Oj, vad häftigt....
I morse låg jag och kurade…långt ner under täcke och filt för att få upp värmen..kände mig som en isbit.
Rätt vad det är så kände jag som vibreringar i kroppen, inte som skakningar utan små vibreringar som började lite försiktigt inuti mig, sen blev snabbare och intensivare och spred sig i hela kroppen…även i huvudet. Jag kände tydligt att det inte var kroppen som vibrerade utan att allt hände inuti mig..
Till slut började ett litet surr höras som även det ökade i styrka…..jag trodde att det skulle bli en UKU, men nej…jag såg bilder av ansiken istället…först en kvinna, men hon bara glimtade förbi, sedan en man i 40-45 års åldern. Han byttes ut mot en yngre man, 20-25 år kanske, som i sin tur byttes ut mot en pojke c:a 10-12 år. Sedan försvann allt och det/jag var som vanligt igen. Det var som om en film hade spelats upp på insidan av mina ögonlock.
Jag har ju läst om UKU och då tänkt att jag skulle bli livrädd om nåt sånt skulle hända mig….men när det här började tänkte jag att " jaha, är det dags för mig att få en UKU nu", jag kände bara ett stort lugn. Nu var det ju ingen UKU men jag känner att jag skulle kunna fixa det också om det händer nån gång.
Det var jättehäftigt…och jag hade en sån skön känsla länge efter det…det kändes så..ja,fint på nåt vis…som ett ..ja,jag vet inte…privilegie kanske. *fast det kändes som om jag satt i en centrifug*
Självklart kom tankarna att jag kanske hade somnat och drömt alltihop…men det vet jag ju att det inte var så.
Hoppas det inte var den enda "vändan"…jag vill ha mer..det kändes så bra.

Rita upp vad du såg, utseendena på personerna.
Jag brukar också bli centrifugerad inombords, men aldrig i sängen - utan alltid när jag är uppe och klarvaken. Ser dock inga ansikten, så det är nog något annat med mig :)
Är det så det kallas, då fick jag lära mig något nytt idag. Jag får både människoansikten och hundansikten.
Häftig upplevelse Pia-F!! jag brukar också alltid se ansikten eller djur alldles innan jag somnar på kvällarna, som att de fladdrar förbi innanför ögonlocken som på en film i svart/vitt.. Men centrifugkänslan har jag dock inte upplevt, det lät intressant :) Man kanske skulle ta och göra som du Celia säger, att försöka rita av ansiktena och memorera dem.
Fast jag vet att jag kan drömma om personer jag aldrig sett eller träffat nångång, men dagen efter, så kan jag se detta ansikte/utseende på TV t . ex. och då trillar poletten ner, att ansiktet var med i min dröm på natten innan…..Märkligt, men sant :)

#3 - Ja det kan bli en viktig teckning för någon annan också. Kanske någon på andra sidan vill förmedla något via en öppen kanal. Då kanske en avliden släkting eller vän till dig dyker upp hos Alma eller Pia - och vice versa. Då är teckningar bra :)

Rita….jag…. som knappt kan få till en streckgubbe..ännu mindre få dit ett ansikte….
Jag har många gånger sagt till sambon att det känns som om jag skakar invärtes…när jag hållit upp händerna då så var de alldeles stilla..men de gångerna har inte varit riktigt samma känsla, det var mer intensivt nu och vibrerationer istället för skakningar….skakningarna pågick under ett år och dök upp nästan varenda dag, sedan försvann de… bortsett från häromdagen, då fick jag "skakkänslan" igen…..det är bara idag som jag legat när det hände…men jag var klarvaken…

Det var inga som du kände igen då?

#6 Nej…jag har ingen aning om vilka de är….första känslan*efter allt var "klart"*..var att mannen jag såg visade sig i olika åldrar fast med tanke på kvinnan så kan det ju vara en familj också……eller så är det 4 olika personer som inte har den minsta anknytning till varandra…
Snacka om att jag är nyfiken på dem….här ska snokas…

Ja nu kan ju hela ÖN lägga upp bilder på sina änglar, så kanske du hittar samma ansikten där ;)
#7..bara att krypa ner i bingen igen å hoppas på en tur till i centrifugen….

