blir man förlåten
av sina nära när dom gått över till andra sidan ? Funderat mkt på 2 männsikor som stod mej oerhört nära som barn och under tidig tonårstid , senare bröt jag ett löfte som jag lovat då jag visste att det förhållade jag levde i inte skulle vara accepterat av dessa människor. fick aldig chansen att prata ut då dom tyvärr avled innan jag kommit mej ur mitt förhållande, har alltid gått och trott att dom varit arga/ledsna el besvikna på mej för mina beslut så jag undrar tror ni man kan bli förlåten av dem fastän dom inte längre finns i livet?

Andevärlden är förlåtande och dom vet hur du känner. Förlåt dom i tanken, det har du redan gjort och det vet dom om. Så släpp dina skuldkänslor för andevärlden vill inte att man går med skuldkänslor utan dom vill att vi ska må bra.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det kan ju faktiskt vara så att de förstår att du inte visste ditt bästa då, men att de är nu glada eftersom du kunde ta dig ur det som var så destruktivt. De ville ju inte att du skulle behöva ha denna tråkiga erfarenhet. Men livets läxor är hårda och man får ibland erfarenhet genom den hårda vägen. Skönt att du nu har lyckats ta dig ur förhållandet. Men tryck inte ner dig med skuldkänslor. Hade du haft ett facit hade du ju inte handlat som du gjort, men facit får man först i efterhand. Meningen med din erfarenhet kommer att uppenbaras för dig senare.

tack för svaren, hade jag vetat vad jag vet i dag hade jag ju handlat annorlunda men det känns som jag svek några som alltid ställt upp. men jag vill gärna tro att jag blivit förlåten och att det är dom som är här och hälsar på mej ibland.