Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2732 ggr
vanligman
4

Drömmars symbolik

Drömmar är en av de få sätt som vi måste se in i vårt undermedvetna, att förstå vad som är under ytan av vår begränsade yttre medvetande. Det undermedvetna är som en fågel högt över den väg vi är ute och reser, kan det se mer än vår yttre sinne. Ju mer vi lär oss att minnas och förstå drömmar, desto bättre kan vi förstå våra djupare motiv, rädslor, önskningar, och medvetslös veta. Ingenting sker i våra liv som inte först förebådar i våra drömmar!

I drömtillståndet, vi öppnar våra sinnen för många olika nivåer i vårt undermedvetna. Inte bara  alla våra tidigare medvetna upplevelser, som lagras där, men det är också förråd av resurser som sällan kommer till medvetande. Det undermedvetna har anmärkningsvärda talanger för att finna lösningar på problem. Här finns alla våra önskningar, förhoppningar, och minnen av tidigare erfarenheter, och kan även hjälpa oss med självrannsaka, ge praktisk vägledning för varje fråga. Det gör det även möjligt för oss att ha psykiska upplevelser.

Drömmar har ett språk, alla sina egna; ett språk av bildspråk, symbolisme, och ibland bisarra aktivitet.  Den vanligaste påverkan av  pådrivande drömmar är "mental utveckling." Vårt undermedvetna (minnet av vår själ) och vår övermedvetna (minnet av vår gudfruktiga självet) som  försöker att korrelera händelser och beslut med eviga, andliga ideal och syften .

nypisnina
1

Vad intressant! Jag har två återkommande drömmar - den ena talar om något som ska hända, en uppmaning för mig att ta hand om mig själv. Den andra berättar vad jag känner just nu som jag inte är medveten om själv ännu och då kan jag ta till åtgärder och då slutar jag drömma den drömmen.

Vad händer? Hur kan det bli så? 🙂Jag är tacksam över det men fundersam, det är ju inte logiskt.. som så mycket annat. 😉

Choklad
0

En dröm är ju egentligen ganska logisk. Även om man kan göra precis vad som helst i en dröm, så har den ändå ett logisk  budskap.

Om du hela tiden drömmer att du ska ta hand om dig själv, upprepade gånger, så har du inte till fullo förstått budskapet.

I framtidsdrömmarna förstår du budskapet bättre och därmed återkommer inte drömmen.

Du har rätt i att det inte verkar logiskt, att först förståen dröm, sedan inte. Så något fattas i ditt livspussel.

U R us