#8 Excellente *eller hur sjutton det stavas* 
Vi kan öppna en tråd med "vem har sett dessa personer (eller djur)" 
Kvinnan är lite luddig, hon försvann så fort…..eller också är det jag som har för långa ledningar och kopplar taskigt….
Grabben har jag faktiskt en känsla av att ha sett på en bild här nånstans….inte som en fysisk person, utan på ett foto jag försökt läsa…..jag får kolla runt lite igen….är inte alls säker…men håll med om att det skulle vara lite häftigt om det är så….jag vet vilket foto jag tänker på men vet inte exakt var det finns…jag ska ge mig "ut och leta", vill ju veta om jag ska spola den tanken/känslan …..

#10 - Spänningen stiger 

Jag har hittat fotot jag tänkte på…..och det stämmer kanske….ansiktet jag ser på fotot är som en kombination av de två sista ansiktena jag såg i "centrifugen"….
Hur ska jag göra nu då?….jag kan ju inte hoppa av tåget i farten….vill ju ha klarhet i det här..och varför jag fick se ansiktet/ansiktena?…kan jag hjälpa nån på nåt sätt?….och miljoner frågor till snurrar i skallen på mig….börjar känna mig som ett vandrande tivoli med massor av karuseller och en virvelvind inbakat i skallen….
En Meditation skulle kanske fungera för den som är bra på sånt *och det är ju inte jag*
Men se då är det till att öva nu Pia!! Och det klart att det känns som en virvelvind i skallen- du har ju åkt centrifug
hm vad står uku för????jag känner igen det där med att se saker när man lägger sig, varje kväll, om jag går o lägger mig o är jätte trött o tänker o vad skönt nu ska ajg sova så ser jag massa olika ansikten innanför ögonlocken o svartvitt som ändrar form från kanske en vacker kvinna med avancerad hår uppsättning till ngn man osv det liksom ändrar sig för fullt, o ibland blir jag nästan rädd o vill att det ska sluta o känner mig piggare o piggare……vad är det jag ser??är det min fantasi???o ibland hör jag ljud o det känns som ngn står vid min säng, o ibland vill man ju sova för att man ska upp osv, då brukar jag få bubbla in mig för att få ro……..nyfiken på svar

#13 Hahahaha, det har du så rätt i…
När jag tittade på fotot bubblade det upp en massa känslor…..och jag kände mig gråtfärdig..som om jag ville sätta mig ner och bara stortjuta…..och jag gråter aldrig…tappade den förmågan för många år sedan…..käslan finns kvar, blandad med en massa andra som är svåra att sätta fingret på…det är en salig röra av så många och starka känslor….
nån vill nånting……men varför vända sig till mig som inte kan sånt här när det finns hur många som helst här på ÖN som är duktiga….
jaa du…vilka frågor du ställer pia, just nu är det du som är budbäraren helt enkelt! det gäller att vara ödmjuk inför uppgiften så klarar man det nog vare sig man är rutinerat medium eller inte…det kanske inte är meningen att det ska vara lätt!
#14 uku tolkade jag åtminstonne som "utanför kroppen upplevelse" jag kan ju ha fel förstås…

Pia, lyssna på känslorna som du fick då du tittade på fotot. Tolka, tolka, tolka - och låt inte fantasin ta över. Analysera inte och framför allt, argumentera inte med dina känslor och tankar.
Vad var din första känsla? Kanske ska du be om hjälp från din guide eller någon på andra sidan, för att få mer klarhet.
Det här låter viktigt i mina öron (ögon, jag läser ju) ;)
Kram, Cecilia

