Testat pendel
ikväll hemma hos svärföräldrarna idag har jag provat pendel för första gången. Svärmor visade hur den fungerar, svägerskan provade den bara hängde helt stilla sedan provade jag …gungade den framåt så var det ett ja och åt sidan så var det ett nej. Ställde enkla frågor som tex heter jag Thinka, har jag en hund osv Nu undrar jag ni som använder pendel, finns det "risk" för att man omedvetet "vibbrerar" pendeln själv?. Jag höll armen stadigt på bordet, skeptiskt som jag är så undrade jag ju om mina fingar vibbrerade fast jag inte såg / kände det själv. Men kul var det!!!
Jag undrar faktiskt lite hur man gör, det skulle vara intressant att testa någon gång:)

Häftigt att du testat pendeln…nu ska du inte börja tvivla på dig själv…..tro på att du kan…
Själv har jag aldrig testat…ännu…måste skaffa en pendel först…

När jag o mina systrar väntat barn tog min pappa våra vigselringar i en tråd o lät sedan denna *pendel* göra sina varv över våra magar. Hans pendlande slog alltid rätt angående om vi skulle få flickor eller pojkar.

Har provat att använda pendel,då gjorde jag och min dotter ett tast,då slängde min dotter en krona på golvet och då frågade vi pendeln om det var klave som låg nedvänt, då pendlade pendeln ett ja,och när vi vände kronan var det klave som låg nedvänt på golvet.