Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettermässorstorseansevenemangträffar
Läst 2519 ggr
EwaKristina
0

Medial Demonstration

Varmt välkomna till en Medial Demonstration med Certificerat Medium AnnMari Fanth!

Onsdag den 14 november klockan 19.00,Myrgatan 30 i Avesta

AnnMari är certificerad av Iris Hall.

Då det är begränsat med platser,så är det en fördel om du anmäler dej innan.Det gör du till  EwaKristina:0768-764436 (dock ej 3-10/11)eller till Lillan 070-6543352

Välkomna till en trevlig afton,och gott fika utlovas!

Denna kväll ger vi oxå vårt stöd till husdjursföreningen 4 Tassar i Krylbo!!/Ewa

pellepennan
0

Kanske man ska gå på detta!

topsie
0

självklart kommer jag. Alla tassarna på katterna vinkar sitt tack för allt stöd till dem.

EwaKristina
0

För upp denna tråd!!

Carina.S
0

Hur mycket kostar det och finns det platser kvar, så vill jag gärna va med Glad

EwaKristina
0

Seansen kostar 150 kronor,och fikat ingår.Du är såååå välkommen!!!Kramar Ewa

tello
0

FINNS DET NÅGON SOM VET OM DET FINNS MÖJLIGHET ATT GÅ PÅ NÅTT LIKNANDE HÄR I SMÅLAND,MAN VILL JU INTE ELLER HINNER INTE PÅ VARDAGARNA ATT KÖRA IVÄG FLERA TUSEN MIL.

VI I SMÅLAND KÄNNER OSS LITE UTANFÖR,KAN DET INTE ORDNAS NÅGOT HÄR?

OM NÅGON HAR EN KONTAKT ELLER PÅ NÅGOT SÄTT KÄNNER ETT MEDIUM SÅ TROR JAG MAN SKA KUNNA FYLLA EN SAL MED INTRESSERADE.

HÖR GÄRNA AV ER….

Jimmy-Ottossn
0

Fick idag höra MYCKET god respons från en seans i västervik med Terry Evans som var precis nyligen, vad jag hörde så hade han varit otroligt duktig! alltid lika roligt att höra när medier gör bra ifrån sig!

tello
0

DET VA KUL,JAG HAR NOG MINST 20-25 MIL DIT,VI BOR MELLAN LJUNGBY OCH VÄRNAMO.

HAR HÖRT ATT TERRY VARIT I MARKARYD MEN MISSADE DET FÖRRA GÅNGEN PGA SNÖOVÄDER,SYND.

DET VORE KUL OM DET FANNS EN MÖJLIGET ATT LÄGGA UPP EN PLATS PÅ FORUMET SOM KUNDE LÄMNA INFO OM VAR NÄSTA TRÄFF SKA VARA(eller utrusta alla medier med gps)SORRY TÄNKTE HÖGT BARA  :)

Jimmy-Ottossn
0

8#, ja 25 mil är det imellan så lite långt för en seans kanske, om nu inte seansen är på dagen,

ja det var fler som inte kom dit då hörde jag pga av vädret, tråkigt!

jag tror elisabeth har laggt upp en tråd ang seanser m.m..

haha ja du skulle man göra det så skulle man nog se hur prickarna far runt på kartan hehe

tello
0

Ja men iden är ju inte dum iaf,man måste ju ha koll på dom.

Rätt kul att sitta på detta forum å kolla runt lite,intresant ämne

det är ju så mkt nu på tv ang detta,kul.

har en kanal som heter zoon reality,där kör dom en del coola program..