#16 Ja, jag har så många frågor och funderingar och känslor nu, så det liknar ingenting jag varit med om förr….
Jag är ödmjuk och ska göra allt jag kan för att försöka hjälpa "vem det nu är"
#17 Ja.. det är viktigt..det är en av känslorna jag har….och vanmakt….
Jag har samlat mig nu…delvis iaf…efter att ha stängt in mig på toa och tårarna sprutat *för första gången på väldigt många år* och en lugnande cigg….
Jag ska titta på bilden i omgångar och och som du säger/skriver Celia tolka och tolka…..
Sedan ska jag meditera *försöka* och be om hjälp hos alla "de andra"…..
Känslan efter centrifugen var så skön och jag kände glädje och tacksamhet för att jag fick uppleva detta…och tyckte det var jättehäftigt…
Jag är fortfarande tacksam för jag känner att det här är något stort och viktigt som jag fått uppleva *och sitter mitt i* och känner mig ödmjuk inför det….men häftigt…nej…inte i den bemärkelsen jag tänkte då…..inte efter allt som bubblade upp när jag tittade på fotot….*men jag kände ingenting av detta när jag såg på det vid tidigare tillfällen…jag såg ju samma ansikte, men kände inget…*
Jag är med i Elisabeth's distanskurs och tur är väl det…..fast vi har inte kört igång ännu….den kommer jag att ha verklig nytta av för att handskas med detta, tror jag….
Nu ska jag ta en mugg kaffe *starkt* och en cigg till…sen blir det meditation….

Sänder kraft och lugn inför din Meditation. Andas in djupt, genom näsan, och ut genom munnen. Släpp alla spänningar! Jag tror att du kommer att gråta igen, när meditationen är som starkast. Låt det komma :)
Kram och lycka till!

#19 Tack så jättemycket…*kramar om*
Den där andningen är verkligen bra….den är väldigt lugnande och den hjälper till med att kontrollera fysisk smärt också….
Och gråten..ja, den ligger på lur hela tiden…jag känner inte igen mig själv idag….
Tack för allt stöd *och jag kommer att behöva ännu mer ;-)*
GullePia, där ser du, nu händer det ju grejer!! *ler* Det kommer att gå bra…Kram/ Pia

#21 Hahaha, ja du Pia..nog sjutton hände det grejer allt…det var en otrolig centrifugering….
Jag gick omkring som på moln…och ville dela med mig upplevelsen här…..allt var jättebra ända tills jag kom på vilket foto det skulle kunna vara som jag kände igen ansiktet ifrån *tror jag iaf* Sen var det som om jag stog under en dusch av känslor när jag tittade på det….*och inte gick det att torka av dem heller*
Nu har jag mediterat *vilket inte heller funkade riktigt*….jag blev iaf avslappnad och känner mig som mig själv igen…..
Fast jag har inte tordats titta på fotot ännu…måste se till att ungarna får mat innan jag gör det…det kan ju hända att det blir samma visa igen….
Nu är jag som sagt mitt gamla vanliga jag…..sen får vi se om jag sitter på toa och tjuter igen efter en ny titt på kortet…..
#22 Väntar med spänning på fortsättningen :-)

#23 *skrattar* det gör jag med. Nu sitter jag och äter…. vid datan såklart…
Sen blir det nog lite mer starkt kaffe och och ett bloss…efter det ska jag plocka fram fotot igen…och hoppas på att det går lättare att handskas med känslorna *om de dyker upp*

Spännande!!!!

Det är lite nervöst, faktiskt…nu känner jag mig som mitt gamla vanliga knäppa jag
…som tycker om att skämta och toka sig… med tanken på att jag ska bli körd i botten igen är lite skrämmande..men jag ska titta och kommer nog att bli besviken om inget händer….

Ok..det blev lite knas i texten…men det får ni på köpet…
Tittar in lite då och då för att se hur du har det med din nya upplevelse. Tycker oxå det är spännande,samtidigt som jag förstår om du känner lite hu,hu…när du ska försöka igen.
Du vet,jag måste ju ha lite roande läsning nu när allt är som det är… *blink,blink*
Kramar

Nej men tjenare fjäderflickan! Du orkar med datan en stund iaf….fast å andra sidan är säkert abstinensen värre än febern..
Jodå, jag laddar…skippade kaffet och tar mig en flaska mineralvatten istället..sen ska jag ha ett nervlugnande bloss..tänkte att kaffet kanske behövs efteråt i stället…sen är det dags…
Nu går jag ut och röker…..

Det var en lång rökpaus! LOOK??? ;)
kanske pipa…
Kanske hemligt möte på farstukvisten ;)
Förlåt för att jag frångår trådens ursprung men detta är superviktigt:
Vart hittar ni fler smilisar???

