Annons:
Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 2683 ggr
Sagaliten
6/27/16, 1:44 PM

Undran om EVP, EMF och sånt

Hej Jag undrar lite om det finns någon som använder sig av EVP-spelare eller EMF-mätare eller sånt. Själv är jag otroligt nyfiken på detta. Tycker det hade varit helt otroligt om man lyckats fånga samtal via tex en EVP. Jag har viss förmåga att kommunicera med andra sidan, men inte alls i den utsträckningen som jag kanske önskat och därför jag överväger tex en EVP för att kunna hjälpa mig tills min utveckling nått längre. Någon som har? Någon som kan rekommendera någon variant som är ok utan att kosta en förmögenhet? Såg att det fanns väldigt famla trådar med det så därav att jag starta en ny.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Ghosthunter
6/27/16, 7:25 PM
#1

Jag sysslar både med EVP-Inspelningar och EMF-mätningar och har fått mycket anderöster och andra fantomljud som man inte hör med blotta öronen. Här är en billig enkel diktafon som säkert funkar utmärkt: https://www.kjell.com/se/sortiment/kontor/diktafoner/olympus-vn-7700-diktafon-p33566#ProductDetailedInformation Det räcker med det billigaste….de kan t.o.m vara bättre, eftersom anderöster får hjälp via brus.

Gällandes EMF-mätare så kan jag rekommendera en K2-mätare: http://www.ghoststop.com/K2-Deluxe-EMF-Meter-With-On-Off-Switch-p/emf-k2.htm Den är pålitlig och ursprungligen gjord för elektriker, men som numera är mest använd inom spökjakt.

Men vill du utveckla din förmåga så är det bättre att köra utan tekniska prylar eller eventuellt bara använda prylarna mycket sparsamt.

Lycka till!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sagaliten
6/28/16, 7:58 AM
#2

Tack för ditt svar. Min tanke är lite att genom tex EVP kunna bekräfta om jag förstått det rätt det jag fått till mig eller om det är tokigt. Sen hade det varit rätt stort barra att faktiskt få deras röster inspelade. Det låter som om du håller på lite med sånthär så undrar bara, är detta något du använder relativt regelbundet? Är det svårt att lära sig urskilja vad de säger? Behöver man speciella program till datorn för att sätta verkligen få fram förstärka och så?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Ghosthunter
6/28/16, 8:23 AM
#3

Jo, jag använder det ganska ofta. Ofta är det svårt att höra exakt vad de säger. Ett tips är att låta andra lyssna på inspelningen, utan att i förväg nämna vad man själv tror anden säger.

Jag använder gratisprogrammet Audacity: http://download.cnet.com/Audacity/3000-2170_4-10058117.html

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
6/28/16, 8:26 AM
#4

Förresten, kom på att diktafonen som jag lade in en länk till inte verkar ha USB-koppling till datorn, det bör du ha, för du hör mycket bättre när du matat in det i datorn. Här är en med USB-kabel: https://www.kjell.com/se/sortiment/kontor/diktafoner/olympus-vn-741pc-diktafon-p33596

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sagaliten
6/28/16, 8:31 AM
#5

Kanon ju 😄 Är det så att man ser på spelaren något när detkommer in röster eller det är enbart spola fram och tillbaka som gäller?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Ghosthunter
6/28/16, 10:04 AM
#6

Vet inte. Min diktafon är gammal och billig. Jag får lyssna igenom hela inspelningarna på min. Men det finns nog såna som man kan se direkt om det spelas in nåt🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Sagaliten
7/17/16, 10:08 PM
#7

Ingen som vet något man kan ha på telefonen, någon riktig app, dvs inga bluffgrejer. Tänker att det är något man alltid har med sig.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: