Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 615 ggr
Bybo
0

Mycket OT :-)

Jaaaa, jag vet..OT så det skriker om det…Men….nu i dag då jag spelat musik hela kvällen, fick jag en tanke om det finns nån röd  tråd i folks lyssnade….ja, i det övernaturliga dårå… Om inte så är det iaf kul att läsa om vad ni gillar för musik??

Jag dårå…Är en typisk blandras, ja, precis som i allt annat hahaha…

I dag har jag lyssnat på: Cornelis vreeswijk, Stefan Sundström, Pink Floyd, System of a dowm, Money Brother…m.m..kom då på att det är en brokig samling…..och värre är det då jag gillar musik i dem flesta genren….????????????????????????????????????????????????????????

Pia-F
0

Jag är allätare också….musik är en humörsfråga….ibland vill jag lyssna på det och en annan gång på det…..fast oftast lyssnar jag inte alls…har det äntligen blivit tyst i huset så vill jag njuta av tystnaden….och det blir det ju inte förrän det bara är jag som är vaken…

Bybo
0

Ja, tystnaden e ju bäst :-) även den lyssnar jag till när jag kan….

SEViking
0

Jag har alltid lyssnat på musik, all musik så gott som. Växte upp med flamingokvintetten å Rock&Roll, Sweet, Queen å Elton John. Lite ELO å Trio me bumba. *haha*

Men nu sista åren har jag inte lysnat på så mycke musik, vet ej varför, har ingen ro i kroppen eller nåt. Kanske saknar ja nån å avnjuta musiken med?

SEV Generad

Celia
0

Instämmer! Är också allätare och allt beror på humör. Jag har mycket hjälp av musiken i mitt sorgearbete, likaså vår son.

[Hellas]
0

Jag gillar nästan all musik men på plus sidan ligger hårdrock och den musik jag tyvärr inte klararar alls är jazz. Jag har till och med försökt med att gå på pub jazz för några år sedan men kvällen blev lång bland alla entusiaster

Bybo
0

Jo, man lyssnar ju mycket beroende på vilket behov man har…Men lite skumt, då det gäller mig..är att när kag är ledsen känner jag för att lyssna på nåt vemodigt…Brrr…är jag inte då riktigt en som gottar mig i mitt elände…?…men å andra sidan kan jag ibland lyssna på muisk i annat syfte så att säga….= Är deppig..men drar på nån djävlaranamma låt!!   ja, ni. man e som man e…men musik sätter igång känslor och det jan vi nog alla instämma i!!???

Tuva-Lena
0

#3 Jag är nog som dig SEV då det gäller musik, bortsett från Flamingokvintetten då! Penga mun men sedan tycker jag om klassiskt. Lyssna till spansk gitarr och Rodriguez gitarrkonsert, och intet öga är torrt! Passion, dramatik och massor av eldiga känslor! Det ni! Hemlis

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Zelma
0

Jag lyssnar gärna på 50 tals musik, hårdrock typ Iron Maiden och dagen pop. Kan nog kalla mig all-ätare. MEN gillar inte jazz och opera, då får jag frispel…blä.

Bybo
0

#7 Jaaaa, vad mysigt…jag gillar även sån musik! Finsk tango kanske? ;-) Neee…men har du lyssnat på ziegnarmusik? åh…det gillar jag…hm….bla….haha

Celia
0

Ingen fara - jag gillar inte heller jazz och opera, men kallar mig allätare ändå. Kanske för att jag inte räknar dessa till musik.

Bybo
0

Nu ska ni få höra…tidigare hade jag svårt för Opera å jazz…men NU…älskar ja viss jazz och Opera så jag gråter….har fortfarande svårt för operett och en del country ( ej J Cash) Jag är en älskare av melodier, men på äldre dar uppskattar jag även texten hahaha

SEViking
0

¤7

Det e bara en låt med dom, "Där Näckrosen blommar"

Den ere drag i. :)

SEV

Zelma
0

#12 Jag har hört den låten, inte såå dum.

nilla_2
0

hej skönt å hitta ni som e vakna… ja cornewlius e under bar å dan andersson när pår sörman tolkar honom. louise hoffsten.jerry w. metallica.eva dhalgren.marie f.   snacka om blandad musiksmak+METALLICKA OCH  50 TALS ROCK OCH 80-TALS MUSIK.  NÅN MER SOM HAR SÅ BLANDAD MUSIKSMAK????

