Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1597 ggr
Marma
0

Drömmar??

Mín mamma och jag lider av samma sorts "drömmar". Jag är övertygad om att det inte är drömmar, men det sker  sovande tillstånd, eller snarare att man fastnat där mitt emellan, så att säga. Detta fenomen inträffade för mig för ca 10 år sen. Drömmarna såg ut såhär: Jag är medveten om jag jag är i min säng, i mitt sovrum. Jag kan inte röra mig och mina sinnen är skärpta, men jag ser allt som genom en tjock filt, alltså knappt alls. Jag mera förnimmer. Ett sorl av röster hörs i rummet, ömsom viskande, ömsom vrålande, och med ett kraftigt brusande, ungefär som om det vore storm. Jag känner att rummet är fullt av varelser, vad vet jag inte, jag kallar dem "demoner". Jag kan inte röra mig, inte vakna fullt ut. Jag känner en isande skräck, verkligen ända in i märgen. Inte så som du är rädd för något världsligt, utan hela din själ skakar i skräck. Jag kämpar för att vakna, men kan inte. Rösterna vrålar, stormen tjuter. Hela rummet är fullt av dessa varelser och de är inte goda… Slutligen har jag kämpat mig vaken och jag fryser, fryser och skräcken sitter som en tagg i mig och över dagen som kommer brukar det ligga sordin, "drömmen" är oroande.

Dessa drömmar har dock, (tack och lov) inte plågat mig p flera år. För min Mor är det dock annorlunda, och där har dessa "drömmar" dessutom eskalerat, enormt. De började för henne som för mig. Ungefär i samma tid, tror jag. Men de har fortsatt för henne ända till idag, och lär fortsätta.. "Varelserna" har vunnit mark för varje dröm. Efter ett tag kunde hon urskilja skuggor i andra änden av rummet, nästa gång hon "drömde" hade skuggorna kommit närmar osv.. Till en natt stod de bredvid hennes säng. Hon blev mer och mer skräckslagen. Underliga saker har skett i samband med drömmarna. Sista drömmen hon hade så klättrade en av varelserna upp i hennes säng och började gunga den, fortare och fortare. När hon vaknade gungade fortfarande sängen… Snälla, hjälp, vad är detta för slags drömmar?? Jag är orolig för min mamma.. Var ska detta sluta?Gråter

Marma
0

Är det INGEN som vet vad detta är eller som har varit med om liknande?Ledsen

Marma
0

Nehej, nehej.. Det kanske inte var någon bekväm frågeställning…

Celia
0

Många här på ÖN arbetar hela veckorna, många medialt (vilket tar stora doser energi) - och ibland får man vänta i flera dagar innan man får något svar. Ha tålamod :) Nu är det helg och det finns så mycket annat i livet än att tolka händelser, bilder, drömmar etc, när det finns så mycket man måste ta igen efter en arbetsvecka. Tålamod är mitt enda tips, jag är säker på att det kommer att dyka upp något svar längre fram :)

Mvh, Cecilia

Elisabeth-J
0

Länk till en artikel: Förlamande tillstånd

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Marma
0

Ja, tack, länken till artikeln var bra, men det förklarar fortfarande inte "varelserna" och det är det som mest är oroande…Fundersam

enba
0

kolla Camilla Perssons hemsida. Hon har skrivit 2 böcker om UKU och vad som händer innan. Kanske det går att maila och fråga henne???

Marma
0

#6, vill du länka dit?Glad

Celia
0
Eiyra
0

Hejsan!

Det här känner jag igen. Har själv upplevt något liknande. Mest när jag var yngre. Har ingen aning om vad det var för något som kom. När jag var riktigt liten kom det varelser som såg ut ungefär som de där aliensen i Arkiv-X de där med stora långsmala huvuden och stora ögon. Har en rejäl fobi för dem nu.

Jag försöker komma på vad det var som fick "drömmarna" att sluta. Men det var så länge sedan och jag var så liten. Jag minns att jag kunde höra när de kom. Det vibrerade lite speciellt då precis innan jag somnade.

