Jag skulle behöva lite tips.
Hej!
För att göra en lång historia kort så har jag varit intresserad av det övernaturliga hela mitt liv och har även haft en del upplevelser när jag var yngre. Häromdagen så fick jag för första gången kontakt med någon från andra sidan, hur som helst så visade det sig vara min pojkväns avlidne farfar. Det känns som att detta är en förmåga jag vill och kommer att vidareutveckla men jag behöver lite tips angående att "öppna/stänga sig" för den andra sidan. När jag fick kontakt så bestämde jag mig precis innan att "Nu är jag mottaglig" och då fick jag kontakt. Jag undrar hur ni gör när ni visar er mottagliga och hur man skall göra för att lättare få kontakt med någon från den andra sidan? Tacksam för svar!
Mvh Sara!
putt*
Ingen som känner för att svara? =)

Var inte Putt ska du syssla med det mediala så är den största gåvan att ha tålamod och vara ödmjuk för det man får.
Sedan så när det gäller att få lättare kontakt så är det bara träning och åter träning som gäller ett bra medium blir man inte på en dag det är ngt som tar flera år att utveckla innan man blir riktigt duktig.
När man väl kommer dit så utvecklas man vidare så man blir alldrig ett fulllärt medium.
En sak till som gör det enkalre för dig är faktiskt att gå en medial kurs.
Att få öva på intuitionen och att ha kontakt med nde världen en hel helg gör att man utvecklas jätte mycket.
Ngt som man bör öva mycket på är intuitions övningarna att lära sig tolka bilder symboler och färger.
Väldigt ofta så visar andevärlden sig genom bilder och symboler dom kan även visa dig en färg.
Då får man tolka detta för man kan ju inte säga att jag har en ande med mig och den är röd.
Utan då får man tolka den röda färgen många ser rött som kärlekens färg.
Så då kan man beskriva personen som en kärleksfull person.
Andra ser rött som stress frsutation och ilska så man kan få olika känslor för en färg gån till gång.
Så att träna intuitionen med bilder symboler och färger är grunden för att man ska kunna kominicera med andevärlden.
Så träna på.
Lasse
Hej!
Oftast sker det där med öppning automatiskt dvs. när man vill eller ska arbeta med andevärlden då öppnas man upp. Detsamma gäller när man är färdig då stänger man av automatiskt när man t.ex gör något vardagligt. Annars finns en annan metod där man öppnar och stänger sina chakran. Man föreställer sig en blomma för varje chakra: röd (rotchakrat), orange (navelchakrat), gul (solarplexuschakrat), grön el rosa (hjärtchakrat), blå (halschakrat), indigoblå (pannchakrat, 3:e ögat), violett el vitt (kronchakrat som sitter på hjässan).
När du öppnar upp så börjar du nedifrån och upp och föreställer dig hur blomman öppnar upp sina kronblad så den blir alldeles utslagen.
När du stänger dig börjar du uppifrån och ner och ser hur blommorna nu sluter sig så dom blir sluten som en blomknopp.
För att utveckla dig tycker jag det är lämpligt att gå mediala utvecklingskurser som finns lite runtomkring i landet. Det finns också bra kurser i england på te.x Arthur Findlay College. Dom har nu en "svenskvecka" i mars. Läs mer under fliken kurser här i forumet.
Lycka till!
Mvh. Erika
Jag är inte putt, däremot "puttade" jag upp tråden =)
Just det med kurs låter som en väldigt bra idé, har dock ingen koll på kursutbudet här i västra götaland (gbg) men det går väl att ta reda på det också.
Tack för svar! /Sara

Hej Sara igen då förstår jag putt *S*
I västra götaland så finns det ett rätt så stort utbud.
Beroende på var i västragötaland du befinner dig.
I GBG så finns Hasse Nyander Jill Peterson, Jhonny Neuman som jag kan rekomendera.
I Skövde så finns ett medium som heter Jens Thorsell som också är väldigt duktig och har kurser.
Inte så många mil längre upp så i närheten av Hallsberg finns
Anders Åkesson och i Lindesberg så Håller Iris Hall och Anders Åkesson kurser tillsamans och där är det en del från Göteborg med så där kan man ju alltid samåka med ngn.
Hälsningar Lasse