Bybo
0

Jaaa….metallica å även Louise H ( vissa låtar)  även mycket 50.å en del 80-tal :-)

SEViking
0

Roy Orbison, å bbuddy holly

SEV

Pia-F
0

ja, gamla låtar är sköna…man får en nostalgikick av dem…

SEViking
0

Nä, nu ska ja antingen köra vidare eller gå å titta kudde.

Natti natti

SEV

Zelma
0

#14 Jag har en sån musiksmak. HEJ PÅ DIG!Skrattande

Bybo
0

#16 Gillar även dem…:-)

Pia-F
0

#18 natti natti

nilla_2
0

KUL Å HÖRA ,JUST NU SITTER JA Å SLAPPAR MED EN GROGG EFTER MÅNGA ARBETSPASS,GÖR DU?

Bybo
0

Å Just nu lyssnar jag Ella Fitzgerald…är det Jazz? *skratt*

nilla_2
0

JA FICK PÅ NORDMAN INGEMANSLAN, DET VA LÄNGE SEN.VET EJ VEM ELLA ÄR….

nilla_2
0

HEJ BYBO VILL DU PRATA "RIKTIGT KAN DU RINGA "SÄG TILL SÅ FÅR DU MITT HEM NR.

Bybo
0

Åh…jag gillar även Nordman :-)

Tiia
0

Städar jag blir det hårdrock-Takida eller Plan Three

annars är det nog

Skogens brus,fågelsång m.m…….jag är egentligen en allätare.

Det beror på vad jag gör

nilla_2
0

DU KAN RINGA OJ MAN SKA VÄL INTE LÄMNA NR. SÅ HÄR MEN VA…RING MIG KRAM!!!

demon_sid
0

Vandraren har ingen väg att gå……

Bybo
0

Vem ska ringa?

Harrygirl
0

PINK FLOYD OCH DIRE STRAITS ROCKAR!!

nilla_2
0

HEJ IGEN MITT NR 0513-10828

nilla_2
0

JA KAN RINGA OM DU VILLLÄMNA NR..

[BigMama]
0

Hejsan! kul OT-fråga! Jag/vi är allätare och kör "random" på datorn. Maken gillar PinkFloyd, jag med, riktigt meditativt! men vi gillar också rock, blues och alldaglig pop! jag lyssnar gärna på 80-tal, hade liksom inga dåliga minnen då… Var ung, grön och oförstörd! Flört

Guns N Roses, Eva Cassidy, Takida, Neil Young, Van Morrison, U2, Rush,Magnum, Tomas Andersson Wij (Rekommenderas), Winnerbäck, Alanis Morrisette, Bruce Springsteen……

Musik är själavård. Rätt låt kan göra min dag. Är det så för Er med?

Bybo
0

Eh….menar du mig eller nån annan? :-)

Harrygirl
0

Nilla, drunken or ?

Denna kommentar har tagits bort.
nilla_2
0

VEM SOM VILL PRATA …

nilla_2
0

JA JA  PRATSUGEN OKALLA MINA UNGDOMNAR KOMMIT HEM MEN RING DEN SOM VILL..

BENNYP
0

HÄR har ni en goding !!!!!
Sug på den…

http://www.youtube.com/watch?v=p0y2_J8XtVU

nilla_2
0

HALLÅ,  RING DÅ…DEN SOM VILL

BENNYP
0

Heta linjen fanns när jag var ung har den brunnit upp ?

BENNYP
0

Vart ligger herrljunga ``?

Pia-F
0

#40 Kan inte slå på ljudet nu….sambon ligger och sover  en liten bit från datan….lyssnar imorgon…

BENNYP
0

den e tung pia!=)

Av självaste Göran Persson

Pia-F
0

#45 Då får ja ju inte glömma den imorrn då…Skrattande

Nu måste jag nog bryta för ikväll *vaddå kväll??*

Ska upp tidigt och har massor att göra….

Natti natti gott folk

Celia
0

Här var det livat inatt, ser jag Skrattande

drutten53
0

hej..allätare är väl jag med..men dom sista åren ja dom 2 sista..har det inte varit mycket musik här…men i ungdomen blev det Rolling Stones…mest…men jazz o opera får nog vänta..hi hi…kram

Bybo
0

#25 Missade nog detta inlägget…sorry :-/

dilba
0

Bybo! Stefan Sundström är en av mina riktiga favoriter!! Jag har lyssnat på honom idag också!