Hoppsan…här var det otåligt..
#32 Det är det jag har sagt Hellas…du är duktig…jag fick faktiskt besök under min rökpaus..på verandan..
Och det var lika oskyldigt som smilisen….
Ok…Nu har jag tittat igen…inga känsloattacker den här gången. Men detta kände jag….jag skrev ner det vartefter det ploppade upp…
Huvudet känns tungt, ett tryck från bakhuvudet, jag får en svag känsla av illamående, svag lockkänsla i öronen, bandage över pannan? Jag känner mig lite ledsen/sorgsen, jag får känslan av att han kan ha skadat sig i samband med en cykel….cyklat själv eller blivit påkörd…

#34 - Du får nog kontakta honom och fråga lite försiktigt. Fråga Elisabeth eller något annat medium om hur man kan gå tillväga för att inte stöta sig med någon eller tränga sig på och bli idiotförklarad ;)

# 33 Det är klart att det är viktigt…vilken typ av "gubbe" är du ute efter? 
Alla så att hela känsloregistret kan visas men en gubbe som jag gillar skarpt är den lite finurlige flirtande grabben som talar om att det är ett litet skämt eller liten smarrig hemlis eller ja du vet….

#37 Jasså…men lilla gumman..du har dem framför näsan…gå ner till rutan där du skriver in kommentarer och titt i högra hörnet…där ser du en smilis…klicka på den så kommer det upp en liten ruta till med fler…

Jag har aldrig fått fram nå smilisar…det kommer bara upp en tom ruta…men men…
Jag har inte alla de pojkarna jag har bara 12 st.
.
I adressfältet finns ju en adress. Kan någon av er kopiera den adressen och lägga in här så ska jag kolla om min adrerss pekar på fel ställe.
Min adress är:
http://overnaturligt.ifokus.se/tiny_mce/plugins/emotions/emotions.htm

http://overnaturligt.ifokus.se/tiny_mce/plugins/emotions/emotions.htm
Öppna den i ett stort fönster (eller blir det litet om du klickar ovan också, kanske?)
Annars får du kika och se om det står 100% nere i den lilla rutans högra, nedre hörn. Klicka i så fall där och välj 75%, så kommer alla fram :)
Tack Celia du har löst den stora gåtan, jag har inte vågat fråga på ett halvår och så var det så enkelt som att välja se bilderna i storlek 75%. De finns ju där vet ja.
Bybo, du kanske har rutan inställd på 500%? då ser man ju bara vitt

500% *hehe* 

#34 Jag är ju inte helt säker på om det fotot och centrifugeringen hänger ihop….men det var fotot som gav känslostormen…fanns inget sånt i centrifugeringen …..
I morgon när ungarna är i skolan ska jag meditera igen….hänger bägge sakerna ihop så är det ju han som har tagit den första kontakten…då borde det funka igen….bara jag får ett bättre grepp om meditationen….i annat fall kanske han stoppar in mig i en centrifug igen…
Jag ska också läsa igenom tråden där fotot finns, kanske kan jag hitta nåt matnyttigt där…som jag känner igen…det har blivit en massa inlägg sen jag först tittade på fotot och idag tog jag bara fram själva bilden…ville inte ha en massa text i huvudet när jag skulle känna av den….
Jag kan ju också ta kontakt med trådskaparen som ville ha fotot "synat"
Skönt att få vara "sig själv igen" iaf…
#43 #44 !?! Va??? 75% å 500% vad e det?? Eeehhhhh….
Jag är okunnigast i min komun på detta med datorer..*S*….
Jag tror absolut att centrifugen och fotot inkl. dina känslor har ett samband. Centrifugen kanske var ett sätt för den andre att ta kontakt, vem vet han/hon kanske har försökt många gånger tidigare men att det inte lyckats. Centrifugen gick nu hem med besked. Ta det lugnt och be om stöd från dina guider.
Grunda dig ordentligt vid meditationen och du se även till att stänga igen ordentligt efteråt så att du slipper centrifugerandet hela natten
.
Ja, annars får du skaffa nödbroms på centrifugen…
1. Klicka på den glada gubben i hö hörn…….så ja….nu kommer snart en "ruta" upp där du hittils bara sett en vit bakgrund utan smilisar.
2. Om du nu har rätt version på webläsare så ska du i den lilla rutan längst ner i höger hörn se en text med tex. 100% eller kanske mer????
3. Klicka på texten med % satsen och vips bör det komma upp fler val med att ändra pocenten till tex. 75%.
Om Du inte har ett procentval att göra vete sjutton vad som är fel hos dig.
Om det gick hade jag kunnat ta över din dator och kollat men jag tror inte att det går.

