Hur förklara för sina barn
Det här med andar, När sonen var mindre kom han ofta och berättade vad han såg, upplevde ex när vi var och hälsade på min far & hans sambo en gång så frågade han mej : mamma vem är mannen som står bakom A & vad heter han? först svarade jag men de ä ju morfar så säger sonen det är inte morfar han sitter ju på stolen vid bordet. Eftersom jag inte såg nån man kunde jag inte svara så jag tänkte väl inte så mkt på det förrän nästa gång vi åkte dit och han återigen upprepade frågan mamma vem är mannen bakom A? han blev nästan arg på mej då jag inte kunde svara.
Nu när han blivit lite äldre pratar han inte om sådant lika mkt men jag undra hur förklarar man för sina barn det här? Barnen får ju av många vuxna lära sej att " spöken, andar " finns inte
Berätta som det är, men med inlevelse och fantasi och avdramatisera det. för det är ju inte farligt, eller hur?
Så gjorde jag med min dotter när hon såg en man när hon var 3 år. Sen tog hon det med en nypa salt och berättade de gånger hon såg eller pratade med honom.
JAG varken såg eller hörde honom, men jag TRODDE på henne. Det är viktigt. För jag vet att andar finns.
Med Stjärnljus // Shintaida