Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 1163 ggr
Skogskraft
0

Bäst eller sämst?

Vilken bok/film/workshop/upplevelse/whatever är det bästa eller sämsta du snubblat över på den "andliga resan"?

Några exempel för att skaka igång er:

Bok - A course in miracles. Jobbig tegelsten som ger mig samma känsla som åksjuka.

Workshop/upplevelse - kopparpyramiden, Stargate, som en kvinna från England reste runt med här under new agehysterin på 90-talet, samlade massor av märkliga människor omkring sig & kanaliserade ännu märkligare varelser. Tung, stark energi som inte kändes bra & folk låg på golvet & skrek, snyftade & lät som barn med kolik. Typ. Obehagligt.

Elisabeth-J
0

Oj, det är mycket det! Ja boken A course in miracles den är verkligen som en tegelsten :) men den är väldigt intressant!

Vinden är min mor är en bok som är fantastisk.

Helena Montelius böcker är väldigt intressanta och lärorika.

Det är så många så jag får fortsätta senare med min lista, ska strax jobba Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

fru_L
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tycker att det är svårt att peka ut nåt specielt. hela min andliga resa har varit en massa AHA upplevelser. att se mig själv utvecklas från ett "mentalt vrak"till den possitiva människa jag är i dag är för mej helt fantastiskSkrattande men helt klar så har ALLA böcker jag läst och alla människor jag mött betytt otroligt mycket, både stort och smått till den jag är idag. livet i sig är ett mirakel. bara man inte glömmer bort att andas, älska och sjunga. 3 viktiga saker för mej. vad har ni för 3 viktiga saker i era liv?

tjippi
0

Är en riktig bokmal. Började min vandring med nionde insikten men tyckte inte om den mot slutet så jag läste inte klart. Gick över till Wayne W Dyer. Forma ditt eget öde är den jag tycker bäst om. Den handlar om att lära sig ta emot med tacksamhet i stil med the Secret som är den senaste som jag läser nu. Däremellan Vinden är min mor, böcker med Betty Shine och Sylvia Browne. Caroline Myss mfl. Har ganska nyligen tuggat igenom Ashimas Bok med Caroline Giertz känd från tv4 det okända. Har oxå nyligen läst Samtal med Gud 1-3 med Neale Donald. Har flera böcker däremellan om energier och Auror. Kan säga så här att varje bok som jag fått i min hand har lett mig vidare i en rak linje. Men för ca 10år sedan när jag började läsa tog det kanske ett halvår innan jag kom igenom en bok. Jag blev så tött att det gick inte att läsa vidare. Nu tar jag en bok på en vecka ca. Det är som det ska vara vara. Som ny kan man inte ta in så mycket innan det slår stopp. Kram till alla bokmalar och icke.

Tuva-Lena
0

En riktig skitbok som jag blev pålurad p g a en häftig titel är: "Dina magiska krafter"-Richters förlag, som utgår ifrån att man redan har funnit sina "magiska krafter". Dyr var den också. Gav mig nada, men riktade sig sannolikt till lättpåverkade sökare som jag själv. Generad

Annars har jag några riktiga godingar också: Rose Mary Alteas "Kraften är din" gav mig många aha-upplevelser, "Dela din gåva med världen" - Helena Montelius log jag mig igenom, och sedan en bok av Brian L. Weiss - En själ, många liv -  som tar en på en resa både bakåt och framåt i tiden - mycket tankväckande! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

RexPect
0

"The secret" - Rhonda Byrne.

Det bästa som kan hända efter att man läst denna bok är att hela ens liv förvandlas, det sämsta att man "bara" lär sig att tänka positivt och vara tacksam. Inväntar filmen som jag beställt på nätet.

[Lady-Oona]
0

Oj, det blir inte lätt…har ju varit nyfiken och läst saker sedan låt se..60-talet….men min största behållning blev nog när jag kom underund med att jag inte var galen, för i böckerna jag läste stod ju vad jag själv upplevde… Astrid Gilmark som skrivit om Seanser, andevärlden, mediumskap var en höjdare för mig….Likaså, Vänner i Universum (under min UFO-period) som verkligen gav mig mycket, Du kan hela ditt liv av Louis Hay, Att leva i Ljuset av Shakti Gawain,

Skitböcker…finns det massor av….trams om det mesta typ….Hur man ser Auran, vem du va i tidigare liv, vad din guide vill….Reptilfolket från Sirius och liknande om Liv på andra planeter. Är skeptisk till mycket men inte förnekare…

Ännu mer trams är samma upplevelse som Skogskraft med Stargate, kopparpyramiden…jeesuusss vilken flopp!! har också träffat Channelers från USA som var rena rama Hollywoodskådisar som trodde att "de dumma svenskarna" kan säkert betala en slant…11:11 hysterin på 90-talet och de som betalade massor för att åka till Egypten och dansa när kristallporten skulle öppnas…hallååå är det någon hemma. Ja, det finns mycket mera av den varan men kommer inte på nåt just nu….å tänk så mycket juicer, piller, örter, behandlingar mm som inte har den minsta effekt…

Vad är det vi söker…???