Bybo (förresten så såg jag att uggla heter BUBO, tänkte på dig då, för du ser ut som en uggla på avataren) :)
Vad har du för webbläsare?
#49…kommer ingen ruta med % ….
#50 Ruggugglan Har nog Internet explorer..heter det så? hahaha

#50 #51 *asg*
#51 Gå in i mendyn "Hjälp" den ligger bredvid menyerna: Arkiv, Redigera, Visa osv.
I menyn "Hjälp" finns det ett val som heter
"Om Internet Explorer"
Klicka på det och det kommer upp en ruta som talar om vilken version du använder.
För att få % satsen måste du ha Explorer 7.0.x.
Jag är rädd för att du sitter med en riktigt gammal version av både explorer och operativ!
Men du borde endå se smilisarna tycker jag även om du har en äldre läsare. Du kan ju se de smilisar som vi andra klistrar in. Det brukar ibland ta väldigt lång tid att läsa i smilisarna, du kanske inte har tålamod att vända :-).

Jag är okunnigast……vilket fullständigt underbart uttryck!….Bamsekram Bybo!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#53 Ops…ska kolla det där med tålamodet *skratt*
#54 *skratt* Ja..ojoj..typiskt mig….*jättemånga smilisar av de olika slag* Kram kram….

Nu blev jag riktigt glad att höra att jag inte är ensam om dessa konstiga invärtes skälvningar som ibland väcker mig mitt i natten. Ibland kommer de så fort jag lägger mig ner för att sova på natten. Tycker att de känns väldigt obehagligt och måste stiga upp ibland för att bli av med dem. Konstigt nog så har jag aldrig satt detta i samband med något övernaturligt, utan jag har nog trott att det varit något fysiskt fel på mig.
Men de där med ansikten som fladdrar förbi, och bilder som kommer i vaket tillstånd tycker jag om att se. Det blir som en film ibland. Men vad är då dess skakningar? Är det någon ande som vill ha kontakt eller?

#47 Jag tror absolut att centrifugen och fotot inkl. dina känslor har ett samband.
Det är så typiskt för mig att komma med tvivel….defenitivt inte på vad jag var med om …där finns inte utrymme för tvivel….men jag tänkte att det kanske var en fördröjd reaktion som gjorde att känslorna kom just när jag tagit upp fotot…eller kanske inte…..
Strax efter vi flyttat hit började det hända en del…kanske finns det ett samband där…. och det jag tog in kanske inte gällde fotot utan nåt här hemma…..nää, nu börjar jag svamla igen…men det tål att fundera på….det mesta slutade i våras….men för en tid sen så har det hänt lite igen…fast inga större grejer
Andningen har också börjat bråka igen…den är lite trögre….fast inte hela tiden…det är också nåt som jag hade stora problem med under nästan ett års tid och som helt plötsligt var bra igen i våras…..det handlade om kraftiga andningssvårigheter som jag fick ta massor av medicin mot…..
Kan det inte vara så att jag tar in nån annans andningsproblem?
Det blev lugnt här *snudd på iaf* när jag sa ifrån rätt bra i våras… Att jag gjorde det berodde på att jag fick rejäla Tecken på att det var besök där…..först var det nån som stog och blåste mig i håret när jag satt vid datan och pluggade…det brydde jag mig inte om och efter en liten stund gick jag och la mig. Då är det nån som rycker mig i håret, 3-4 ryckningar var det men inte så det gjorde ont utan det var "lite lagom".
Vad det gäller duschen så var det nån som böjde ena skalmen på mina glasögon till en cirkel medan jag stod i kabinen….glasögonen låg i fickan på morgonrocken som i sin tur låg på toastolen och dörren var låst.
Jag hade ett elände att räta ut skalmen igen och var livrädd att den skulle gå av, jag har inte råd att köpa nya…det var droppen…så då sa jag att det fick vara nog…mina glasögon ger ni sjutton i, det är dyra saker..dusch/toa, sovrummet och ungarnas rum låter ni också vara. Resten av huset är ok, sa jag…Och det tog skruv…..men jag kan lova att jag inte tar med nåt in när jag ska duscha…för man vet ju aldrig…
Och nu har det ju startat upp lite smått igen…men inte i de utrymmen som jag sagt ifrån om….
Det kan ju hänga ihop…….ooops, vad jag har babblat…..men jag har haft så många funderingar under dagen….

