Norrfällsviken spökar?
Jag har övernattat i norrfällsviken och har upplevt endel övernaturligt där och försöker nu få kontakt med ev flera som upplevt något där. Lampor som blinkar, ström som stängs av, någon som går i trappan och utanför huset osv….
#0 Berätta gärna lite mer om Norrfällsviken! Var ligger det, är det en geografisk plats, ett hotell osv?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det är tydligen ett hotell och konferans och campinganläggning på Höga kusten.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#0 Mandizel123. Är detmöjligtvis på Kiörningsgården du bott? Den ligger någon mil innan Norrfällsviken. http://www.kiorningsgarden.se/
Ja var tvungen kolla denna tråd när det handla om Norfällsviken. Är ju i mina trakter. Norfällsviken är ca 7-8 mil ifrån Örnsköldsvik där jag bor sedan svänger man om man kommer ifrån örnsköldsvik av till vänster mot nordingrå som är ganska populärt på sommaren. Är ca 3 mil ifrån nordingrå. . Är camping i norfällsviken som är rätt populär. Jag har hört att det ska spöka där tidigare. Men vet inte själv om det stämmer. Kan säkert stämma för lär kunnat hänt saker där igenom att det varit camping där i många många år. Säkert 30 år kan varit längre med (men jag kan ha fel med jag spekulerar bara för var camping där när jag var barn med o var populärt då med) man kan hyra stugor där en av mina systrar hyrde stuga där vid midsommar o somras. Kan höra med henne om hon har något att säga (hon har andlig gåva med o kan känna av ibland men är inte säkert hon kände av då fast om det är aktivitet där hon använder sig inte av den men har den)
Igenom att det varit camping där lång tid o lär kunnat ha hänt saker där igenom att många far ditt o roa sig dricker o sådant kan ju något hänt där .
Ny dag nya möjligheter
Jag bodde på campingen(fick bo där trots att det är stängt) i ett ganska stort hus. Det är alltså en stugby/camping som bara är öppen om sommaren.
Du får gärna höra efter om någon hört något om att det skulle kunna spöka där för jag kan inte släppa allt som hände då jag var där. Är en person som aldrig trott på något onaturligt förrän nu.
#5 Jag Pm.a min syster men hon kunde inget säga. Kände inte av något. Men hon är att hon bara känner av ibland o så.
Jag har själv aldrig varit där. Men kan som känna in en plats på distans. O tror det där kan vara en intressant plats, Tror det hänt ganska mycket där igenom årens lopp. Vet att det var polis pådrag där föra året i alla fall. Var något stort bråk där. Sedan är kramfors som inte är långt därifrån är ganska mycket drog människor o kriminella människor. Vet att FFL fanns där förut. Om man tar med lite andra saker o att människor bruka vara där o förbruka alkohol o att platsen är i närheten flera områden så tror jag det är ganska stor chans att saker hänt där igenom årets lopp. Som kan göra att det kan vara en del andlig aktivitet där. Har själv varit sugen på fara ditt o känna av för har trott detta tidigare med. Men kan ha helt fel såklart.
Tror det kan vara fysisk aktivitet där faktiskt, Som ex att en ande öppnar en dörr eller flyttar något objekt, Som man kan se med egna ögon oavsett om man har andlig förmåga eller inte. Men är bara vad jag tror . Har ju aldrig varit där så kan ha helt fel.
Ny dag nya möjligheter
Har läst om att platsen är en över 350 år gammal fiskeby. Är helt övertygad om att det var något där då vi var 3 personer som upplevde och hörde samma saker. Kolla gärna runt mer om du hört nåt om platsen! I vår tänkte jag åka dit igen.
#7 Vad upplevde du/ni?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag upplevde en obehagskänsla redan då vi kom dit, trots att det var så vackert och huset fint så längtade jag därifrån från första stunden. Jag var illamående både nätterna och båda mina systrar hade huvudvärk under hela vistelsen.
Värmen i elementen slogs av fösta kvällen och en lampa i trappen blinkade till. Vi tänkte inte mer på det förrän vi hörde en person gå i snön utanför fönstret nästa kväll. Vi såg spår som bara gick åt ett håll och slutade tvärt.
Sista natten hörde alla tre en person gå i trappan och stöka runt i köket. Eftersom vi sov i olika rum så trodde vi alla att det var någon av oss andra som var uppe men ingen av oss hade lämnat rummen….
Hmm….intressanta upplevelser👍👻
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Har hört talas om Kjöringsgården. Har inte det Okända besökt den gården och gjor ett reportage därifrån, för något års sedan? Visst var det fenomen som inträffade, vet inte om det är lugnt där nu?👻
# 11 Jo visst det okända var där men om det fortsätter så gjorde dom inte ett fullgott arbete. Det var mediet Jörgen Gustavsson som tog sig ann fallet för några år sedan och han är duktig på sin sak så att det här har uppstått åter igen är väldigt märkligt. Intressant för städar vi upp riktigt efter oss som medium så borde det vara överspelat.
Kjöringsgården ligger inte i Norrfällsviken utan några kilometer därifrån. Har hört att det spökar där men aldrig hört något om norrfällsviken.
Får väl ta mig en sväng dit i vår och se om händer något igen.