Grupp på facebook!
Hej! jag har startat en grupp för hedningar i Sverige på facebook som heter Hedendom…

*kliar skallen*
Fel forum, hmm?
Jag skulle vara försiktig och lägga upp något överhuvudtaget på Face book, efter vad jag läst i tidningarna.
Men vi har redan Övernaturligt, Healing, Insidan och Häxor I Fokus… Behöver vi ett till? :D
#4 Ingen aning ;-)

#4 Nej det räcker med det som finns redan 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Gick ur Facebook för en månad sedan. Tycker Facebook verkar läskigt. 
hehe

#7# Hur gör man när man går ur, facebook är så svår att navigera i eftersom allt står på engelska.

Varför ha flera över huvudtaget?
Räcker inte ÖN?
SEV 

#9 Dom som finns på iFokus handlar om olika saker :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

alltså nu måste jag bara undra varför facebook är läskigt? har det hänt nåt jag missat? jag tycker det är toppen har fått kontakt med massa folk från min barndom som man "tappat" bort 

Vad är FaceBook?
HEHE…WAKE UP CELIA! Typ 500000 svenskar är med…men jag fattar inte riktigt vad som är tjusningen med det….tydligen låter många facebook uppta mer eller mindre hela deras vakna tid…
OK! En till som inte heller vet vad facebook är. Vad gör man där då…lägger in bilder på sitt fejs??

#14 - det är bara att konstatera att du och jag lever ett rikare liv än 500 000 andra. Även om jag fortfarande inte vet VAD det är för något ;)
*skratt* Jag har fått en massa förfrågningar om att bli kompis inom detta, men har ännu inte gått med…
Hörde på TV:n nåt med att man skriver under ett avtal, att dem som äger det har rätt till alla uppgifter man lämnar där…

#16 - ja du milde! Det är ju inte så konstigt att vi inte har en susning om vad detta är - det man inte saknar, behöver man inte heller :)
Kramar!

Melia, har du facebook?? Kan inte du bli min vän där??
Ja du celia…nog har man ett rikare liv om amn inte är med i facebook. Facebook är ungefär samma som Ön fast utan de intressanta trådarna, nu kommer många tycka att jag är dum, men jag fattar inte alls vitsen med facebook.

#19 - Är det alltså en community med olika sajter eller mer som en mötesplats med chat och annat - eller är det kanske mer som StayFriends? I så fall klarar jag mig utan. Har aldrig förstått hur en del hinner med att vara stammisar på fler än ett ställe - och när det gäller chat och liknande så var det kul på 90-talet, nu har jag blivit för gammal :)

hörde talas om facebook första gången för några veckor sedan, men har heller inte klurat ut vad det egentligen är. Ingen annan i fikarummet, på jobbet visste heller, utom en då, hon som berättade om det. Jag tordde först att det var nåt som vi skulle använda oss av inom jobbet, nån slags portal för kommunanställda eller nåt. Så det är inte bara du Celia, som är som ett frågetecken, jag också!

#21 - varmt välkommen i klubben Morrhoppan 
# 17 Ja du, jag har varit på väg att gå med….men känner at det är nåt som inte passar mig…än……
Varför ska dem ha tillgång till ens uppgifter…som skrift/ foton osv…?

"Medlemskap i nätverket Facebook är gratis - verkar det som.
Men i praktiken säljs dina personuppgifter till annonsörerna.
- Man måste vara medveten om konsekvensen av att lämna ut uppgifter på nätet, säger Elisabeth Trotzig, vd för Institutet för reklam- och mediestatistik".
http://www.expressen.se/nyheter/1.808398/facebook-ar-inte-gratis
Mer kritik:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=62192&a=950998&lid=puff_949913&lpos=lasmer
http://www.metro.se/se/article/2007/10/25/06/3910-45/index.xml

#24 - tack för info och länkar :)
Hahaha…ja nu tror jag att du har sagt det hela skogis… 
Tycker att Facebook är läskigt för att sajten har blivit som ett gift som en stor del av Sveriges vuxna befolkning sysslar med, i stor utsträkcning på arbetstid. Läste att många stora ftg tvingats spärra Facebook för sina anställda. Jag upplever i många avseenden att vår värld och kontakten med andra människor blir ytligare och ytligare, och att Facebook är ytterligare ett steg i den riktningen ! Jag tycker att Facebook är trams och att det inte finns något positivt med det hela, att skriva på "the wall" till allas beskådan, ytliga vänner som man aldrig annars har kontakt med, meningslösa "applications" osv. Det enda positiva är ett facebook kan vara ett kul tidsfördriv, men tycker det finns bättre saker att anvönda sin tid till än att sitta och mata sin tecknade Fluff-friend eller snoka efter vad bekanta har för sig. (Så det var vad jag gjorde på Facebook! :-)
Men det är såklart bara min åsikt. Uppenbarligen tycker många att Facebook är hur kul som helst.

men på iFokus är du med och skriver till allas beskådan…jag tycker mer om facebook än iFokus för jag har fått kontakt med personer där som jag inte skulle haft på samma sätt annars bla. gamla kompisar…jag vet det som skrivits om facebook
och är själv lite skeptisk
men samtidigt är det väl så på hela internet och jag har inga bilder på mig där…
#22 Får jag oxå vara med i klubben..? Inte en susning vad det gäller så jag har undvikit den här tråden. Men så blev jag nyfiken eftersom den verkar så levande…kanske omotiverat då? Kan inte vi bilda en egen "book" som vi kallar "sensebook" istället? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag är med i facebook. Det är väldigt pop här med, men jag gillar det inte.. Inte intressant alls. Gick egentligen bara med för att massor av vänner skickade inbjudan till mig.. har faktsikt funderat på att hoppa av för det ger mig inget och så läser man ju om alla nackdelar också.. Känns att jag är för gammal att hålla på och skriva på vägar och utmana folk till vampyrstrider och allt annat som finns där.. jag har faktsikt inte titta så mycket vad som finns där.. har nu fått massa mejl från okända som vill visa sina nakenbilder åt mig..

*Vampyrstrider och nakenbilder*
Säg att du vill ha bilderna och sen kan du trycka upp flygblad med roliga varningstexter och tapetsera hela stan 
*asg* 
jo precis..
Jag får också förfrågningar hela tiden, men jag tänker inte gå med. Vill de från mitt förflutna få tag på mig får det det endå. Som Celia sa, det finns ju stay friends och de kräver inga rättigheter på vad man lägger upp där…
Jag trivs bäst här och lukta/sniffa på blommorna (berättelserna) och kunskaper ni dela med er av….

självklart morsan!! hur hittar jag dig?? 
och till alla andra :) meningen för mig med facebook är att jag fått kontakt med Massor med vänner och släkt från mitt förflutna som jag aldrig skulle fått kontakt med annars :) jätte kul att prata med och höra vad folk gör nu för tiden :) men det är ju bara vad lilla jag tycker :) puss på er!

Du kan väl söka på Åsa Sandin tror jag.
Gör det, hitta mig så jag kan få bli din vän!

hittade dig!
så nu väntar jag bara på att du ska acceptera