Skogskraft
0

#6: Nån gång i slutet av 90-talet uppfann jag beskrivningen "80-talets yuppies & börsklippare som nu desperat använder miljonerna till att försöka hitta sina förlorade själar".

Glömde ta med favoritbok:

Tidigare var det "Nionde insikten", numer Vinden är min mor.

zeretki
0

*fniss* Det är svårt att ta det med Stargate på allvar när det finns en sciencefictionserie som handlar om just Stargate…

Skogskraft
0

#8: rätt bra film åxå, förutom när jänkare försöker krysta fram svenska & den enda svenskan inte får säga ett ord på sitt eget språk Cool

RexPect
0

#7 Nionde insikten - var själv alldelens uppslukad av boken för så där en 8 år sedan, men när jag sedan kikarde lite på "samfundet" gick det ju ut på att alla "felande individer" skulle självdö på ett eller annat sätt, och nånstans kändes det lite som "Förintelsen". Så jag slängde boken och kände mej lite lurad. Om du Skogskraft fick en annan upplevelse, berätta gärna…

[Lady-Oona]
0

Lite underligt med den där Nionde insikten, läste den både på svenska och engelska….men insåg ganska snart att den gjorde inget med mig alls medan många utav mina vänner och kollegor var helt saliga….läste inte ens till slutet….nu har den gått till de sälla jaktmarkerna. Tänk  va olika vi är, och tur är väl det….

lightseeker
0

Sämst: nionde insikten, kom aldrig riktigt djupt in i den, nu är den utrensad.

Bäst: Gårdagens smärta, av Iyanla Vanzant, en bok om andligt uppvaknande och personlig utveckling.

En kvinna som lever på existensens botten och bara har svårigheter på alla plan, i sitt liv, reser sig till en kraftfull kvinna och är numera världsberömd författarinna, som genom sina erfarenheter stöttar andra människor till en helare tillvaro.

dilba
0

Det som gett mig mest är faktiskt mitt arbete som sjuksköterska, där jag träffat så många i livets slutsked och dels fått ta del av deras egna tankar men även fått hedern att närvara i deras sista stund. Det har fört mig långt på min andliga resa…hinner tyvärr inte läsa så mycket. så på det sättet tar jag mig inte framåt just nu.

Skogskraft
0

#10: var så länge sen nu, men har för mig jag tyckte ungefär samma som när Matrix (del 1) kom: lite rörig, delvis mindre intressant, men de sanningar & "think about this" som serverades var underbart klockrena & vissa människor borde tvingas se filmen eller läsa boken. Cool

Brokenfether
0

Det damp ner 2 böcker i min postlåda idag och nu undrar jag om någon läst dessa böcker och hur ni tyckte dom var.

Drömhealern och Drömhealern II av Adam.Glad

Brokenfether
0

Puuuuuuuuuutt….Skrikandes

Elisabeth-J
0

#15 Tyvärr, har inte hört talas om dom böckerna men berätta gärna sen om vad du tyckte när du har läst dom Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Brokenfether
0

#17 Absolut! Hoppas dock det finns någon som har läst nån av dom.Det står på boken att Adam är en av dom starkaste healers som finns på denna jord. Hans energi är ogrumlad och ren. Ska börja läsa ikväll..Flört

Skogskraft
0

Aldrig hört talas om. Rapport emotses Skrattande

charlotte_p22
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken kul tråd!

Har läst många bra böcker (och en del mindre bra) men mina två absoluta favoriter som gett mig en stor skjuts på min andliga resa är:

1. Boken "Omsluten av ljuset" (Embraced by the Light) av Betty J. Eadie - om en gripande nöra-döden-upplevelse.

2. Boken "Allting finns" av läkaren Göran Grip, som i en självbiografi berättar om sina nära-döden-upplevelser, tidigare-liv-upplevelser, insikter i sin yrkesroll. En helt fantastisk bok om att kärlek är allt. Och om att "everything exists. nothing matters."

En film som talade rakt in i hjärtat var "What Dreams May Come" med Robin Williams. Om livet på andra sidan. Se bild.

kram

charlotte

bjarvamor
0

Själens Boning, av Gery Zukav är en bok som man läser många gånger, som en uppslagsbok, jättebra! Sedan har vi ju Sylvia Brownes böcker, Livet på Andra sidan, och Mellen två Värlar, som jag tycker är helt suveräna!

Har nog inte läst någon riktigt kass bok eller varit med om något riktigt dåligt! Joo, föresten det skulle väl vara, att det var en spåtant en gång i tiden som sa att min dåvarande man var så trofast och trogen! Sedan visade det sig att han hade varit otrogen i fem år!

Skogskraft
0

#21: "med spåtanten?", ropar cyniska galghumoristen nånstans inom mig Hemlis

Bybo
0

En dålig bok enligt mig som jag blev riktigt beviken över är, ATLANTIS hemlighet av David Gibbins som är en marinaerkolog. Det är en påhittad historia, och jag hade nog för höga förväntningar….

Brokenfether
0

Har påbörjat läsningen om Drömhealern och kommit till en tredjedel av boken.Ännu så länge ger den mig inget.Skrikandes