Tuva-Lena
0

#8 Titta under rubriken "Mässor/storseanser/arrangemang" så kan du läsa var och när det arrangeras seanser. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Celia
0

#6 - På den här sidan kan du söka i just ditt län :)

http://www.andrummet.se/index.php?func=2001

Jimmy-Ottossn
0

kolla även, www.ajkon.se

tello
0

Jag bugar å bockar,ska kolla upp detta i morgon(idag) efter kneget.

natti natti

SoQte
0

Certificerat Medium?  Jag är diplomerad fotvårdsterapeut! Skrattande

Jag är medial och har stark intuition. Måste jag, även ifall jag skulle vara väldigt duktig.. betala flera tusen för att få verka som medium? Ja, kanske till och med bättre än en som gått för I H? Nu är jag troligtvis inte det, men jag drar öronen åt mej när jag hör att någon har blivit certificerad. Inte att denne på något sätt inte är duktig, för det är den med all sannorlikhet. Det är bara det att jag förstår inte hur en annan människa kan ge ut certifikat till någon. Jag vet att det är massa tester.. men vem är god nog att ge ut något sådant när det är ens egen medialitet det handlar om och sedan ta hutlöst betalt. Vart är då ödmjukheten? Medmänskligheten? För vem kan vara värd något om man inte har råd att ta detta certifikat?

Är jag då kanske inte lika duktig? Fundersam

Bara något jag tänkt på sedan första gången jag fick höra att man är finare som medium när man är certificerad.. Mer "godkänd". Jag skulle gärna göra testen, för att utmana mej själv, men jag skulle inte betala flera tusen för något jag redan kan.

Hur mycket lär man sej t.ex under en helgkurs med över 25 deltagare och en summa på 4000- 5000 kronor per deltagare? Hur mycket tid får man då tillsammans med läraren?  Vi är väl här för att lära våra medmänniskor, inte skinna dem för egen vinnings skull. Ok att man tar ut en symbolisk summa… men en halv månadslön för de flesta? Detta har inget med I H att göra, för jag vet inte ens vad hon tar.. Däremot vet jag att det finns ett känt medium som tar denna summa och det går inte att kontakta honom heller ifall man har frågor och funderingar på hans kurser.

Jag är bara nyfiken på ifall jag resonerar fel? Kanske detta skulle ha legat i ett annat inlägg?

Happyspirit
0

Jag hänger faktiskt med på ditt resonemang :) Har bestämt mig för att inte ta något cetrifikat. Jag har i och för sig gått 9år i utbildning för just cetrifikat men inte gått två gånger om året då förstås. Nu var det inte mycket kvar alls för att håva hem cetrifikatet MEN.

Jag kände så här att varför behöver jag någon annans godkännande på att jag är bra? och vill jag jobba i någon annans namn? Jag är ju ändå själv alltid ansvarig för vad jag säger och gör. Ingen annan kan egentligen gå i god för att någon annan gör ett bra jobb (anser jag)

Däremot ångrar jag inte utbildningen alls, jag har lärt mig massor med bra saker. Så själva utbildningen har jag verkligen inte emot.

Men som sagt ställer jag mig också frågande till just det här med Cetrifikat. Det här är en ganska het debatt just nu :). Men min tro är att det här med att dela ut cetrifikat kommer att försvinna mer och mer. Många jag känner delar inte ut cetrifikat utan de tycker som jag att det är bättre med referenser på det man gör.

Nej jag har tagit ställning mot cetrifikat! Det finns ingen garanti för att man är ett bra medium bara för att man har cetrifikat längre. Referenser är bättre tycker jag.

Och märk väl att jag har inget emot utbildning i sig!! Framför allt är det viktigaste att man också är personligt utvecklad om man ska arbeta som medium. Att man kan möta människor på ett bra sätt och inte föra över sina egna ouppklarade problem på sina sitters.

Happyspirit
0

Oj, jag ser det nuFörvånad Att den här diskussionen har hamnat i aldeles fel tråd. Kanske Elisabeth eller någon annan Medarbetare kan flytta den till någon mera passande tråd :))

Morsan1
0

Vi får vänta tills någon bättre lämpad person på den här sajten kan fixa en ny tråd. Denna Medarbetare är fullständigt inkompentent! ;)

Jag som okunnig inom området kan tycka att det känns bra att det finns ett certifikat. Det ger mig en känsla av trygghet. Att det inte är någon bluffmakare som suttit hemma på kammaren och hittat på en massa hokus pouks. Det är en trygghet att faktist någon med erfarenhet har kollat så att det blivande mediet verkligen HAR en förmåga.

