Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 529 ggr
tanni
0

Tjatigt

Tycker det börjar bli lite för mycket av inlägg som handlar om att läsa av foton och att hitta borttappade saker…..

Skogskraft
0

Amen to that.

Tror dessutom några sitter & hånflinar åt alla försök att tolka/läsa in saker i deras postade bilder (som är intetsägande), minst 10 olika tolkningar.

Visserligen bra med "högt i tak" & att nån svarar alla nykomlingar som undrar typ "andlighet, va e d fönått"…

Men jag tycker som sagt åxå att det blir för mycket.

Jag drömde…

Jag hittar inte…

Vad betyder det…

Konstig bild…

Vissa behöver nog egentligen en vuxen person/kurator/psykolog/prälle att snacka med istället.

kermit
0

Om det finns rubriker som "Borttappade föremål" "Drömtydning/tolkning" "Fenomen på foton/film" så anser jag att det är ok att posta sina inlägg  här också.

Vad är det för taskig attityd ni har #0 #1?  Är det bara ett forum för spirituella proffs som redan har alla svaren?

SEViking
0

Det är AS-lätt å klicka "markera läst" på ointressanta rubriker.

Det tillbringar jag mestadelen av min tid här på ÖN med  

SEV Fot i munnnen

Bybo
0

#1 *skratt* jag skrev precis en tråd om drömmar!!!!!! ;-)

Skogskraft
0

Kermit, vi lever i en demokrati, sägs det. Folk har rätt att dränka detta forum med "orbfoton" & drömberättelser om de vill, & folk har samma rätt att säga att det börjar kännas tjatigt. Punkt.

kermit
0

#5 Och jag utnyttjar demokratirätten och säger vad jag tycker.  Punkt.

Celia
0

12

zeretki
0

Taskig attityd? Proffs? Har väl inte med saken att göra, om man tycker det är tjatigt med något?   Hemlis

Och javisst, sajtvärden bestämmer vad sajten ska innehålla men det betyder inte att medlemmarna inte kan säga vad dom tycker, så länge man gör det trevligt.

För mig handlar andlighet och övernaturligt om nåt helt annat än Orber och att leta rätt på borttappade saker. Dessutom tror jag man får tillbaka det tappade fortare om man frågar andevärlden själv, istället för att be nån annan om hjälp…

kermit
0

#8 Det var den här meningen som jag mest reagerade på: Vissa behöver nog egentligen en vuxen person/kurator/psykolog/prälle att snacka med istället.

Tanken är väl att forumet ska vara ett ställe man kan komma till, känna sig trygg med att sina tankar och frågor inte är någon dumma och "onödiga" som kanske stör andras syn på hur forumet ska se ut och vilken nivå inläggen ska ligga på.  

Och alla är inte lika utvecklade i sin förmåga att ha kontakt med andevärlden. Alla är barn i början, och även om det finns de som slänger ut bilder för att avslöja "bluffar", ska nog inte utgå ifrån det.

Nyfikenhet är viktigt, och släcker man den hos någon har man släckt en del av livsgnistan.

zeretki
0

#9   Jag kan hålla med om att just den meningen inte var vad JAG skulle ha skrivit själv, men det var inte den du kommenterade i ditt första inlägg, så jag kunde ju knappast veta att det var den som fick dig att reagera? Glad

Vad tanken med forumet eller avdelning för Orber och bildavläsning är vet inte jag, det får du fråga sajtvärden om.  Jag har skrivit vad jag tycker. Oskyldig

dilba
0

Tanken med att lägga det som egna områden tror jag var att man skulle slippa dem om man inte ville läsa….(kommer ihåg en tidigare diskussión av ämnet)

Jag tycker inte heller att man i första hand ska vända sig till vännerna här om man tappat bort något menjag tror att det spridit sig till en del andra ifokussajter att här kan man få hjälp så man väljer att vara lat och fråga någon här istället för att leta själv. Säkert finns det en del som sitter och fnissar också som skogis påpekade…

Läs det ni vill läsa och skit i resten…det är ett sätt!!!

Sen kanske vi kan turas om att svara på de frågor som "nybörjarna" skriver, vissa frågor återkommer ju rätt ofta och vi som varit här ett tag kan ju svaren på dem…

kermit
0

#10 Nej, jag skulle ha varit tydligare, men just då skrev jag bara det som jag kände när jag läste inlägget. Det är lätt att missförstå varandra.

Jag vet inte heller exakt vad tanken med forumet är, utan det var bara min egen åsikt om det.

Glad

kermit
0

#3 Hur gör man det? Klicka  "markera läst"…  Fundersam

SEViking
0

Man bara klickar som för att läsa å klickar vidare sedan på nästa som man VILL läsa.

SEV Oskyldig

kermit
0

Jaha..var det så enkelt =)  jag trodde det var någon funktion som jag inte hade ..hehe….tack iaf.

[Hellas]
0

För mig innebär forumet att utbyta erfarenheter.
Att själv söka alla svar i första hand med hjälp och tips från kompisarna här.
Med hjälp menar jag i detta fall inte att andra ska meditera eller sätta sig i sådant tillstånd att de löser gåtorna åt mig utan min förhpppning är ju att jag själv ska LÄRA mig och sedan kunna lära andra.
Om jag har behov av att få en färdig lösning serverad kontaktar jag själv ett medium, bokar en tid och betalar för tjänsten.

