Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 897 ggr
cattigirl
0

höst deppig....

jag  undrar om någon har hört talas om en lampa/väckarklocka som ger  ljus, som i ljusterapi?? jag såg om den på TV för ett tag sen men har inte hört något om sen efter det. vet någon om det funkar och vart den finns att köpa?

Elisabeth-J
0

Ljusterapi vet jag kan hjälpa mot höstdepression men den lampan som du frågar efter har jag inte sett. Hoppas att någon annan här kan hjälpa dig. Annars kan du fråga inne på Alternativbehandlingar ifokus

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Maria
0

Jag har för mig att det var en slags klockradio som långsamt gav mer och mer ljus för att man som sagt skulle lura kroppen att vakna naturligt. Jag tror däremot inte att det var det speciella ljuset som används i ljusterapi utan meningen var att det blev ljusare och ljusare i rummet långsamt. Jag är inte helt säker dock…

/Maria

cattigirl
0

#1 tack jag ska kolla där

#2 det låter som den jag letar efter, vet du något om vart man kan hitta den?

Manni
0

Jag har sett en sån väckarklocka förra veckan inne på en butik i Boden, Eldsjälen. Ring och hör med dem:

http://www.eldsjalen.se/

Maria
0

Jag har tyvärr ingen aning om var man kan köpa denna.

/Maria

enba
0

Det finns massor av ljusterapilampor i olika prisklasser. Goggla på ljusterapilampor så hittar du säkert den du söker.

Celia
0

Här http://www.nordiclightcare.com/ finns det du söker :)

cattigirl
0

tack snälla för hjälpen. ska nog beställa en i kväll. mörker gör mig deppig.

kram till er alla

dilba
0

mitt bästa tips mot höstdepressioner fick jag på ett mjölkpaket…. SLÖSA MED VÄRMELJUS!!! Faktiskt så blir det mycket bättre redan av en sån enkel grej, jag brukar ha ett tiotal tända i tvrummet på kvällen.  Men jag har kanske inte så extrem mörkerdepression heller…

cattigirl
0

det var ett bra tips provar det medFlört

zeretki
0

Jag har hört att två timmars utomhusvistelse minskar risken för depression. Hittar inte länken men läste en artikel om det.

dilba
0

#11ja speciellt om det är på dagtid…man måste aktivt tänka på att utnyttja det ljus som finns under vintermånaderna!

Celia
0

Såg att CoolStuff även har fått in en variant av denna väckarklocka: Direktlänk

zeretki
0

#12  Ja, det var dagsljus jag menade. :)