Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 427 ggr
[jejjas]
0

Ot förkyld

Någon som har något bra tipp på hur man snabt blir av med en förkylning? sitter här jätte förkyld med över 38 i feber någon som har bra tips?

tack på förhand Jessica

Pia-F
0

Vitlök…honung…pepparrot…c-vitaminer…

felixifokus
0

vila… förkylning kan man inte stressa på.

EwaKristina
0

Det jag alltid använder mej av, är Eshcinaforce!!40 droppar i ett halvt glas vatten,brukar göra susen…

Brokenfether
0

Har du feber ska du vila…annars skadar det inte att vara uppe och knalla. Alvedon…citronvatten,honung…och en stor rulle WC papper…FlörtKrya på dig…

[jejjas]
0

Tack alla. ska släpa mig till apoteket nu å köpa mer näsdukar dom har tagit slut Ledsen wc papper river så på näsan Generad

RexPect
0

som #1 men ingefära istället för pepparrot….och massa honung…

Pia-F
0

#6 Ja, ingefära är jättebra mot många olika saker, gott också och inte lika starkt som pepparrot FlörtDen hade jag glömt bort nu…

Det där med pepparroten upptäckte jag en gång när jag var totaltäppt i näsan och inte hade nåt hemma att ta…..utom pepparrot i tub….jag la en liten klick på ett mariekex..och vips så fanns det inte tillstymmelse till nästäppa längre…rena dundret…

Hur ska man göra med ingefäran då?…jag har blandat den i varm mjölk..men det finns säkert fler olika sätt att ta den på…tror det finns karameller eller halstabletter med ingefära i…..

[jejjas]
0

vart får man tag i ingerfära då *L* gör allt för att bli av med förkylningen

Pia-F
0

Det finns i matvarubutiker, bland kryddor…hoppas du har en nära…Glad

[jejjas]
0

okej japp det har jag ca 100 meter till konsum *L*får ta en promenix ditt *L* men hur får man i sig de *L*

Pia-F
0

Tycker du om mjölk?

[jejjas]
0

japp *L* hälst varm när jag är sjuk

Pia-F
0

Ok, då köper du mald ingefära, blandar ner den i en kopp ( stor ) mjölk och värmer den …du ska dricka den så varm som möjligt…du kan även blanda i kanel och socker om du vill…

Honung kan du också blanda i mjölk och värma…

[jejjas]
0

okej då ska jag gå till konsum om en stund då *L* ja honung har jag druckit i dag blandat i vatten inte lika gott som mjölk men den va slut

Pia-F
0

Hoppas det hjälper nu, så du får känna dig bättre…

[jejjas]
0

hoppas jag med hatar att vara sjuk

Pia-F
0

Du får väl berätta sen hur det går..

[jejjas]
0

japp det ska jag

RexPect
0

#7. Min förkyningskur fick jag för 20 år sen när jag bodde i London av en hippie från Brasilien, kanske är det lite god karma som gör att det fingerar så bra.

6 vitlöksklyftor skurna i bitar

riven FÄRSK ingefära (ej pulver) ca 1/2-1  dl

2 citroner skurna i bitar

lägg i en tillbringare och slå på 1 liter kokande vatten, låt dra ca 15 minuter. Rör om ordentligt och drick när det är så där lite ljummet, sila genom en tesil direkt i glaset. Sen häller du på honungen direkt i glaset eftersom det nyttiga i honung försvinner om vattnet är för varmt.

Gör 2 kurer på en dag, drick hela litern ganska på en gång, morgon o kväll.

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej I dag mår jag mycket bättre facktist ingen feber å kroppen käns fräch bara hosta å näsan som är iriterande *L* kan ha varit ingerfäran jag drack i går tog tre myggar för det va ju gott med socker å kanel i *L*. sen har jag naturligt viss fått nack spärr precis i miten av nacken så jag måste vri hella kroppen om jag ska se på något Ledsen men den går väll över den med.

tack för alla bra tipps det är bara viltlök jag inte testat tåll inte det *L*

dilba
0

Jag läste i går i en medicinsk tidsskrift att det bästa man kan göra är att skölja näsan med saltvatten, ta nässpray och febernedsättande och vila.

Min egen huskur mot halsont är en kopp the med nypressad citron och en udd vaniljsocker!