Jag håller ändå med SEV, klicka på rubriken så ser tråden läst ut. Min frusrtation börjar egentligen när det börjar puttas hysteriskt + att när någon faktiskt ger hjälp genom att ge råd och att det inte accepteras eller respektereas.

Självklart förlöjligas man ofta, men det får vi bjuda på, om sanningen ska fram så är det ju jäkligt flummigt och hysteriskt.
Jag blir ibland lite orolig för att det ibland går till överdrift på ÖN men samtidigt, vi kan ju inte ta ansvar för det. bara råda.
Jag liknar det med de personer som inte handlar utan att ta med sig pendeln, liiiite för mycket!!!

Nej, mitt råd är "Hjälp till självhjälp" och "Lev här och nu"

Zelma
0

Jag tänkte att det skulle passa att skriva här, så jag gör det.

Jag har märkt att oseriösa typer dyker upp här på forumet allt oftare. Nu menar jag INTE de som vill hitta borttappade saker eller bortsprungna djur och inte gömmer sig bakom total anonymitet. Utan typer som skriver, som jag ser det, sk-t. Typer (troll) som dessa:

hjääälp

asså gud! min kompis blev mördad förra veckan och sen dess har hon hemsökt mig. försöker hon säga mig något? jag börjar bli riktigt rädd alltså.

Denna person har också skapat andra trådar som jag ifrågasätter starkt. Det är respektlöst mot sajtvärden och andra medlemmar.

Är det missuppfattning från min sida eller??? Jag anser att detta är oförskämt, barnsligt och inte min typ av forum. Jag är less på detta och överväger att lämna forumet då jag tycker att detta är respektlöst. När jag blev medlem, fanns en annan anda här och det var seriösa diskussioner om övernaturliga fenomen.  Jag avskyr personer som driver med andras övertygelse och värderingar, bara för att j-vlas.

Elisabeth-J
0

#17 Du har rätt i det du skriver, det har kommit en hel del anonyma som skriver saker här som inte är så roligt. Den gamla andan som fanns här kan vi tillsammans skapa igen och dom som skriver otrevligt eller elakt har inget här att göra! Sådana inlägg tas bort. Och skrivförbud sätts om man inte skärper sig efter varningen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Zelma
0

Elisabeth, det låter mycket bra det du säger och jag vet du gör så gott du kan. Men hur ska du hinna att ta bort dessa då det helt plötsligt dyker upp flera trådar eller inlägg på rad? Du får ju leka polis istället för sajtvärd… Det kan väl ändå inte vara kul?

Det som stör mig är att det kan komma sådana här saker som är stötande och provocerande och att personen ifråga får sig ett gott (?) skratt för att folk svarar seriöst på något som är humbug.

Jag blir frustrerad över att det är svårt att komma åt trollen, då skadan redan är skedd. Det är nackdelen med bra forum som växer och blir alltmer känt i omgivningarna och det finns typer som medvetet blir medlem ett kort tag och roar sig på andras bekostnad. 

Fördelarna att vara medlem överväger än så länge men jag blev tvär-ilsk, då jag upplever det som en del bara vill vara idioter. Kunde därför inte låta bli att lufta mina åsikter. Hoppas att samtliga ursäktar.

Elisabeth-J
0

#19 Jag har bra Medarbetare som hjälper mig och det finns alltid någon som är inloggad som kan radera inlägg :)  Dom har min fullaste tillåtelse att ta bort det som inte är ok :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Zelma
0

Ja, det hade jag ju glömt bort! Morsan 1 och gänget… Skrattande Ja, annars skulle du inte greppa arbetet kring forumet.

Tänk, att få skriva av sig gör att man blir på bättre humör och kan släppa saker och gå vidareGlad Vill bara säga att ditt forum och alla goa medlemmar fortfarande "rockar fett" som min dotter skulle ha sagt, hehe, så jag stannar som medlem och fortsätter att läsa de trådar som intresserar mig och skippar de andra ;-)

Pia-F
0

#21 Det är nog det bästa vi alla kan göra…..ge blanka sjutton i de som uppträder oseriöst….

Inte katten ska de lyckas med sina försök att förstöra….

Zelma
0

#22 Ja, ibland behöver man nog räkna till tio och bara klicka vidare. Jag föll väl i fällan, det fick den effekt personen var ute efter och jag handlade först och tänkte sen.

_sussie_
0

#22 Håller med dig helt o hållet tjejen!!

Pia-F
0

Jag har varit på väg att skriva ett par rejäla blänkare också….men lyckats hejda mig..så j-a kul ska de inte få…

demon_sid
0

UPPryckning i ledet tycker ni verkligen det är för mycket Orber och känna efter foton jag tycker detta är på tok för _**lite .

Vad vore forumet utan Orber och KÄNNA AV foton…***_

_** DÅ skulle forumet sjävldö…..

Som en sommare utan reagge.
Blir ett forum utan orber…Räcka ut tungan
Foton vad är ett forum utan ORBER…

Puss i knävecket *blink***_

Pia-F
0

#26 Jag personligen tycker det är bra med foton eftersom jag behöver öva mig…..

Det vi har pratat om här på slutet i tråden var angående de som försöker förstöra stämningen och är otrevliga.

Jag tänker inte pussa dig i knävecket…det får tanten din göra…Flört

Men en puss i pannan kan du få…Skrattande