Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2743 ggr
Ellum
0

Går djur igen?

Jag har en fundering som jag inte är riktigt överens med mig själv överer.

Vi har en svart fläck som sveper förbi utanför i en rasande fart. Vanligtvís runt huset men även runt gårdshusen. Det går fort så man hinner inte riktig med, med blicken. Jag tror att det är en gammal hund som går igen i trädgården. Min hund har jagat den där fläcken vid några tillfällen, och ibland är han jätte märklig i betendet. Han beter sig som om det kommer någon i trädgården, men jag ser då inget… Alla i familjen har träffat på "fläcken". Det är inte bara jag … Går djur verkligen igen? Eller finns det någon annan teori över vad vi har för fläck i trädgården ?

EwaKristina
0

Enligt min fasta tro och övertygelse,så visst går våra älskade djur tillbaka för att se till oss,och faktiskt så tror jag oxå att våra djur kan vara med för att vägleda oss oxå.Har en personlig upplevelse av detta,én schäfertik som så tragiskt gick över,men som från sin djurhimmel,direkt ombesörjde att hennes kullsyster skulle få undvika den misshandel,hon blivit utsatt för under 11 månader!!Så visst kikar de till oss,med sin underbara kärlek,till oss människor.Men din svarta fläck i trädgården,kan jag inte svara på vad det är…

lightseeker
0

svarta fläcken kan vara så mycket mer, det finns ju så många naturväsen.

Men att djurens energier finns kvar, har jag fått känna in många gånger, precis som med avlidna personer, det är ingen skillnad, det är väl själen som man känner av då, kan tänka.

BranDuir
0

Kort och koncist sva; JA!  Jag har fera erfarenheter både av två egna hundar, och av klienters husdjur som kommit tillbaka både i andeskepnad och som reinkarnation.

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

snowdrop_
0

Ja, min katt brukar komma och hälsa på mig ibland, så jag tror defentitft det! Glad

Flickaa
0

jag är väldigt säker på att dom gör det, har vart med om många sådana händelser om djur. orkar dock inte berätta allt men en sak har varit ganska läskig vad det gäller det. min syster hade en hund som fortfarande sprang i sitt gamla stall, var ganska hemskt att vara med om det när denna schäfern jagade hästarna i hagen så att dom fick panik.. sen har vi våran gamla skotte Daisy ( vi tog bort henne för ca 2, hon nådde åldern 12,5 ) som fortfarande springer runt i våran lägenhet och kollar läget - hör henne nästan varje natt när hon går sin runda på mitt rum för att kolla om jag har tappat något som går att äta där. så jag tror väldigt på det :) kan dock inte heller placera riktigt vad det är som är hemma hos dig.

Topsekret
0

Jaa, det är väl klart dom gör ;)

Min farmor och farfars förra hund, gillade att titta ut genom ett fönster som vi har i våran stuga. där kunde hon se allt som fans på gården och där brukade hon stå och skälla glatt när vi kom med bilen. En dag (kanske ett år efter hennes död) såg jag en hund stå där, och skälla. Pappa han inte ens stanna bilen utan att jag flög ut och sprang in ! Sen när jag kollade på plattsen  där hon ALLTID brukade stå , fanns ingen är,…..

Jag visste mkt väl om att hon var död, men när jag såg henne där i fönstrett så var det den enda tanken i huvudet : Men hur?!!

Thinka
0

Absolut ja, det kan dom och jag talar om egen erfarenhet nu strax efter sin bortgång en natt låg min cavalier kings charles spaniel och snarkade vid mina fötter precis som han alltid gjort det jag hörde honom klart och tydligt och jag sov inte. Han kom för att ge mig trygghet för det var en kväll av mycket aktivitet här hemma.

[Hellas]
0

Ja absolut gör de det, jag har en katt som brukar svepa in i min bostadsrätt periodvist. Det är dock ett tag sedan nu så jag börjar sakna det lilla livet.
Både min man och jag själv har sett katten

/Hellas

cattigirl
0

jag är övertygad om att djur går igen!

jag var ute och red en gång och när vi kommer ut i en glänta med en lada på säger min häst "ser du alla djuren?". alla djur tänker jag men känner sedan efter…. och mycke riktigt var det en massa djur där. alla i sin andliga form, älgar, rådjur, rävar och harar. Ladan var en slakt plats för jägare…. där fanns även en av dom gamla trotjänarna, en jakthund. han tyckte att det var trevligt med sällskap så han va med en stund på ridturenGlad 

det var en rolig tur med hästen och jag har ridit där igen men hunden har stannat kvar på platsen.

cattis

Doris
0

Jag tror också att djuren går igen min hund Anja brukar följa mig känner av att hon finns hos mig ibland det är 2 år sedan hon dog.

Allting är möjligt