Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 639 ggr
Ellinor_ludde
0

HALLOWEEN FEST!

Nu ska vi ha Halloween fest och jag undrar om någon här på överntaurligt har någon riktig läskig spökhistoria som skulle kunna passa in. :)

Brokenfether
0

Hej…jag har en,men vet inte om jag törs skriva den här…Fundersam kan pm:a dig den istället…Skrattande

MOTHERS_LOVE
0

Jag tycker inte att halloweenhelgen passar ihop liksom  med  gravsmyckningsdagen(helgen) gör ni andra det ? (halloween kommer väl från Amerika från början? _för köpmännen,s skull ?

TantAlma
0

Ja, jag kan i alla fall känna att jag sätter gränser för vad jag släpper in av själva Halloween jippot.

Men om andra vill ha fest så varsågoda. Det blir säkert roligt.

Jag tänkte jag skulle ha tagit hem ett medium  och bjuda över några vänner till min födelsedag. Men så blev det inte. Men jag hoppas att kunna göra det en dag. Inte för att det har med grav smyckning att göra. Men alla vill fira på olika sätt.

zeretki
0

#2  Nej, Halloween kommer från Storbrittannien från början, från kelternas firande. Så det är inget som är modernt egentligen.

Sen kan det ju finnas vissa traditioner som är moderna, men själva firandet är urgammalt.

Själv älskar jag att ha Halloween-fest med skräcktema, jag ser det inte som nåt kommersiellt för man väljer själv vilka element man vill ha. Som med alla helger egentligen. :)