Konstigt OT
I lördags kväll tog jag av mig mina stora turkosa örhängen hemma hos Ewakristina la dem i handväskan en liten svart sak.
Nu Drog jag på mig stalljackan tyckte det kändes konstigt i fickan och tar fram mitt ena turkosa örhänge! Hur sjutton kom den dit??? Den andra lågkvar i handväskan och jag hade skinnkappa i helgen och var inte ens i närheten av den här som jag har på mig nu!

Någon som busar med dig? 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ah…bekräftelse :-)

Nå'n som vill visa att du har extra sällskap…kul…

Du ska inte springa runt med dina öronhängen i väskan. Då blir du snart av med dem på riktigt! Det är också därför som den ena placerades i fickan, för att du ska lära dig att vara mer rädd om dem 
Lägg asken där den ska vara i ditt hem…
haha, kanske ett spöke som vill lära dig att håla ett öga på dom ;)

haha en sån grej råkade jag ut för för en månad sedan….ställde bile i carporten ….gick in efter att ha låst upp dörren , lade nycklarna i fickan som vanligt….när jag sedan gick dagen efter fanns inte nycklarna på plats…..två timmar senare hittade vi dem …i pojkens bil……ingen hade varit där alls….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
OT: igår hände det mig nåt märkligt. Parkerade bilen, stängde av tändningen, drog ur nyckeln och tog med mig den när jag gick och handlade. På min bil funkar inte radion när nyckeln är ur tänningen. Så det var alltså helt tyst när jag gick ur bilen. När jag kom tillbaks 5 min senare var radion på.
Jag fick starta bilen för att kunna stänga av den.
Påtal om bilar , min pappa hade kört till jobbet en dag , han klev ur bilen och gick in . när den lååånga arbetsdagen var över , så gick hanut på parkeringen , och fic till sin förvåning se att bilen var borta! Han fick panik och ringde polisen . När polisen väl var där så sökte dom runt området. En polis började skratta och kallade sedan på pappa och . *Är det där er bil ?* sa han med ett leende på läpparna. *Men vad i ,…?!* Pappa stod bara och gapade, men där nere stod bilen , nedanför kullen han hade parkerat på , och hade krackat i en buske. Först trodde han ju att det var nån som bröt sig in, sen när dom kollade närmar så var den ju hel, sen började han tänka på spöken,….. kan det ha varit nån som ville retas med honom? Sen vid närmare syn , så sätta i handbromsen , "Dumma pappa" ;)
Ber om ursäckt , att jag skrev detta här , kom bara på det som en rolig grej ;)
Kramar Joanna

Fniss ja helt ofattbart hur det kunde gå till jag har absolut ingen som helst logisk undanflykt den här gången! Utan konstaterar att jaha nån från andra sidan har rotat i min handväska och placerat ett örhänge i högra fickan på stalljackan.
Men gjorde de sig inte tillräcklingt hörda igår? och jag har ingen som helst "kannsla" av vem av de det är. Mamma har ju busat runt förrut men det känns inte som…vänta nu förra veckan bad jag att om hon verkligen finns runt mig så vill jag ha ett materielt Tecken på att hon hälsar på mig fast jag får ju ingen mamma kännsla i det här. Jag körde hårt förra veckan eftersom jag skulle på kurs jag bad om Tecken hit och dit och det här med makens farfar var pricken på i:et liksom.