Glitterkorn
Sent igår kväll stod jag och sonen på yttertrappan till våra vänners hus, med vännerna, och småpratade innan vi skulle säga godnatt och köra hem. Vi hade upplevt en del "nyheter" i deras hus under kvällen som vi diskuterade friskt.
Jag har tidigare frågat dem om de har haft några oförklarliga upplevelser i huset men har aldrig fått någon "fysiskt" kontakt själv, förrän igår då. Det var så starkt att t.o.m. min väninna, som aldrig kännt något under sitt liv, fick en kraftig känning när vi stod i hallen och drog på jackorna.
Men tillbaka till trappan: När vi stod där så ser jag helt plötsligt ett litet silverkorn flyga snett uppifrån och ner mellan mig och min son. Vad var det?, sa jag högt och då säger min son. "Såg du också att det var något glittrigt i silver som flög mellan oss, mamma?"
Jag har läst om silverregn (eller vad det kallas?) här i någon gammal tråd, men har fått uppfattningen att det då verkligen är ett "regn".
Vad kan det ha varit som jag och sonen såg? Någon som har en idé och/eller kunskap om detta?
Ha en underbar dag och kommande helg!
Kramar, Cecilia

Tingeling i PeterPan brukar gestaltas som en liten silver prick som far runt.. Det kanske var en liten fe.. :)
Hej Celia!
Under en period för cirka ett år sen så såg jag glitterkorn i ögonvrån mest varje kväll men en lång bit ut i rummet, när jag frågade min guid så sa hon att det var för att jag öppnades upp mera som jag såg detta
sen efter det så började det att pirra och kittla på mitt huvud och det håller på än *L* jag känner tydligt nu när de arbetar med mig från andevärlden, när någon kommer till mig osv…OCH du har juh varit på kurs nyss så nu börjar det!! Inte konstigt att din son såg samma sak för barn är mer mottagliga och nu antar jag att det pratas en hel del om andevärlden hemma hos dig?! 
Kram på dig gumman och välkommen in i den mediala världen!
Carina

Ojoj, när ska detta sluta
Nej jag vill ju faktiskt inte alls att det ska sluta, jag mår mycket bättre så här!
Det du, Carina, skriver känns helt rätt. Först säger ett medium att flera guider arbetar med mig intensivt nu - sen känner jag precis så där uppe på huvudet. Jag försökte beskriva känslan igår (för vännerna) och då sa jag att "om ni tänker er att huden uppe på huvudet är tjockare än den på kroppen och sen att huvudhuden "krymper" eller "krampar/dras samman", då får man en krypande, pirrande och kittlande känsla på hela skallen.
När det fortsatte i bilen på väg hem, så kändes det även över mina ögonbryn 
Ja det är väl bara att acceptera lite nya konstigheter, för som skrivet - jag mår så mycket bättre och sorgen känns mer accepterad efter allt som hänt den senaste veckan. Det känns lättare på något vis, och det är jag så tacksam och glad över 
Nu vill jag se fler glitterkorn 
Jag läste någonstans att det var Ängeln Gabriel som släppte glitter, men nu hitta jag inte länken. Om jag hittar den igen kan jag Pm till dig. Fast det kanske alla änglar kan göra?
Vilken var din Ärkeängel? Min var Gabriel eftersom jag är skorpion. Det läste jag i Druttens tråd.
* Alma

Det som visar sig som glitter kan vara någon från andevärlden eller en guide, det är energier som kan förnimma som glitter :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#5 Det är härligt att läsa att det går framåt för dig.
Med denna takten är du snart ett medium och då,bokar jag tid hos dig.
Vi bor ju ganska nära varann.
Kram

#7 - ja det hade du gärna fått göra, men jag är fortfarande av den tron att jag "bara" ska utvecklas och aldrig bli ett medium. Jag har väldigt svårt att tro att det kommer att ändras, för varje gång en sådan tanke dyker upp så kommer analytikern i mig fram 

#6 - Vad kul! Något som jag faktiskt gärna skulle vilja se är just min guide eller guider. Jag får ta och plugga lite på det, här finns ju många bra artiklar och tips och sen ska jag leta i bokhyllan :)

uriel är din ärkeängel…celia…
Det är nog mitt "silverregn" du far efter tror jag. Jag kan inte förklara det med andra ord. Det flyger runt silver liknande prickar lite här och där oftast ser jag många korn samtidigt.
Någon på forumet liknade det hela med "Förhäxad" när skyddsänglarna /guiderna kommer (jag minns inte vad de heter) och det stämmer, det är dock lite väl överdrivet på TV förstås.
Jag har upplevt detta sedan jag var liten och förstod för några år sedan att det inte är alla som ser detta.
Det är väldigt vackert och fridfullt och ibland kan jag ligga länge och se detta fenomen.
Det syns både dagtid och kvällstid.
Gisses föresten, då måste guiderna ha hittat ett extremt svårt projekt om de fått jobba i 40 år för att öppna mig :-).
//Hellas

#12 - Nja, jag vet inte riktigt
De på bilden verkar bara ha kontur och sen genomskinliga inuti. Mitt korn såg mer ut som det gör när en stjärna faller, typ en gnistra från ett tomtebloss. Det ser mer ut som miniringar på bilden i tråden du la länk till.
#10 - aha, uriel (kan inte låta bli att tänka på ariel (tvättmedlet)
Jag har skrivet ut din tråd om skyddsänglar och ska plugga på innehållet. Tack för allt du har lagt upp där!
Kram, Cecilia