Djurfråga
Vet ej om jag lägger detta rätt, ber om ursäkt i så fall!
Vi har en innekatt som smitit ut för va 2 veckor sen och hon sågs senast i en rondell ca 8 km hemifrån. Vi tror inte hon hittar hem och är så oroliga att något ska hända henne och det börjar också bli kallt om nätterna. Finns någon som kan känna av var vi ev kan leta efter henne?
Vänliga hälsningar
Birgit
Hejsan !
Stackars er , , Ja, man vet ju inte om detta är Rätt grupp om sådant .Men varför inte , Man måste ju prova alla medel.
Din kisse är nog väldigt rädd beroende på vad som har hänt honom/henne. Jag skulle nog åka till den där Rondellen och sätta dit en Lapp och en bild på katten. ja, Nr och namn dessutom , OM någon har sett katten, ring genast mig ! Det skulle jag prova med. 🐱
Sen skulle nog jag ringa till Djursjukhuset där du bor, om någon har lämnat in katten. Har du halsband och ID på katten ? då kommer den till rätta sen.
Lycka till! kram Kram // Soligajag1 🙂☀️
HH 🙂
Ja det är jättejobbigt, och vi har varit och satt upp lappar överallt, efterlyst på facebook, på blocket och Lokus. Det känns som om vi efterlyst henne överallt😢
Stackars er , , Hon brukar alltså inte vara ute , har aldrig varit, , utan just nu smet hon ut ? Va du där när hon smet eller upptäckte du det senare ?
Det är så många frågor man ställer sig själv efteråt. Vad gjorde jag för fel. Varför smet hon? Nyfikenhet eller nåt annat ?
Jag hoppas verkligen det löser sig för dig!! Jobbigt . . man kan inte sova för man är ju orolig , , hela tiden. 😢 ledsen. . Kram Kram // Soligajag1
Jag har 2 katter , bröder som jag hade tänkt o ha som innekatter , men du vet, deras instinkt gör att dem till slut vill ut, så jag har släppt ut dem . Idag är dem 8 år , hittar hem. Jag bor på ett bra ställe , Radhuslänga / uppe/ nere, känner dem flesta grannar häromkring, alla känner igen mina katter. 🙂
HH 🙂
Nej hon brukar inte vara ute, det är min dotters katt och dom har fler katter och en som kan öppna dörrar, så det var den katten som släppte ut henne. Och det är precis som du säger, det blir inte mycket sömn. Och det är så jobbigt nu också när det börjar bli så kallt på nätterna. Hoppas någon här kan tipsa om något iaf!
Frågan ska läggas i borttappattråden. 🙂
Hoppas du hittar din misse!
Ok…försöker lägga den där så fort jag kommer hem!