Mina drömmar slår in?
Jag behöver verkligen hjälp.. eller åtminstone en förklaring..
Jag vet att jag är lite öppen till andevärlden, och ska jag vara ärlig så är jag rädd. Jag är rädd för andevärlden. Varför vet jag inte. Jag vågar inte ge mej in på något som kan öppna den mer heller. Jag ser oftast skuggor, nästan dagligen. Jag kan känna någons närvaro, eller känner mej iakttagen. Men det som skrämmer mej mest är att jag får ofta en déjà vu. Jag tror att jag har drömt saker, som sedan händer i verkligheten. Jag är inte 100% säker på om jag har drömt de, men jag säger att jag har det för jag vet inte vart annars det kan komma ifrån. Det kan bara vara något jätte litet som att en person säger nått speciellt till mej. Vissa gånger kan de till och med varit platser jag aldrig varit på som jag får denna déjà vu känslan. Och när jag får den känslan, blir det som att jag får panik. Lite som att världen stannar i några sekunder. Jag stelnar till och blir kall, innan jag inser att detta har hänt förr, eller detta har jag sätt för.
Detta är tyvärr något som skrämmer mej extremt mycket, och jag vill ha en förklaring vad detta är för något..
Det är vanligt att uppleva situationer som man känner att man upplevt innan. Jag ser inte det som något övernaturligt utan bara ett Tecken på hur avancerad vår hjärna är.
#0 Jag skulle försöka hitta förklaring på egen hand, genom att ställa frågor. Jag skulle också, om jag var skrämd, försöka ta reda på varför jag var skrämd.
Jag skulle kolla om någon fanns där i mörkret som försökte hjälpa mej på något sätt, eller i alla fall försöka ta reda på vad denne ville.
Det här är något jag upplever i perioder. Vissa perioder kan jag konstant få deja vu känslor och då fryser jag till och det känns som hela världen stannar till i ett par sekunder innan jag "vaknar till liv igen". Jag kan tycka att det emellanåt är skrämmande, nästan som om jag lever om samma dag om och om igen. Jag kan ibland tänka, tänk om tiden inte går framåt utan står stilla och jag upplever samma dag om och om igen utan jag vet om det. Mina "triggers" kan vara allt ifrån något som någon säger, en situation eller ett objekt som jag ser eller plockar upp.
Det här är dock bara våra fantastiska hjärnor. Deja vu är en väldigt intressant grej även om det kan kännas skrämmande emellanåt.
Läs upp lite om ämnet. Det är verkligen fascinerande!
Om du dock vill ha en övernaturlig förklaring så kan jag inte ge dig någon men kanske andra kan, de som tror att deja vu är kopplat till något övernaturligt.