Osho Zen - Dagskort
Jag försöker att komma ihåg att dra ett dagskort och känna av det.
I dag - nu - kom jag ihåg det, att dra för den stundande dagen.
Men det kortet jag fick upp tyckte jag inte bådade alls gott. Tårar och elände och kanske död, kände just JAG.
Kortet var Is-olering.
Någon som kan vägleda mig om jag har känt fel eller kan tyda det på flera sätt. Hoppas att jag har fel!
Med Stjärnljus // Shintaida

Det kanske bara betyder att du behöver lite tid ensam (för dig själv)….det är skönt att vara ensam ibland…
Hej Shintaida!
Har nyligen införskaffat Osho Zens tarotlek och har än så länge lite svårt att "konkretisera" kortens innebörd i vardagen, eftersom alla kort är så filosofiskt djupa och "fina" och kan stämma på allting alltid, känns det som.
Om jag skulle tolka Is-olering positivt så skulle jag tolka det som att man ska förena sig med "alltet", känna känslan av att vara i "alltet", känna samhörighet med universum, och inte vara i sig själv (isolerad). Kanske som en bekräftelse på att du redan är där, eller en uppmaning för dig att vara mer där.
Tyckte det var roligt att det står i boken om just molnsviten, som kortet tillhör, att: "det finns en annan aspekt på moln som man inte ska glömma bort - de kommer och går och ska därför inte tas på alltför stort allvar!"
Kram
charlotte