OT - vattendrivande?
Någon som har något naturligt hopkok på något vattendrivande? Eller andra tips? :)
Kram, Cecilia

Fråga inne på Alternativbehandlingar, där kanske dom har många tips på hopkok.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Nåt att intaga invärtes eller något som drar ut?

Ja nu har jag blivit så vansinnigt kissnödig att jag inte kan svara på era inlägg…. *one moment please*

Vi kanske var vattendrivande? 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Sura hallon (frysta) kan vara vattendrivande. Så är det på mig…
Med Stjärnljus // Shintaida

#1 - ja om det inte var ni som funkade, så ska jag fråga där ;)
#2 - ja det vete tusan. Förmodar att det blir enklast att äta något som får bort det. Jag har fått vatten i kroppen, speciellt vänster nederben/fot, känner mig helt konstig och vill bli av med skiten! :(
#5 - ja det är ju typiskt. Hallon har jag inte ens i frysen. Äter det helst inte heller (efter att ha fått en med mask i när jag var liten) ;) Men gör det av med vätskan så kan jag nog tänka mig att testa ändå :)

_Hej Celia!
Jag vill ge dig rådet att söka läkare för att få en diagnos varför du är svullen i vä ben och fot. Om man samlar på sig vätska i kroppen så ska man inte laborera själv med det. Kroppen har en speciell sammansättning av salter som måste vara i balans för att organen ska kunna fungera på rätt sätt.
Ett ex är när man dricker mycket vätska, man tror att man behöver mer vätska än vad kroppen kräver. Det resulterar istället i att man får obalans som i värsta fall kan leda till mycket allvarliga tillstånd som i en del fall kräver intensivvård.
Jag har absolut inget emot naturläkemedel men man måste veta varför man tar det.
Kom ihåg att lyssna på kroppens signaler.
Kram och var rädd om dig!
Anne Mari_

Celia…känner med dig. Har du ätit någon speciellt saltig mat på sistonde…? Extra kryddig mat kan ge mig svullna fingrar och likadant om jag ätit mycket godis.
Annars tror jag nog att kaffe,te,gurka bla är vattendrivande.
Tycker du ska fråga lite av Inga-Lena oxå…får du inte ner vätskan så ring och hör med dr…kan vara något tillfälligt du har.
Kram

Enligt "farmor Margit" så fungerar det att dricka potatisavkok, dvs potatisvattnet som man vanligtvis häller bort.
**Men jag håller givetvis med #7 att ett läkarbesök är på sin plats för att utröna orsaken till att du samlar på dig vätska.
**"farmor Margit" är äldre o har hjärtbesvär vilket resulterar i att hon får svullna ben av o till, men hon äter vätskedrivande kontinuerligt men hon upplever att " det inte räcker till" bitvis, ex vid extrem sommarvärme.
Jordgubbar o kaffe räknas väl oxå till produkter som är vattendrivande.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

#9 - Jo jag har haft det förr och det du säger om salt och godis kan spela in den här gången (har aldrig fått klarhet i varför tidigare). Dricker mycket Ramlösa och Loka. Har inte märkt något av just det tidigare, så i så fall kan godiset spela in. Har inte ätit godis i år egentligen, men sen fick jag ett ryck förra veckan och vräkte i mig flera kvällar. Sen bjöd sonen på godis i förrgår och igår. Salt, surt, lakrits etc. Slarvar med maten och tiderna, ingenting är riktigt gott de dagar man ska äta ensam :(
Kryddig mat äter jag när jag väl äter…
#10 - känner till det där med vätska och hjärta. Kan inte annat än att tänka på det varje gång det här uppstår. MEN, jag har kollat mitt hjärta för några år sedan. Fick gå med en bandspelare ett dygn och sen var det invändigt ultraljud + ett utvändigt några månader senare. Har inte varit rökare sen '03 och enligt undersökningarna skulle mitt hjärta vara u.a.
Läste i något gammalt arkiv om någon som dog av sorg. Jag hoppas att det inte är möjligt!
#11 Jodå,visst kan man dö av sorg! Äldre personer speciellt då makan/maken dött,det har man ju läst om många ggr.
Jag tror det där godisätandet kan ha stor betydelse i att du fått ökad vätska. Jag äter inte heller ofta,så därför märker jag det speciellt om jag äter choklad och lakris.
Likaså äter jag oregelbundet och när det blir kryddigt så känns det i fingrarna.Håll dock koll på det hela och skygga inte inför ett doktorsbesök.
Kram
SPARRIS!!!

Tranbärsjuice är naturligt vattendrivande samtidigt som det är effektivt mot infektioner i urinvägarna ! glas morgon och kväll kombinerat med en kopp maskrosthe på efter middagen varje dag i en vecka….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Åh tack, nu har jag fått lite tips som jag inte kan dö av. Kaffe, jordgubbar, te och sparris har jag hemma. Tranbärsjuice köper jag gärna men var hittar jag maskrosthe? Får en känsla av att det smakar beskt, gör det det?
Kramar till alla!

En sexpack usel folköl, sen pinkar du 10 liter…
Men, hursom: té & kaffe i större mänder funkar åxå, iaf på mig.
#16 Skogskraft!
Du har då svar på tal!! *fniss*
Med Stjärnljus // Shintaida

te är urindrivande, det finns mycket dolda salter i mat, så jag har slutat salta i vissa mat rätter. Jag få så ofta horminellt vatten i kroppen. Tycker inte att de urindrivande tabletterna på häslokosten eller apoteket hjälper.
Om det var min vän som dog av sorg du mena i ett av inläggen, sa hade han haft ett hårt leverne som ung och hjärtat klara inte påfrestningarna. Då hans dotter fick Leukemi.

Försökte skriva ett tips igår men just då fungerade inte internet… Det finns en lymfarenande dryck man kan dricka. Koka en liter vatten i fem minuter tillsammans med 3 lagerblad och 5 hela kryddnejlikor. Sila drycken och drick den klunkvis under dagen, varm eller kall efter egen smak. Drycken får drickas i max 21 dagar i sträck sedan behöver "systemet" vila.
Lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Har det löst sig med ditt ben och vatten ansamlingen där?