Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 463 ggr
Herrarna_i_Hagen
0

Svårt att förklara...

Nu ska vi se om jag kan försöka förklara detta, och om någon annan varit med om liknande.

Ibland när jag t.ex. ska lägga mig för att sova, och ligger och slappnar av på rygg, med ögonen öppna brukar jag "se" lite konstiga saker. Det är som ett färgspel av något slag. Om man tänker sig att det ser ut som ett mellanting av norrsken, och ett utdraget moln, men inte fluffigt.

Det brukar för det mesta vara grönt, men ibland blått eller vitt. Och det vandrar som från i ögonvrån och in mitt för ögonen. Fast ibland har det hänt att de "gått" i sidled eller uppifrån och ner (eller tvärtom) men alltid från en sida till den andra, för att sen försvinna och börja om igen. Nästan som att det pulserar.Håller jag på tillräckligt länge så fyller det nästan upp hela synfältet.

Stänger jag ögonen ser jag det fortfarande.

Någon som upplevt liknande? vad kan det vara? kan det finnas någon anatomisk/fysisk förklaring?

*väldigt nyfiken*

Bybo
0

Nej..tyvärr…men ett pulserande i mörkare och ljusrae…men jag tänkte att det säkert var mitt blodtryck :-/

Herrarna_i_Hagen
0

hmmm….kanske dags för mig att kolla trycket ?=)

Bybo
0

Neeej, inte  vet jag…jag liksom skyllde på det!!!

Herrarna_i_Hagen
0

*ler*

Elisabeth-J
0

Det du upplever med färgspel är vanligt att an ser när man börjar öppna upp sin medialitet :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Herrarna_i_Hagen
0

Oj då….*ler*

vad trevligt!

Elisabeth-J
0

#6 Ja då är du på gång nu Skrattande

Elisabeth 

Herrarna_i_Hagen
0

Känns spännande =)

Men, det är så synd att jag inte riktigt tar mig tid till mig själv, inte så mycket som jag skulle behöva iaf.

Fast ingen annan än jag kan ju göra nåt åt den saken *ler*

Tuva-Lena
0

#8 Du bor i Ramsele herrarna_i_hagen - vilket långt namn!! ;) - då skulle du kunna besöka Elisabeth. Det är inte såå långt bort ifrån dig! En bra början är det i alla fall. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elisabeth-J
0

#9 Hahaha han har redan besökt mig för ett par veckor sen om ett reportage Skrattande du får väl läsa det sen när det kommer ut.

Elisabeth 

Anett Lindbom
0

Så där brukar det vara för mig också, att jag kan se olika färger så som ni beskriver det, fast det är inte ngt som jag har tänkt på. Jag har mest trott att det har med ögonen att göra, eller att man bara är trött & försöker varva ner hjärnan lite..

Herrarna_i_Hagen
0

#9. (och andra) Ja, det är lite långt namn =) Fast Jimmy heter jag som skriver mestadels i all fall.

Och nej det är ju inte långt alls. Har funderat på att gå någon kurs längre fram hos Elisabeth…Får se vart det bär…Träffade henne inför en intervju i "Västerut" (lokaltidning i västra Ångermanland) och tycker hon verkar vara både sympatisk och go som människa. Fattade tycke för henne helt enkelt. Och det tror jag de flesta gör, som möter henne. Både på nätet eller i verkliga livet.

Glad

dilba
0

312 dET KAN VI JU SKRIVA UNDER PÅ!!!

dilba
0

Men gud så jag skriver, det skulle vara #12, och vad jag gjort med caps locken ser ni ju….