Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 16497 ggr
KamillaB
0

Drömtydning Igen..

Hej allihopa!
Har läst en tidigare tråd om vad det betyder när en kvinna drömmer att hon är gravid, men vad betyder det om en man drömmer att hans flickvän är gravid?? Jag vet att jag har läst det någonstarns.. men minns inte.. Någon som vet?

Skogskraft
0

Well, här är EN tolkning:

Många, både yngre och äldre kvinnor, drömmer att de är gravida. Det kan vara längtan eftet ett barn som påverkar drömmerskan. Men ofta kan drömmen tolkas på annat sätt. Barnet symboliserar kontinuiteten i livet och framtidens möjligheter, och kan då sägas vara ett "andligt barn", en längtan efter inre mognad. I den betydelsen är det för övrigt inte ovanligt att även män har graviditetsdrömmar.

http://hem.passagen.se/aengel/

Elisabeth-J
0

Det är svårt att tolka en dröm när man inte har hela drömmen, men att drömma om att man själv eller någon annan är gravid kan stå för en nystart eller en mognadsprocess. Men som sagt så är det svårt att veta, det bästa är nog att man skriver ner sin dröm, gärna med alla små detaljer man kan minnas och sen försöka få in en egen känsla av betydelsen.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

KamillaB
0

Nej men det var en Man som drömde att hans tjej var gravid.. vet inte hela drömmen.. bara det.

Skogskraft
0

Önsketänkande, kanske?

KamillaB
0

Oj, det hade du ju till och med skrivit med fet stil där nere.. :)
My bad..
Tack för svaren! :)

KamillaB
0

#4 Kanske.. :) Han har tidigare sagt till henne att han brukar föreställa sig henne gravid.. :) Idag mådde hon illa och hade ont i magen, men det kan ju vara pga annat med.

Skogskraft
0

Glad (trying) to help Cool

Om hon önskar bli gravid kan ju vid stark konstant önskan så kallad skengraviditet uppstå iofs.

Elisabeth-J
0

#6 Kanske det var en sanndröm då? Flört

Elisabeth 

KamillaB
0

#7 Jag tror inte att hon har några sånna önskemål.. :) Inte han heller än.. eller de vill säkert ha barn men inte nu..

#8 Ja det skulle vara lite häftigt faktiskt :) Om så är fallet så ska jag skvallra till er :)

Elisabeth-J
0

#9 Ja gör det ;)

Elisabeth 

Skogskraft
0

Kan ju vara så att nåt de kommit överens om på ett andligt plan/i mellanvärlden gör sig påmint Cool

KamillaB
0

#11 Nu blir jag nyfiken.. Hur menar du?
Hon har drömt massa gånger att hon varit med barn/haft ett barn också..

Skogskraft
0

#12: En vanlig teori i den andliga branschen är ju att vi möts som själar, i tillvaron innan livet, typ, & där gör upp planerna för nästa liv. Inte i detalj men vissa stora saker. Samt att även folk ur samma stora själsfamilj möts varje gång men i olika roller. Så min syrra kanske var min morsa förr & jag var hennes dotter. Samma själsfränder (den verkliga betydelsen av ordet) i liv efter liv, bara olika roller, kön, whatever.

Vilt framfantiserat exempel:

- Vi var släkt förra gången, ingen av oss hade barn. Denna gång ska vi träffas, bilda par, skaffa barn för vi vill uppleva det - med varandra!

- Ok, deal.

Hänger du med? Cool

KamillaB
0

#13 Ja nu förstår jag! Tack, Det skulle vara minst sagt spännande om det vore så.. Synd att man inte kan ta reda på sånt.. eller det kanske man kan..

Skogskraft
0

Jo, vissa känner sånt starkt samband direkt att de "minns"… eller kommer till insikten med tiden Cool

KamillaB
0

Skulle vara jätte kul att träffa en person jag kände så med! Har du gjort det någon gång?

Skogskraft
0

Jäpp, med "exet". Första tiden var det cirklar som slöts, karmiska prylar som rättades till & hela baletten så det var rent skithäftigt. Typ århundraden av saker & händelser fick sin slutliga (upp)lösning.

Sen utvecklades vi åt varsitt håll & hela relationen blev ett totalt h-e, men det är en annan story.

Första sommaren knäcker dock det mesta.

KamillaB
0

#17 Men det måste ha varit en härlig känsla!!! Synd att det inte funkade.. Ni kanske inte gick ihop i det tidigare livet heller??

Första sommaren..?? Du är bra på att göra mig nyfiken! :)

Skogskraft
0

Nä vi kanske aldrig funkat ihop, vem vet.

Ja första sommaren av flera alltså, 7 års relation.