Tror det var James Von Praagh som sa i sitt program här om kvällen att andar har lättare att få kontakt med oss om vi är våta! Alltså som en slags ström som leder anden bättre till oss genom vatten.
Sista gången jag hade en UKU, eller jag trodde att det skulle bli en sån, så fladdrade hundratals ansikten förbi ögonen på mig. En del glada, andra allvarliga, medan den tredje varianten var helt neutrala. LÅg i spänd förväntan och väntade på att lyfta, men det blev bara fotändan som lyftes, så det kändes som jag hängde i luften med huvet kvar på kudden. Synd för den här gången tänkte jag verkligen kolla vad som hände, och vilka personer som skulle dyka upp. Men istället seglade alltså en hel hord av ansikten förbi mig. Shit, tänkte jag…
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#60 Synd för den här gången tänkte jag verkligen kolla vad som hände
Men I-L…hur har du gjort förut då…blundade du då…
#58 Relax :-)
#59 Aha, kan vara bra att svettas då ;-)
#60 Har också fått massor av ansikten o liknande fladdrande framför mina ögon iblan. Kan det vara så att jag är nära en UKU? Eller är det nå annat? Har även haft en del klardrömmar….
#61 Jag har blivit skiträdd! Men man lär så länge man lever, och sen jag blev medlem här så har jag fått veta att det är fullkomligt "naturligt" och ofarligt! Därför håller jag alltid "korpgluggarna" öppna numera när det händer - om det händer! Hä, hä! 
#62 Jämars bybo, vi befinner oss på samma nivå den här gången oxå! 
#64 Aaa…skönta att ha en nivåpompis :-)

Nu säger jag nattinatti till alla och kramar förståss
NattiNatt Pia och även ni andra som hoppar i säng….kram..
#65 men du, vad är en pompis? Hi, hi Puss i pannan på dig vännen! 

Ni e häftiga hela bunten *ler*
SEV 
Dags för mig oxå! Måste skärpa mig o inte sitta o uggla här på nätterna! Inte bra för koncentrationen - Hä, hä! 
Sov gott goa vänner! Kraaaam! ;)

#51 - 
#59 - Jag tror att jag ska flytta in i duschen 

#59 Allt är energi/energier, vatten är ledande. Några av våra mest intelligenta djur lever i vatten.
Håret är "känselspröt" som är kopplade till hjärnan och ju längre hår destu lättare kontakt. Låter kanske märkligt, men testa och kolla på de som arbetar medialt. Det stämmer ganska ofta att de har långt hår och/eller skägg.
Det är bl.a därför många som får brillianta ideer i duschen!
Strykan sitter i håret 
Jag känner mig manad att uggla lite…du hörde väl Celia…Bybo å ugglor… Men sov gott #70 #69 Du meee :-)

tack……jag som undrat så---och svaret är 75%
#72 Ojojoj *gapflabb* åh…då har jag bra förutsättningar…Lånt och mycket hår!! begynnade skäggväxt hahaha..och är varm av mig..Älskar att somma ;-)
Fan jag som är rakad har ingen chans asså?
#76 *flinar*

#58 HAHA, jag har också portförbjudit vår husväktare så han får inte stå och glo in i duschrummet eller vara med i duschen.
Nå´n jäkla måtta får det vara och därmed basta :-)
Sovrummet får han också låta bli!