Hur funkar det?
Man kan "prata" med en person som har gått över till andra sidan, men hur är det om den personen har tagit ett nytt liv (eller hur man ska säga..), kan man fortfarande få kontakt med personen då? I så fall skulle ju ett barnbarn från mitt förra liv kunna "kontakta" mig när jag sitter lutad över matteböckerna i skolan.. eller?
Har funderat på dethär ganska länge och nu bara måste jag få det klart för mig =)
PS. Hoppas inte att det var en alltför korkad placering av denhär tråden.. ;-) .DS
Hlsn Melina
*Knuffar upp*
Jag har för mig att detta diskuterades för några månader men just nu kan jag inte hitta tråden.
Det är i vilket fall som helst en intressant tanke, helt klart.
Jag tror att i vissa fall får man inte kontakt alls med personer som återigen fötts till vår jord men samtidigt så tror jag också att alla lämnar energi kvar så att det finns möjlighet till kontakt.
Jag vet inte hur jag ska förklara hur jag menar men jag tror att när jag föds på nytt så är det inte 100% Hellas som föds om utan jag föds kanske "bara" om till 75% altså stannar 25% kvar av mig själv som kan förtälja min historia.
Desutom så föds man då även om med 25% vitt papper vilket ju är ganska skönt……lite nyskapande alltså
Har hört om liknande som Hellas skriver här…
#2 Ah, va häftigt…precis detta frågade jag för länge sedan på ett forum..men ingen hade nåt svar…ja, inte nån tanke knappt.
Lite kort, jag undrade typ: Om jag rex i ett tidigare liv, vad med om starka saker och satte avtryck i en byggnad tex…finns det då nån möjlighet tro, att jag i nåt senare liv kan märka av mitt avtryck…om jag råkar hamna på en sån plats?????
#4 Du pratar om energispår tror jag och det är ju en ganska djup tanke men samtidigt, hur ofta har du inte känt att "den är platsen har jag upplevt tidigare" man vet till 100% att man tidigare har varit där trots att man i detta liv inte satt sin fot där? Dejavú (tror det stavas så).
Ja, vid närmare eftertanke så det är klart att det är så, jag är helt säker men det är ju min sanning.
#2 Ja, kanske något sånt.. Eller att man liktsom finns både här på jorden och "någon annanstans" samtidigt.. Typ att man sitter någonstans och tittar ner på sig själv, och typ.. Ja, svårt att förklara. Hehe, det kanske låter helkorkat, men det var bra en tanke som dök upp =)