Bus eller tolka?
Hörde att någon hade problem med en innerdörrsnyckel i köket när jag skulle sova. Konstigt, sonen sov ju sedan länge. Ville han försöka skrämma mig eller nåt? Ingen risk, han hade druckit för mycket på en fest och somnade direkt han kom hem…
Hur som helst så blev hunden galen - skällde och rusade ut i köket där ljudet kom ifrån. Jag vågade mig bara ut till ingången till köket. Hunden fanns fortfarande vid dörren, men var nu tyst. Jag ropade för att höra om det var sonen som var uppe - inget svar, knäpptyst… Kallade till mig Bosse (hunden) och vi gick och la oss.
Imorse var dörren från köket intill sonens hall LÅST och nyckeln satt i, från min sida!
Bus? Eller hur ska jag tolka det?
Kram, Cecilia
oj då! Tur att du hade hunden i alla fall. Så vidare han( sonen) inte hade någon natt gäst som gått där ifrån. Men det vore konstigt att denne skulle låsa in honom i så fall.

Nattgästen sov i hans säng och hon låg kvar imorse ;)
Någon sa att det kan betyda att jag ska låsa in honom så att det inte händer honom något, men killen är myndig och bestämmer över sig själv - så det ända jag kan göra är att "tjata" på honom att han ska vara rädd om sig.
Hoppas att det var bus :)
Ja, det var det säkert. Igår när jag stekte köttbullar och gick fram och tillbaka till datorn under tiden upptäckte jag att spisen var avstängd och jag tänkte att jag måste blivit senil. Rör om lite går till datorn kommer tillbaka då är den avstängd igen. Rör om och går till datorn och när jag kommer tillbaka 3dje gången är det avstängt igen. Så jag skratta högt och sa - Ja då får du vara avstängd då för pastan var klar.
Jag tror att tecknet från andevärlden bara har börjat…

#3 - ja du får ju inte gå ifrån spisen när den är igång. Det kan hända otrevliga saker då! Andarna är rädda om oss :)
Nej det får man inte, min pappa var dessutom brandman under en tid i sitt liv. Så jag vet att det är strängt förbjudet. Men endå så fuskar man ibland.