Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 663 ggr
Skogskraft
0

Chat?

Nu vet jag inte om E sköter allt på detta forum eller bara är "admin" & folket bakom själva ifokus sköter resten, men…

Skulle det inte vara nice med en ren chatfunktion här åxå?

Istället för att byta ämne i folks trådar så att de ibland spårar ur totalt, vilket sker dagligen & nästan är oundvikligt, har drabbats själv (beslutat om stängning av en tråd dessutom) & förmodligen gjort mig skyldig till några "svar på svar" lite varstans, 100 ljusår från trådens egentliga ämne…

Som sagt, chat? Finns enkla, basic chatscripts att hämta gratis på nätet. OM nu E har möjligheten att skapa nåt extra själv?

Vad sägs?

SEViking
0

Annars kan vi ha en chat på min server

SEVGenerad

Bybo
0

Jag är  en "trådmarodör" ibland….så jag tycker att det låter som en god idé…

_sussie_
0

Håller me kurskamraten #2 marodörer är vi nog lite till mans he,he..

Brokenfether
0

Känns som jag får tagga ner i trådarna…nu skäms jag.

Ja,det kanske är en bra ide´.

SEViking
0

Jag höll på å lekte med en chat förut, vill ni kan ni ju prova den, jag har öppnat den igen.

Ni får ta den som den är, ja la inte ner så mycke jobb på den, intresset svalnade

SEV Cool 

Klicka här för att gp å testa chatten

Skogskraft
0

Verkar funka :)

Pia-F
0

#4 Det ska du inte göra…..vi är lika skyldiga allihop…*klappar dig på kinden*

Jag tycker också det skulle vara bra…jag letade faktiskt efter en chat när jag var riktigt grön här…..

Elisabeth-J
0

Det kommer att bli en massa nya funktioner här snart så vi får se om det blir en sån också Flört

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Brokenfether
0

#7 Tack för klappen…det är bara det att jag hör nog till dom värsta trådsabotörerna…usch,men det är så svårt ibland att inte skoja till det för du bla är så tacksam att munhuggas med och kan hålla med Skogis att det kan förstöra…Jag ber om ursäkt till alla trådskapare som jag saboterat för…aj,aj….Kram

zeretki
0

Håller med, det vore jättekul att chatta nån kväll! då får man ju svar direkt, och det är en viss stämning i att chatta många. :)

rosmarin90
0

Håller med en chatt är trevlig o man kan ha temachattar o sånt också. Bjuda in gäster som man ställer frågor till osv…

zeretki
0

Skulle man kunna fixa chat-dejtar? Typ att t.ex. ikväll från 17 och framåt så kan dom som vill komma dit? Skrattande

rosmarin90
0

Är det en chatt där man ser vilka som är inne, kan man ju chatta när som healt på dygnet. Det vore trevligt om det vore en chatt där det fanns rum enbart för ÖN.

SEViking
0

Ingen vet om adressen till min chat, å vill ni kan ja försöka fixa att man måste logga in på den åxå.

Man kan klicka på en knapp där det står närvarande, jag ska försöka göra de närvarande synliga hela tiden, men det gör ja när ja får tid.

Om nån annan vill bygga på den så ere helt okej, ja kan öppna ett ftpkonto för nån annan som kan labba me chaten. 

Men jag ser ingen uppslutning. 

SEV Cool

Elden
0

jag ska kika in där nu =)

SEViking
0

Jag har pulat me olika chatter å hittat en som verkar kul å lätt.

Gå till den här sidan http://seviking.se och klicka på texten 'SEV Chat' nere till höger bredvid gästboksikonen. Ja har inte fått till alla ikoner å så, men chatteriet verkar funka.

Kolla om ni vill.

SEV Cool

auraman
0

den skall vi hålla ögonen på och se hur många här som kikar dit

[BigMama]
0

Glad Men ni fortsätter väl å skriver era åsikter på forumet va? Annars kanske det blir lite trist här…?

Äntligen fredag!

auraman
0

klart vi gör  :)  freda  ja  hmm fasen hopsan  ….   mycket att göra då ju  kanske skulle sova lite

SEViking
0

Egentligen! Detta att sitta på forumet ÄR ju faktiskt som en chat. Bara med en hel drös fler männsikor.

Jo jag kommer att gästa forumet ändå förstås 

SEV Oskyldig

Pia-F
0

#9 Du och jag är ju samma skrot och korn *kramar om dig* och det är ju sååå kuuuul att munhuggas….det finns ju några som man bara måste skoja till det med…Cool

Jag ber också om ursäkt för det jag varit med och sabbat…..

Och SEV…jag ska titta in till dig också….

En Fredagskram till alla // Pia

Carina.S
0

Oppps..här e en till som är nog lika skyldig till att sabba trådar…men Men, man lär så länge man lever..Visst heter det väl så..Ska kika in till dig jag me SEV och kolla vad du erbjuder…Fot i munnnen

Celia
0

Ja det är inte alltid så lätt. Vi människor lever ju av att kommunicera. Ett vanligt samtal över en fika, leder ju från det ena till det andra. Man börjar att prata om en sak och har helt plötsligt glömt poängen, just för att man har ramlat in på andra närliggande områden. Det ska inte vara lätt att leva, inte ens på ett forum ;)

Trevlig helg till er allesammans!

