Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertvtidningarradio
Läst 949 ggr
Doris
0

TV

När jag titta på tv nu i kväll så såg jag att Medium skulle börja igen nu på Torsdag 1/11 kl 2100 ville bara berätta det .

Allting är möjligt

Erika-A
0

Såg det också..kul! :-)

Manni
0

Bra, då ser jag på en annan kanal. Jag såg de första avsnitten, men stängde av eftersom de var så uppenbart för dödsstraff. Och det är något jag tar starkt avstånd ifrån! Synd på en annars bra serie (tror jag). Ledsen

dilba
0

#2, Menar du att du tycker att de propagerar för dödsstraff?? Det har i så fall passerat mig förbi totalt!

Manni
0

#3 Ja, det var i ett av de första avsnitten där huvudpersonerna blev så glada för att mördaren dömdes till dödsstraff. Jag trodde knappt mina ögon! Och då bestämde jag mig för att inte se programmet igen.

Manni
0

Nu har jag kollat upp hur det var. Allison fick hjälp med att hitta en jury som med största sannolikhet skulle döma den misstänkte till döden, och det var det som upprörde mig.

TantAlma
0

Ja… Till min stora glädje. Jag tycker den är bra.

Angående dödsstaff. Känner man någon som blivit mördad. Vill man nog ha det. Vilket jag gör.änner någon som blivit det alltså.

Men eftersom vi inte har det i Sverige blev det bara 10 år för aset som slog ihjäl min kompis lillasyster. Men med tiden straffar synden sig själv säg det,  Karma slog till.

Opal
0

Äntligen börjar serien igen. Den är ju så bra.

Carina.S
0

På vilken kanal är det??? Har tittat i TV tidningen, utan resultat!! Jag vill också se….Fot i munnnen Nån som vet???

dilba
0

medium går på tv4!

Carina.S
0

Jo jag vet det, men jag kollade tidningen som kom igår, men jag såg då inget…

Doris
0

Hej jag var ut på tv4 hemsida och på tvplaneten där står det .

Allting är möjligt

Carina.S
0

OK: SKa gå in och kolla…

Opal
0

puttar upp denna för det börjar snart

Pia-F
0

Ja, jag har ett öga på datan och ett på klockan..hmm, den sitter ju på datan fast längre ner…får ju lov att skela en del…Cool

TantAlma
0

Det var jättespännade idag tycker jag… Så kul att det börjat igen.

Tuva-Lena
0

#15 Men är inte det här en fiktiv serie? Alltså påhittade avsnitt. Jag vill ha äkta vara, annars blir det så typiskt amerikanskt och präktigt på nåt sätt..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Pia-F
0

#16 Nej, den är tydligen inte fiktiv…iaf inte helt. Jag fick veta igår att den bygger på den "rätta" Allison Du Bois *eller hur 17 det nu stavas* Hon finns/fanns på riktigt..och det finns en bok om henne också…..det var så jag upptäckte det…såg boken alltså…

Happyspirit
0

Ja, mycket är ju självklart fiktivt i det. Men hon existerar tydligen den här kvinnan. Jag gillar serien. Hon är tydligen gift med en vetenskaps man också i verkligheten. Spännande kombination på förhållande tycker jag.

Pia-F
0

#18 Ja, grundstenarna i serien måste/borde ju stämma, eftersom serien bygger på henne och hennes liv….sen får man ju lägga till och dra ifrån en del…

Happyspirit
0

Ja, jag kan inte tänka mig att hennes liv är fullt så händelserikt som serien *skrattar* Men hon hjälper tydligen en åklagare i verkligheten också och hennes familj stämmer  med tydligen. Och så drömmer hon. Det är hennes gåva.

Happyspirit
0

Skulle vara roligt att läsa boken! Undrar om den finns på svenska?

Pia-F
0

Den var på svenska så vitt jag minns…men jag kommer inte ihåg så här på rak arm var den fanns…å andras sidan, kunde jag hitta den igår så ska det väl gå att hitta den igen…jag ska ta en kik….

Bybo
0

#21 jag har läst en bok om / med henne…Den var inget vidare..tyckte jag…men man kände igen en del grejer från TV.serien….

Happyspirit
0

Ok, undrar om det bara finns en då? Eller om det finns flera. Men Pia F skulle kolla nu *ler*
Kram

Pia-F
0

#21 Nu har jag hittat den igen…den finns på LivsEnergi.

#23 Inget att lägga ner energi på då…Cool

Happyspirit
0

Tackar!! för att du tog dig tid och kolla efterSkrattande
Kram

Pia-F
0

Så lite så…och tiden var ju obefintlig..hittade den på första försöket….tyvärr inte med nån medial hjälp Flört…jag behövde ju bara gå tbx till de "bokställen" jag var på igår…

Bybo
0

"26 Anki, du kan få den av mig om du vill…Ja, jag fick ju en bok av dig! Även om jag inte var så förtjust i den…så kan ju nån annan vara det..och så får man ju lite fakta om, vem hon är….

Happyspirit
0

Oh, Tack snälla du!! Jag tar den jättegärna *ler*
Kram

Happyspirit
0

_Nu ska jag gå och nanna på kudden en stund *ler* sov sött kära vänner
Kram
_

Bybo
0

Natti happy…Då kommer den på posten eller med mig :-) Kram….

Pia-F
0

#30 Gonattkram

Celia
0

Pratar ni om "Kyss dem inte farväl"? Den har jag nyligen beställt från AdLibris. Fick mail idag om att paketet har skickats, men nu blev jag ju lite depp när bybo säger att den inte är så bra :/

Nattinatti till er alla

Bybo
0

#33 ååååh……Ja, det var den….Men DU kanske tycker att den är jätterbra!! :-) Det var väl mest så, att jag hört det förut…ja, det som stod…. Ja, nåt fel på den var den inte…men jag gillade den inte och vet egentligen onte varför..men det kan ju vara det jag sa om att hört det förut…..Natti..kram…

Pia-F
0

#33 Exakt..och jag hade också tänkt köpa den…

Nattikram till dig också

Happyspirit
0

Jag tror det är bättre vi bildar oss en egen uppfattning. Bybo kanske läste den i fel läge eller nåt hehehe!! Sorry gumman. Puss!

Celia
0

Den låg i boxen imorse :) Fast nu har jag ju så mycket nyinskaffade böcker att jag inte vet var jag ska börja.

Fick även hem en julklapp till sonen. Kan inte skriva titel här, för han kanske är inne och tjuvkikar. Sanna Hagman skriver jag bara…

Bybo
0

#36 Precis Anki!!! :-) Jag fick sååå dåligt samvete…..Kram