Bybo
0

#50 :-) Både roliga och tänkvärda texter….

När ena sonen inte ens hade fyllt 2 år, så "kunde" han många sångtexter…Och en dag hör jag honom sjunga : HALLELUUUULA…JA E NYTTER I DAAAA….*skratt*

Brokenfether
0

#51 Hahaha…sånt skrattar man inte bort….Skrattande hoppas han kan den texten och efterlever den med,när han blir äldre…Flört

Jag är oxå en typ av allätare gällande musik. Lyssnar mycketpå 50-60-80-90-tal,reagge,soul,ballader och en å annan svensk artist. Gillar rock,men dock ej hårdrock eller metallica stuff…tvi fasen. Kan även lyssna på klassiskt men inte opera och jazz hatar jag…öööööööö. Trubadurer är mysigt att lyssna på om man är på en pub tex. En av mina favvisar är faktiskt O Helga Natt ,till jul…det ska va krut i stämman så håren reser sig…Skrattande

Hip-hop.rap och annat oväsen ger mig attacker i hela ansiktet!Räcka ut tungan

Carina.S
0

Instämmer med Brokenfether här…( nu kallade jag dig vid ditt rikitiga nick Flört) O Helga natt  får man ju ståpäls av att höra….

Är också allätare vad gäller musik. Fast när det kommer till opera och improvisasionsjazz…näe, där går gränsen..Inte lyssnar jag på metallisk hårdrock heller, men melodiös hårdrock är super..Annrs så är det kul att lyssna på musik som gör en glad, och passande musik då man är nere..Kyss

[Lady-Oona]
0

Musik….oj utan den skulle jag nog döööö…..lyssnar till allt, gillar kulturmusik, klezmer, Staffan Percy, magdansrytmer i en salig röra…Garmarna är bra och Roy Orbison…Beatles och Stones, lite Mozart  "Eine kleine nachtmusik" Viktor Klemenko har en röst som heter duga….men även Johnny Cash……Björn  Melander är helt ljuvlig…ELVIS förståss och så Dansbandsdax…Gospel, 50/60 tals rock….å mycke mycke mer

Pia-F
0

Jag hörde en låt för ett antal år sen som var helt underbar…*ok.jag har självklart hört många helt underbara*….det var en sån där som kryper in under huden och sen bara tar sig vidare genom hela kroppen…..jag frågade vad det var för grupp…och hör & häpna det var Metallica…neeej, det kan inte vara möjligt, sa jag……men det var faktiskt de… jag tror låten heter Why dont you sent me an angel….en ballad som går rakt in i kropp och själ…..

dilba
0

Jag lyssnar mest på rock, AC/DC, Iron maiden, Ozzy (som faktiskt fortfarande skriver fantastisk musik) REM mm Så är jag jätteförtjust i redan nämnda Stefan Sundström och inte minst Lasse Winnerbäck två stora poeter….

zeretki
0

Gillar all möjlig musik men jag lyssnar mest på pop med jazz/disco influenser (Typ Jamiroquai, Level 42, Swing Out Sister, Hue & Cry, Nik Kershaw) samt en hel del folkmusik-aktigt (Capercaillie, Clannad, Anuna, Garmarna, Hedningarna)

Celia
0

#56 - tack för att du nämnde Ozzy! Ja han skriver fortfarande bra, hans senaste (Black Rain) innehåller flera favoriter :)

SusanneStromstedt
0

Jag lyssnar på allt ,utom riktigt tung jazz som jag får myrkrypningar av…ACDC är en favorit vid vissa tillfällen.Ramones är bra,Suzie Quatro hänger med sen jag var 10 år,Bluesmusik med Rolf Wikström är lugnande.Fast jag gillar ju SOUL också,och musikaler.. och klassiska pianostycken…hm…..Hur ska jag ha det nudå?..Oskyldig

dilba
0

#58´Ja jösses, "black rain" spelas flitigt här…hela familjen älskar den skivan, jag lyssnar  dock mest på musik i bilen, det är så skönt att ha tyst ibland.

pelleplutt
0

Äkta hederlig Metal…de e grejer de Skrattande

dilba
0

ja ingen trash eller death…bara hederlig gammaldags hårdrock

Bellaa
0

Såg att det var väldigt länge sedan någon skrev i tråden.. men jag slinker in här endå och tillägger att jag fördetmesta är allätare men det blir mest reggae :-)

Soffe
0

#61 Håller med! Glad