Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1174 ggr
[BigMama]
0

Pendel?

Hej alla!

Är det någon som brukar använda pendel här? Min vän provade det ganska flitigt och fick visst reda på lite för mycket… Sådant som bara hör hemma på "den andra sidan".  I vilken kategori sorterar man in "pendeln"? Är det typ häxeri? Tänker på anden i glaset… :S

[Hellas]
0

Pendel är ett kärleksfullt redskap att använda. Det är enkelt och man får ganska många och träffsäkra svar.

Men….man ska inte glömma bort att man ska ALDRIG fråga om något man egentligen inte vill få svar på.
Det är ibland lätt att bli lite för girig i sin vetgirighet och det är inte alltid bra.
Det kan med andra ord vara det din vän blev.
Dessutom, det är ingen leksak, en kul grej, utan den fungerar.
Men tar man pendeln på rätt sätt och använder den med förnuft och omvårdnad så har man en vän i sin hand.

Jag har inte pendlat på många år men jag har min pendel liggande som en liten skatt och jag fingrar på den och klappar om den ibland :-)

Rocktjejen
0

Min pendel försvann för gott då jag hade "missbrukat" den genom att inte ta till mig dom svaren jag fick utan fråga gång på gång om samma sak..vet inte om jag ska köpa mig en ny..har funderat på det..får fundera vidare

varma hälsn.Eva