Iaf på den första bilden… Resten är säkert det med men jag är inte säker (nybörjare)
Ja visst ser det ut som en stark orb på första bilden. är detta taget vid en gruvgång månne tro…Ser så ut???

#8 jepp de är det.

PUTTAR*

Är dessa bilder tagna med digitalkamera? :)
kram

#11 ja, dårå?? är de därför de är så eller??

ngn som vet ngt eller?? puttar**
du har smuts på lisen ellar så är det dammigt där du tagit bilderna.
det är dimmigt i stall och vid gruvor.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

#15 oki, så kan de nog vara, men i så fall borde det ju vara likadant på alla bilderna eller??

Berätta vad Orber är för nånting. Jag vet inte det!

#20 VA?? Vadå?? Vad snackar du om för ton??

Äsch, jag missuppfattade dig nog bara.
ingen fara.

#23 oki..lugna puckar :)

Det är Damm eller skit på linsen plus den konstiga belysningen som det är i stall. Helt tekniskt altså :D

OCH att alla dom här bilderna är tagna med Blixt och i stall och gtottor som det ser ut att va på dom första bilderna flyger det runt mycket damm och saker och när blixten träffar dom reflekteras det tillbaka och blir så ringar.
Alltså det är ju smuts på kameran bara… :/
#28 förklara dig lite tydligare

#29 tror hon menar lite samma sak som jag. :D
På femte bilden står det någon.
Hej Smeagol. Jag är nyfiken på var du varit o fotat.. Tycker det ser läskigt ut det där stället.. E det nån gammal gruva? Grotta? Jag hade nog inte vågat gå ner dit..
Känner inga vibbar eller nåt sånt, men det ser lite läskigt ut..

"#16 oki, så kan de nog vara, men i så fall borde det ju vara likadant på alla bilderna eller??"
svar Nej! Damm rör sig, flyger runt i luften och reflekteras lite olika beroende på var ljuskällan är.
En riktig orb är en boll av energi som är fast, dvs du kan inte se igenom den, och den är sin egen ljuskälla.
Jag har fått för mig att orbs är ett naturfenomen, kan dock inte komma på vart jag läst det. Min mors farfar såg iallafall ljusbollar, som han sa det, som rullade längs rälsen i gruvan han jobbade i.

rubbade-runar: läs #35 innan du börjar säga något sånt

ok nu har jag det 2 gg! förstog inte vad du villa ha sagt med det! ta och läs det jag skrev igen och tänk efter för det var trots riktat till dig och din komentar till #15 ! att man är inte en hedning för att man komenterar saker som det KAN vara!

Här håller jag med dig rubbade-runar, det kan mycket väl vara damm för det förekommer som sagt mycket av det i stall och gruvor m.m. och det var ju det som magster såg i fotot. Om man lägger ut en bild och vill ha andras åsikter om det är Orber eller inte så får man räkna med att alla inte ser att det handlar om Orber alla gånger.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Håller med Elisabeth jag med. Men det är väl så att man automatiskt väntar sig ett övernaturligt svar när man skriver på den här sidan.. Och många gånger vill man (åtminstone jag) att det skall vara något utöver det naturliga och man blir nästan besviken om det inte är. 8Fast övernaturligt är ju ändå naturligt det med..)
SEn menar jag inte att det inte skulle vaar Orber på era bilder. flera av dem ser orbiga ut. Ha det så bra

I första hand måste man alltid titta på vilka andra orsaker det kan finnas…det gäller inte bara bilder på ev. Orber, utan mystiska ljud eller vilken händelse som helst….allt som faller utanför ramarna av vad man är van med är inte övernaturligt….när man har uteslutit allt annat…ja, då får man ta sig en funderare på om det faktiskt var övernaturligt.
Det är ju inte så att vi som tror på detta går omkring och ser andar i varje gatuhörn *ursäkta liknelsen*
#40 Ja, jag ser också det övernaturliga som naturligt 
jaja, JAG tror iaf inte att de e vanligt damm.
nu blandade jag ihop detta inlägg me nåt annat, nu när jag tittar på bilderna tycker jag det ser ut o vara nåt annat än Orber, men jag blev irriterad på magster för det hon sa, hon har även nämnt i ett annat inlägg att hon inte tror på andar så jag blev irriterad o undrade va hon gjorde här på detta forum om hon ändå inte tror på det övernaturliga?

#33 Fotona är ifrån gammla gruvur på olika ställen, Var jag varit tänker jag inte avslöja. *hemligt*
Har varit ner i MÅNGA gruvor, gruvhål och gångar. Mycket intressant och läskigt är det och spännanden. Man får ju fakitiskt inte vara i gruvor hur som helst :( villket både är bra och dåligt!
Det må hända att de är damm, spelar ingen större roll för min del. men de hade dock varit kul om de var Orber.
Anledningen till att ja la in bilderna och undrade, var för att på ett ställa vägrade ja nämligen gå in. Eller ja gick ner i gruvan men sedan sa de tvärstopp. fick panik kännsla och de känndes kuslig. Fick en kännsla av att här ska jag inte vara. Och på de stället fick ja efteråt veta att de har hört barnröster osv.
Där av tyckte jag att de kunde vara intressant om någogn kunde läsa av bilderna. men tyvär kunde ingen göra det :(

puttar*

#47 men man måste vara lite galen i livet, anser jag :)
Nä, har icke fått något vettigt svar eller hur man ska uttrycka det :( Min tråd verkar mest handla om att de är damm på bilderna osv osv….
Om de finns något ställe där det spökar på så BORDE det verkligen vara i gruvar, anser jag!!