De försvann iallafall för ngra år, sen kom de tillbaka vid puberteten. Jag var väldigt intresserad av häxkonst då så jag gjorde en rumsrening och satte upp värn runt sovrummet som skulle hålla dem borta. Minns att jag höll renings- och skyddsritual varje kväll. Kanske lite overkill men när man inte får hjälp att hantera det på annat sätt så gjorde iallafall jag vad som hellst för att få dem att försvinna.

Sen en gång hände ngt när jag var helt vaken men då hoppade ngra andra krafter in,vad det nu var, och hjälpte mig. Men då hade jag verkligen tagit mig vatten över huvudet. De lade locket på kan man nästan säga. Sen dess har det inte hänt särskilt ofta.

Nu har jag lärt mig att säga till. Att ta kontroll. För det är mitt rum, min säng, min kropp och mitt psyke och de får gärna komma om de har goda avsikter eller någon lärdom men det ska ske på MINA villkor. Och det tror jag är viktigt att bestämt säga ifrån om man tycker det är obehagligt.

Nu vet jag inte om det här jag har upplevt är samma sak som du upplever. Men du är iallafall inte ensam om att få besök av "varelser" som totalt skrämmer skiten ur en.
Besökte en shaman för ett år sedan och fick en hum om vad det var som hände mig och varför. Det gjorde att jag fick en förståelse och insyn som gör att jag kan närma mig det på ett helt annat sätt idag.

Jag skulle uppmana dig att försöka ta tillbaka kontrollen över det hela. Undersöka det lite. Sök efter information om fenomenet på nätet, kika om du kan hitta ngn bok som handlar om liknande eller fråga i ett annat forum om du inte hittar svaret här.

Får jag fråga om det är varelserna som drar din mamma in i drömvärlden eller om hon kommer dit av sig självt och de bara är där?

Marma
0

#7 Tack, jag får se om jag mailar henne, det känns ju litet skumt att maila människor bara sådär.Glad

Marma
0

#9 Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Det vore roligt att veta mer om vad du kom fram till som orsakade detta för dig. Mycket intressant läsning.

Jag vet inte om det är varelserna som drar in mamma, om jag utgår hur det var för mig så kom det bara utan förvarning, liksom. Vet inte vad som "triggade" det hela.

sazza
0

Känner igen mig i detta fenomen. En läskig upplevelse var när jag låg och sov en eftermiddagslur. Vaknade i soffan av att något monster åt på min hals. mONSTRET GURGLADE OCH SMASKADE OCH JAG KUNDE INTE RÖRA MIG. Jag såg rummet men kunde inte vrida på huvudet eller röra händer eller fötter. Jag fick samla all min energi i genom att formulera en mening inne i mitt huvud eftersom jag inte kunde skrika. Jag samlade energin ända från fötterna ända upp till munnen och tänkte.-VIK HÄDAN!!!!! Det är ett konstigt utryck och jag vet inte vart jag fick det ifrån…någon skräckfilm kanske. Men det fungerad och "monstret försvann" Efteråt så var jag så rädd..har nog aldrig kännt mig så utsatt förr. Har läst en del om detta och det ska förklaras genom att när man sover så kan själen lämna kroppen för att bege sig ut på en astralresa. I bland vaknar den fysiska kroppen upp innan själen har hunnit återvända! Detta ska göra att man kan uppleva dessa hemskheter! I gamla tider kallades det marritter. Hoppas att detta inte återkommer. Har hänt 2 ggr.

Den andra gången låg jag förlamad med och var helt säker på att jag blev bortförd av UTOMJORDINGAR, visste bara att de skulle komma och ta mig. Hela sängen vibrerade och det var ett konstigt ljud i luften som klockor som vibrerar…går ej att beskriva. Men detta tillstånd bröts..vet inte hur. Också en otäck upplevelse.

Melina.
0

Usch vad otäckt, sazza, och Eyra och Marma också!

Men du, sazza, jag är verkligen inge kunnig i sånthär, så ta det jag säger med en stor nypa salt =) Men jag tycker att det låter lite som en, tja, vampyr, om det nu finns sådana. Eftersom att du skrev att den ÅT på din hals..? Men det kan ju ha varit ngt helt annat.