Vilken blomma?

Jag öppnar också gerbera! Men väntar inte utan öppnar upp på en gång. Men va häftigt att jag inte är själv med att öppna gerbera.
Kram
Anne Mari

Det är nog en bra blomma. Olika många kronblad på olika (hybrider skulle jag tro?). Bra när man ska öppna 992 st på kronchakrat 
Jag kör också Gerbera, jag är jättedålig på blomnamn så jag visste inte att "min" blomma hette Gerbera förrän jag tittade på din bild.
#2 992 st?? Skojjar du lite nu Celia :-)??
/H

#3 - nej, fullt allvar 
*skratt* När jag försökt mig på en blomma har det blivit en näckros..inte så många kronblad ( lat ) Annars har jag tänkt mig runda luckor med gånjärn som jag bara slår upp hahaha

#5 -
*asgarvar och ramlar av stolen* Du är för härlig!!!
#6 Och du är go och rar….Men det är sant det jag skrev…*S*
#4 Shiit också, det frestar ju ännu mer på tålamodet, det blir ju som att räkna får när man inte kan somna.
Nä jag nöjer mig med att veckla ut ett bladen litemer flytande så att säga, ibland går det rasande fort men ibland är det så trögt och ett otrolig motstånd, nästan som om det inte skulle vara läge för en djupare kontakt med andra sida.
#5 Bybo, du får lära oss luckmetoden på kursen :-) den låter kanon
#8 *skratt* Ja, det är väl som det låter…fast du kan ju ändra öppningarna å stängningarna efter sinnesstämmningen kanske… saaakta knarrandes eller fort å ivrigt..osv…samma när du stänger….bråttom bara smäll igen dem hahaha…fast den sista kan man ju ha på glänt dårå….*S*….

Numera har jag gått över till lampor med dimmer :)

#7 - ja och jag trodde dig verkligen, det var därför som det blev sådant skrattkalas här. Härligt med luckorna!
Jag öppnar olika blommor men fick jag lära mig att jag bara behöver tänka Öppen resp. Stängd och det verkar funka. I alla fall när jag tänker stängd - och det är ju det viktigaste.
Där var faktiskt en på kursen som också körde med luckor, det spelar nog ingen som helst roll. Spirits dimmer verkar ju spännande - full fräs direkt när man ska öppna sig :)
jag öppnar med både gebra och rosor. Det beror på vilken som kommer upp i mitt innersta. Jag har inte fått skivan än men jag har övat på att öppna och stänga. Men kronchackrat är svårast så då får det bli med Bybos lucka med gångjärn.
Jag kör nog också den "snabb-snabba" versionen som Bybo gör här…
När jag kör en "tidigare liv" Meditation kör jag med vattenkranar. Men då har jag en kran i varje större led som ska öppnas och stängas. Det är viktigt att inte slarva i den här meditationen eftersom man går väldigt djupt. (det är vad jag tror i alla fall).
Jag kan hamna i ett tidigare liv utan att ha mediterat speciellt djupt…Jag är nogare då jag öppnar opp, men vill jag stänga snabbt, så kör jag den snabba varianten med luckor som slår igen 
Jag kör nog med lampor också…men jag undrar …när man stängt chakrana och kanske börjar meditera eller göra något annat andligt ex healing m.m…min fråga då:Öppnas chakrana automatiskt ifall man glömt att öppna dem.
Det finns så många teorier om detta,vissa säger att man inte alls behöver stänga eller öppna

Jag öppnar också rosor…
Det är väldigt viktigt att kunna stänga igen sig när man är medial om jag har förstått saken rätt, annars blir det rätt jobbigt i längden att gå och vara öppen och känna hela tiden, även fast det är omedvetet. Man öppnar opp sig automatiskt, omedvetet många ggr, så därför behöver man stänga igen sig kanske flera ggr per dag om man inte ska arbeta medialt förstås. Jag minns så väl mediumet Hasse Nyanders sista ord han sa till oss på helgkursen jag var på hos honom för 4 år se´n. Han sa: "Vad ni än gör, så glöm inte att stänga av"!!! Dessa ord ligger mig varmt om hjärtat!!!
#17 Det beror nog på hur pass känslig man är tror jag (detta med att stänga av). Jag kan ju säga att jag har mått riktigt riktigt psykiskt dåligt över att inte kunna stänga av tidigare, jag är duktigare idag tack vare ÖN.
Det var så illa att jag knappt kunde gå i en affär.
Jag tog in allt, från att vara glad till att bli enormt arg, irriterad eller ledsen. Detta var känslor som andra personer runtomkring spred ut med sin energi, jag var helt slut och stod tillslut med en varuvagn mitt i en gång och var aldeles borta och stel. Det var även energi får bortgångna personer, djur etc.