Iaf på den första bilden… Resten är säkert det med men jag är inte säker (nybörjare)
Ja visst ser det ut som en stark orb på första bilden. är detta taget vid en gruvgång månne tro…Ser så ut???

#8 jepp de är det.

PUTTAR*

Är dessa bilder tagna med digitalkamera? :)
kram

#11 ja, dårå?? är de därför de är så eller??

ngn som vet ngt eller?? puttar**
du har smuts på lisen ellar så är det dammigt där du tagit bilderna.
det är dimmigt i stall och vid gruvor.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

#15 oki, så kan de nog vara, men i så fall borde det ju vara likadant på alla bilderna eller??

Berätta vad Orber är för nånting. Jag vet inte det!

#20 VA?? Vadå?? Vad snackar du om för ton??

Äsch, jag missuppfattade dig nog bara.
ingen fara.

#23 oki..lugna puckar :)

Det är Damm eller skit på linsen plus den konstiga belysningen som det är i stall. Helt tekniskt altså :D

OCH att alla dom här bilderna är tagna med Blixt och i stall och gtottor som det ser ut att va på dom första bilderna flyger det runt mycket damm och saker och när blixten träffar dom reflekteras det tillbaka och blir så ringar.
Alltså det är ju smuts på kameran bara… :/
#28 förklara dig lite tydligare

#29 tror hon menar lite samma sak som jag. :D
På femte bilden står det någon.
Hej Smeagol. Jag är nyfiken på var du varit o fotat.. Tycker det ser läskigt ut det där stället.. E det nån gammal gruva? Grotta? Jag hade nog inte vågat gå ner dit..
Känner inga vibbar eller nåt sånt, men det ser lite läskigt ut..

"#16 oki, så kan de nog vara, men i så fall borde det ju vara likadant på alla bilderna eller??"
svar Nej! Damm rör sig, flyger runt i luften och reflekteras lite olika beroende på var ljuskällan är.
En riktig orb är en boll av energi som är fast, dvs du kan inte se igenom den, och den är sin egen ljuskälla.