Kram, Cecilia

dilba
0

hehehe…kul att detta kom på tal igen….jag föreslog det i somras också, men då trodde de flesta att de skulle bli ännu värre beroende av den här sidanFot i munnnen Håller tummarna för att det blir en chat när det kommer nya funktioner!!!

Tuva-Lena
0

#24 Jag vill nog vänta tills det kommer nya funktioner jag oxå. Med all respekt för ditt arbete SEV, men jag blir lite kluven över att "lämna" den här sidan. Den här portalen finansieras m h a dom annonsörer ni hittar här, och om vi då klickar oss vidare till ett annat forum så tappar den här sajten sitt syfte, men samtidigt har vi utnyttjat den för att skapa kontakter. Inte så juste mot upphovsmännen, menar jag..Fundersam

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pia-F
0

#25 Jag tänker absolut inte "svika" Ön….den har ju blivit mitt andra hem..Cool Det kändes direkt när jag kom hit att det var rätt plats för mig…..att jag tittar in hos SEV betyder inte att jag tar mitt pick och pack och flyttar…Flört …

Carina.S
0

Näeejdå.Inte ska jag heller svika ÖN för det. Håller med Pia-F här att ÖN har ju blivit ens andra hem ju….Kram på er alla och trevlig helg önskar jag er Glad

zeretki
0

#25  Jag tror inte det handlar om att lämna sidan utan mer att chatta nån timma i veckan om sånt som är mer OT? Det brukar bli mer socialt prat på chattar.  Glad

SEViking
0

Nu är det så finnurligt ordnat så att chatten öppnas i ett nytt mindre fönster, vilket gör att vi kan kommunicera direkt SAMTIDIGT som vi har ÖN öppet å läser där. Men i chatten blir det mer direktkontakt om man skulle vilja ha det.

Alltså, SAMTIDIGT. *ler*

Men ja e ju kille, så jag kan ju särskilt inte göra två saker samtidigt, vilket bevisar att jag gjort den där chatten för tjejernas skull^*ha ha*

SEV Cool

Tuva-Lena
0

Oki! Tänkte kanske mer på nykomlingar som inte kommit in i ÖN-gemenskapen i första hand.. Men jag uppskattar ditt initiativ SEV. Kram på dig White Eagle!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

SEViking
0

Tack för den kramen, den satt fint.

Det snöar som fadiken i Läby (utsnför Uppdsls) jsg e äntligen på väg orrut

SEV Kyss

dilba
0

och stavar som om du satt och körde…..SEV!!! Du knappar väl inte på mobilen när du kör??

_sussie_
0

#26 näe Pia-F tar du ditt pick o pack me dej så rä´knas det som SKOLK!! Skrattande

SEViking
0

Nä jag knappar  inte på moblen, jag har tangentbord. Oskyldig

SEV

dilba
0

men kör gör du??? isåfall, sluta med det, så du kan göra viktigare grejjor, som att snacka på ÖN tex…

SEViking
0

Jo, jag har stannat nu

SEV Generad

dilba
0

Bra det är lite väl snöigt för att köra egentligen…

Skogskraft
0

Som sagt…

dilba
0

men skogis är du vaken….dansar grannen???

Elisabeth-J
0

Håll er till trådens innebörd eller skapa en ny. Den här tråden har också spårat ur Ledsen

Elisabeth 

dilba
0

ooops sorry….

demon_sid
0

KUL jag SOM ÄLSKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKA
HETA linjen som barn….

Ingen som är förvånad över mitt svar gissar jag ?????
Synd Hassan sabba och fixa så folk fick en nummer presentatör….

SATAN vad jag hade sorg den dagen skickade han ett brev för mail fanns ej då…

HAN svarade mig TYCKER JAG MED !

Men men skratt vi minns är en klassiker när jag jobba som telefon säljare med PRIVATE call var när jag fixa en ….
Sång tävling uppe i norrland slog 5 nummer på måfå.
Fråga fall de ville vara med i ett radio programm..
Och sjunga jag e lapp och jag har mina renar.
Klockan var 17.00 innan midsommar typ 3 dagar innan.
Sen ringde jag upp dem bad dem ÖVA på jag e lapp och jag har mina renar…
Visst alla ville vara med 1a Pris en resa till ishotellet….
Ringde upp dem 20.00 de fick sjunga vi kora en vinnare . Sen skulle de bli uppringda på Midsommarafton kl 21 i programmet……..

Vi jubla i (studion) tog in alla säljare och de stod applådera…I MITT RUM
Sen skulle de juh ringas upp 21.00 på Midsommar afton undra fall de fortfarande väntar…97 var det!

Så kul hade man för 1o år sen =)

Harrygirl
0

Once a pajas, always a pajas!

Elisabeth-J
0

Jag stänger den här tråden och ber er alla att hålla er till trådarnas innehåll. Om man vill skriva om annat så skapar man en ny tråd!

Elisabeth 

Inlägget är låst för nya kommentarer