Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 680 ggr
Tatsu
0

Grubblare?

Hej igen! Jag kan i allafall inte hålla mig ifrån sajten som jag hade tänkt utan gått in och kikat lite i stort sett varje dag.
Jag har inte mått så jättebra psykisk under några veckor, lite panikkänslor och deppig, de är väl mörkret som ställer till det. 

Jag har svårt att rensa huvudet från alla tankar som snurrar och är otroligt spänd i kroppen, kan inte slappna av alls hur mycket jag än försöker, till och med om jag vaknar på natten har jag knutit nävarna.

Det som jag inte kan få ut ur huvudet just nu är att 4 yngre kvinnor har avlidit under loppet av 1/2 år, alla under 45 år, två av dem har gått i samma klass i skolan. Alla har haft cancer men åtminstonde tre av dem har  blivit friskförklarad och så har det blossat upp igen.

Hur kan det komma sig? varför? vad orättvist?har de råkat ut för något samtidigt? de är för ung för att få cancer?Det är bara några av tankarna som snurrat  i huvudet i ett tag.

Tre av dem har tidigare varit barn/ungdoms kompisar men vi har inte haft någon nära kontakt under många år, bara hejat och småpratat.
Alla hade familj och barn. En av dem ska begravas på tisdag.

I kväll tänder jag ett ljus och sänder en tanke till Sussie,Anki, Berit och Helen och deras familjer. Livet är bra konstigt.

Stor KRAM till er alla.
Tatsu

Pia-F
0

Ja, Tatsu….ibland undrar man varför en del drabbas så hårt…..

I min förra hemstad fanns en kvinna som var helt underbar, hon var mamma åt en kompis till min 15-åriga dotter…vi umgicks inte men när vi stötte ihop på stan (vi bodde centralt båda två så det hände ofta) blev det stora kramen och en massa snack…och mycket prat i telefonen när vi sökte efter tjejerna hos varandra.

För en tid sen dök tankarna upp på henne och jag undrade hur det var med henne …ett par dagar senare berättar min dotter att hon chattat med kompisen och fått höra att denna underbara kvinna var svårt sjuk i cancer och att hon inte skulle klara sig….c:a en månad senare får jag veta att hon gått över..hon lämnade 4 barn efter sig. Den yngsta c:a 9-10 år.

Detsamma hände en grannkvinna, även det för en kort tid sen…hon hade två barn….

TantAlma
0

Beklagar sorgen….

Kram Alma

Elisabeth-J
0

Det är märkligt att det händer flera under en kortare tid. För några år sedan inträffade många dödsfall bland dom jag kände under ett års tid och alla var dom unga människor.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

TantAlma
0

Mitt år var 2005 då det var som värst. med 5 dödsfall som skaka om tillvaron för mig.