fruktansvärd landning, planet låg ett tag på sidan och krängde hit och dit och kunde inte gå in för landning. Ewa som är flygrädd annars fick vara med om denna otäcka landning så nu kommer hon aldrig mer att flyga. Jag är så glad att det gick bra till slut, att vår lilla Ewa fick sätta fötterna på marken igen. 

Jag skickar en massa varma tankar och kramar till dig ewa just nu, jag vet hur du mår vännen! Gråter

Elisabeth 

[Hellas]
0

Stackars stackars Ewa, men vad skönt att hon är hemma igen

Pia-F
0

Men kraken!!…..det lär ju ta ett tag innan hon får nerverna på plats igen…..och hon som skulle/ska tbx igen i Mars….

topsie
0

Men lilla gumman vilken vidrig avslutning på en sån härlig vecka tänker på dig  Jag vet att du kommer igen

KRAM Annelie

Elisabeth-J
0

Nu känns det skönt att Ewa äntligen är hemma i sitt lugna bo :)

Elisabeth 

rosmarin90
0

Många varma kramar till EWa…

Celia
0

Fy f*n vad hemskt! Jag tänkte på vädret när jag tidigare idag läste att hon skulle landa vid halv åtta eller något. Då var det stormbyar här nere och de har ju varnat hela dagen över stora delar av landet. Jag förstår om Ewa inte sätter sig i fler plan, jag har själv blivit flygrädd på äldre dar och jag hade dött på kuppen om jag hade varit med på hennes plan ikväll.

Ta en stor whiskey Ewa!

Kram, Cecilia

EwaKristina
0

Hej alla härliga Forumvänner!

Ja nu har jag någorlunda lugnat ner mej efter flygturen.Som Elisabeth oxå skrivit så lider jag sen tidigare av flygrädsla,som inte underkuvades direkt efter denna.När Elisabeth ringde mej på mobilen,då hade vi precis landat och jag kunde inte sluta gråta,precis som många andra passagerare.Piloten försökte landa 3 gånger utan resultat,planet svängde plötsligt till vänster,många började skrika,och sen krängde det så fruktansvärt,ömsom åt sidorna ömsom bakåt/framåt.Men 4:e försöket,lyckades piloten få ner oss alla helskinnade.Och jag kan lova att i planet under dessa långa 1,5 timme grät jag hela tiden.Flygturen var ända tills det ´var dags för landning behaglig,och efter att jag käkat en macka och druckit kaffe,så lutar jag mej tillbaka i ett mer meditativt tillstånd och får direkt "Protected by Gardien Angels",i samma andetag som jag ser änglar ställa sej på rad,säger jag till kompisen att något kommer att hända Men vi är skyddade av änglar.Så ta det du bara lugnt om det sker något…..Men tror ni att jag kom ihåg det 30 minuter senare????Nej!!Defenitivt inte!!!Kompisen påminde mej,att änglarna vakade över planet,men jag var så borta i rädsla att jag inte kunde tänka en klar tanke överhuvudtaget.Men hon kände sej trygg hela tiden,efter det jag sagt tidigare…Nu har jag bokat och betalat en ny kurs i mars(svenskveckan) och hur jag ska ta mej till Colleget igen,det vet jag ärligen inte,men EN sak vet jag..jag ska dit igen.Kram

dilba
0

Det bk´lir till att ta båten nästa gång Eva! Välkommen hem!!

Morsan1
0

Ha ha ha Ewa, jag skrattar åt ditt roliga sätt att skriva. Du har förmågan att skriva på ett sådant sätt att jag hör din röst när du skriver!

Men stackars dig! Jag förstår verkligen att det var en fasansfull upplevelse!

Skönt att du är hemma och online igen!

Kram Åsa

EwaKristina
0

#78 Neeeej,båt är otänkbart,jag blir  tvungen att flyga igen…..Kram!! 

#79 Är så glad Morsan att du lyckas "se" självironin i det hela.Kram!

Thinka
0

Oh jisses vilken hemresa, riktigt ruskigt. Skönt att du är hemma igen och välkommen hem förrästen! kram

Erika-A
0

Heeej Ewa och välkommen till svensk mark igen! Usch, vilken obehaglig flygfärd du varit med om. Kan nästan se framför mig hur änglarna styrde upp erat plan! Vi hoppas på bättre väder nästa gång i mars då det bär av igen till svenskveckan!! Må så gott så hörs vi! Kram Erika

galdra
0

LillEwa välkommen hem.Hur kunde du glömma änglavakten?Skönt att ni i alla fall kom hem helskinnade.Och det är väl sånt man skrattar åt efteråt-så du kommer säkert att flyga igen.

Skönt att ha dig hos oss igen.Kram/Galdra

drutten53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

välkommen hem lilleva till vårt underbara glittrande snövita väder….hemskt med dessa upplevelser..man hinner nog tänka mycket då…men nu vännen är du på plan mark och våran jord..sänder dig en kopp ryckand het kaffe..och en blomma…kram

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.