Men samtidigt håller jag visst med om att man kan vara otroligt duktig utan papper på det. Jag har en gammal bekant som klipper hår som en skulptris och hon har inte gått 1 sekund på frisörlinjen. Hon har en teknik, fantasi som är fantastisk. Så visst kan man utan papper!

Happy, jag tror på dig. Kram hårt som fasen!

Åsa

EwaKristina
0

Detta är ett ämne som kan disskuteras i det oändliga.Jag själv ingår i kategorin som kursar för att ev erhålla ett certifikat!Och jag har velat fram och åter,under ett antal år,certifikat eller inte….Men sen inser jag nånstans att jag har så mycket mer,jag behöver lära mej,och då får jag den bredden och kunskapen jag vill ha genom att kursa.jag genomgår min egen personliga Utveckling,där jag arbetar med mej själv.Nu går jag heller inte hos något Medium som tar dessa summor du nämner,och ej heller är vi så många på kurserna.Så den personliga tiden,den får vi alla, oxå av vår Mentor.Det finns många i Sverige som arbetar som medium,utan certifikat,och som är mycket,mycket duktiga.Jag förstår ditt resonemang,men för mej är dessa kurser guld värda!!Fick träningskort härom¨helgen,där jag blev hårt bedömd,av 2 medium,och det kändes riktigt skönt!!Ändå har jag haft sittningar under 3,5 års tid,där jag blivit bedömd av mina sitters,som i sin tur gett sina vänner och bekanta mina rekomendationer…Och hur härligt är inte det.Men jag bryr mej inte om mina kollegor har cert eller inte,det viktigaste för mej är ett seriöst intryck!!Att kontakten med Andevärlden finns där…Etik och Moral.Sunt Förnuft.Och att människor mår bra efter ett besök hos dessa Medium.OM jag en dag erhåller Certifikat,det återstår att se…men jag går den vägen nu,i alla fall!!

Happyspirit
0

Ja, håller med där kurserna har varit guld värda för mig också. Fick mitt tränins cetrifikat -03. Jag skrev ju också det i det tidigare inlägget att gå kurser ser jag ingenting negativt med, tvärtom!!

EwaKristina
0

#20 Vi utvecklas,hela tiden, vår syn på saker och ting förändras, men det viktigaste är ändå att man gör det, som känns rätt för en själv!!Skrattande

SoQte
0

Det låter helt underbart att ni har den möjligheten.. Det är dock lite svårare här i norrlands-skogarna att ta certifikat. Då blir det den dyrare varianten. (för då kommer de utifrån och vill ha mycket!)

Och jag håller helt med att det viktigaste är att man gör det som känns rätt och tillåter sig själv att utvecklas i rätt riktning.

Jag råkade bara fastna för certifierad.. *ler* och jag har inte något emot certifikat i sig. Det är ju ett diplom på att man är duktig. . Men du har alldeles rätt i att det finns många kuckelmuckeljambomambo-filurer som man bör akta sig för.

Och hade jag varit i trakterna i Avesta, så hade jag nog kommit. För storseanser är något jag gillar skarpt! Glad  Det är sån härlig energi där.  Jag beundrar alla medium som vågar stå där framme och hitta rätt bland alla anhöriga. Det är som en seger-kick varje gång… om ni förstår vad jag menar. *ler*

EwaKristina
0

#22 Ja och det är ju en aspekt av det hela med certifikatet.Att man får möjlighet att åka runt till Föreningar bl.a för att hålla storseans.För i och med att man erhållit träningskort,så ökar oxå kravet inför slutcertifikatet,att man hållit minst 5 godkända seanser.Kan kännas enormt jobbigt och nervöst,men man får ju oxå träna detta på kurserna.Men vilken personlig seger,då man klarat den första….Flört