Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1821 ggr
Indian
0

Ande i lånade kläder??

Hej, Jag hoppar in på detta forum med en berättelse om en märklig andekontakt(?) som började på en storseans förra veckan.

Är kille, 40+,  inte särskilt medial men intresserad av ämnet sedan några år. Kanske har någon sett att jag deltagit på tv4-forumet mm - men numera har jag tröttnat på den dåliga stämningen där - bara negativism och konfrontation.

Här verkar diskussionerna mycket trevligare :-)  

Förra tisdagen var jag på medial demonstration hos Vännerna i Göteborg.

Fick där ett budskap. Som brukligt började det med en beskrivning av utseendet. Jag kände först inte igen beskrivningen, men så sade hon något om mannens sysselsättning med papper och siffror & passare samt ev. anknytning till utbildning - då insåg jag att utseendebeskrivningen stämde perfekt på min mattelärare från gymnasiet.

Jag fick budskapet - som i ett par detaljer stämde mycket specifikt in på min personlighet och ett aktuellt bekymmer.

Allt klart då att matteläraren måste ha gått över & av någon anledning kom ihåg mig & kände av att jag gick på seans, trots att jag knappast ägnat karlen en tanke på drygt tjugo år? Jag mindes ju inte ens vad han hette, hade bara för mig att han var en av mina yngre lärare, född 39. (bra sifferminne)

Njaa.. Jag har sedan ett par år experimenterat med pendel, och ibland trott mig få andekontakter via pendeln. Kan förstås vara självbedrägeri, eftersom jag endast kan klura ut vem det skulle vara om det är någon jag känt - och därför redan vet mycket om. Här var alltså ett tillfälle att kolla hur bra andekontakt via pendeln funkar för mig.. Jag visste ju ingenting om min lärares familj eller vad som hänt honom efter tidigt 80-tal.

Direkt ute i bilen efter seansen kollade jag om pendeln sade att jag hade en ande med mig. Jodå. Var det han som kom via mediet? Ja. Var han född 1939? Ja. Hade han gått över efter sin 60-årsdag? Jo. Efter 65? nej. Levde han 2002? Nej. Dog han 2001? Ja.

Här fanns lite att kolla. Väl hemma letade jag upp skolkatalogen och hittade en enda mattelärare som var född 39 - det måste ha varit han?  

Jag kollade hitta.se och ratsit - han var borta ur bägge. På gamla hemorten fanns två kvinnor med samma ovanliga efternamn. Jag pendlade igen, pendeln sade kontakt och jag fick bekräftelse på namnet och att den ena av de två kvinnorna var änkan.

Mail till skatteverket - visst, han dog 2001 och pendeln hade sagt rätt fru. Solklart fall? Jag kanske till och med borde kontakta frun för att rekommendera mediet - eftersom pendeln sade att han inte hade kunnat meddela sig med sin fru via dröm eller "änkesyn"? 

Då kom jag på att jag nog hade fotokatalog sparad också.. kollade och nej, den gubben kände jag inte igen!?! Lång med hög, kal panna - Absolut aldrig haft honom som lärare.

Men på en annan bild satt ju min gamla mattelärare, spenslig med överkammad flint och litet skägg precis som jag mindes och som mediet beskrivit så målande. Tillbaka till andra katalogen - han var född 42, hur kunde jag minnas så fel - de andra gamla lärarnas födelseår 1920 och 31 var ju korrekta som jag mindes dem.. Nåja, googlade nya namnet - han lever och frodas som aktiv nybliven pensionär.

Det är för mycket specifikt som stämmer på de två personerna för att jag skall kunna avfärda allt som slump, så jag funderar om det kan vara som att matteläraren (han 1939-2001 som jag aldrig kände) desperat söker ett sätt att kommunicera med de levande.. Det tekniska gymnasium jag gick på hade inte många andliga sökare bland sina elever, själv var jag skeptisk materialist på den tiden. ..På något sätt kände han kanske av att en av hans kollegas gamla elever var på seans med ett medium (med hans "våglängd" i sin mottagningsförmåga?) och "lånade" sin kollegas utseende inför mediet, för att jag skulle känna igen kontakten som menad för mig?

Lång komplicerad historia, men bland alla ni på forumet med mediala erfrenheter, har ni varit med om liknande fenomen?

Skall man generellt akta sig för kontakt med andar som börjar sin kontakt med ett maskeradnummer?

dilba
0

oj…det var en lång historia…tyvärr kan jag inte svara på din fråga, annat än att du ska tro på vad din känsla säger dig!

Magi-cat
0

Mycket intressant historia! Har tyvärr inget svar till dig. Kan bara s.a.s instämma i frågan då jag undrat liknande saker, då ifråga om djur …

Hoppas du får svar av någon som kan reda ut det hela.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Elisabeth-J
0

Hej Indian! Kul att se dig här igen Skrattande

Andevärlden är fantastiska till att förmedla sig till oss trots att vi knappt minns dom. Mannen har en koppling till dig från skolan och när han försöker nå fram till sin fru och säkert har försökt i några år men inte har lyckats. Då blev han säkert jätteglad när han viste att du skulle till seansen och passade på :) Att det stämmer in även på den läraren som lever kan bero på att mannen som kom visade den andra läraren för att du lättare skulle kunna koppla det till vem han var. En som lever kan ju inte komma från andevärlden men jag vet också att det inträffar energier och bilder från levande. När jag var liten och låg sjuk på lasarettet så kom jag hem till mamma och hälsade på, hon såg mig klart och tydligt gå fram till hennes säng, jag stod en stund och tittade på henne och gick ut igen. Mamma var säker på att jag hade gått över men så var det inte men det var väldigt nära just då. Så det är svårt att säga varför det blev så i det här fallet men jag ska försöka senare idag, just nu måste jag nog ta en kopp kaffe och vakna lite mer :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

TantAlma
0

Det kan ju var så att mannen fattade tycke för dig, även om du inte la märke till honom under skolgången. Du kanske hade något som tilltalade honom. Eller så påminde du om han själv.

Jag är ju förståss inget medium men känslan av vad du skriver får mig att känna så. Jag hoppas du hittar en lösning för dig.