Jobbigt
Hur kan ett medium veta vad som händer om jag sitter på andra våningen och länkar till andevärlden, när mediumet själv är på första våningen?
När jag tyckte att mottagaren ställde jobbiga frågor (pushade), så tänkte jag bara "Jill, kom och hjälp mig!" och då kom hon
- tryggheten infann sig igen och kontakten blev klarare.
Ibland händer det att jag tänker något negativt om någon människa och det passade jag mig för idag, det kändes som om alla hörde mina tankar, speciellt mediumet… 
Är det så?

Det stämmer bra att man kan veta att någon ropar på en i tanken men det betyder inte att man vet allt den personen tänker. Man får en förnimmelse som kan vara att man får en bild av personen. Hur många är vi inte som har tänkt, jag ska ringa den personen och den personen säger när man ringer upp: Men jag tänkte just på dig, tänkte just ringa dig osv. Som medium är man mer lyhörd för att förnimma alla energier.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#1 - det där känns väldigt bekant, men då är det alltså det mediala i varje individ som berättar detta (man hör ovanstående ofta och från i princip vem som helst). Sen är ni medium mer lyhörda och tolkar rätt, medan andra inte förstår fullt ut.
Det måste vara samma mediala känsla som berättar om en människa inte tycker om mig eller tvärtom. Det känns så tydligt, även på distans.
Jag ska ropa på någon medial medlem här en dag (när h*n inte är online) och se hur lång tid det tar för personen att logga in ;)

Ja det stämmer bra Celia! Alla är mediala men har utvecklat det mer eller mindre bara. Du är ju på gång nu med stora kliv! 
Det handlar om träning, träning och åter träning 
Elisabeth

Ja jag vet inte om jag vågar ta så stora kliv. Min son sa att jag ser läskig ut i ögonen och han hör ljud överallt. Han tror nog att jag har blivit förhäxad och dragit med mig någon hem, som han inte kan se - så jag får ta små kliv 
Förstår att det kan vara jobbigt och skrämmande. Är själv inne i nån slags förändrig och jag känner igen känslan.
Kramar!

#4 Celia,du har ju oxå valt en underbar Mentor,och jag är helt övertygad om att du befinner dej i trygga händer om det skulle vara något..Kram
Hur är det med er medium som är sk "gamla i gamet" bollar ni era funderingar och uppleveser med andra medium eller behöver ni oxå kontakta er mentor ni hade?
Kram

#7 Vi bollar med varandra och sin mentor finns där också att bolla med, man blir ju aldrig fullärd 
Elisabeth
#8 Vet du en sak som jag tänkte på när jag lade in min personliga bild under "Kurslänken" var; bara ingen kan läsa av mig nu, så där rakt av. Det känns läskigt på nåt sätt. Kan ni göra det, eller när vi pratar i telefon..?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#9 Det behöver du inte vara orolig för, jag läser inte av någon utan att dom har bett mig om det först
Det anser jag är att inkräkta personers integritet. Och jag tror att dom flesta här delar min åsikt om det.
Elisabeth

Tanken är det starkaste vapnet, men du kan låsa dina tankar så att andra inte kan höra dem, speciellt medium:)
Att låsa tanken kan vara bra i och med att alla tankar är kanske inte rumsrena:)
Men att kontrollera tanken är något jag fortfarande övar på, måste lära mig att inte tänka ibland, tanken blir genast till en magisk handling.
#10 Inte för att jag tror att någon skulle missbruka det på nåt sätt, men det är väl känslan av att inte behärska situationen riktigt. Jag är nog en sån där som vill ha stenkoll på det mesta..fast det skulle va skönt att strunta i det.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#12 Jag tror att man kan lära sig att stänga och på så sätt skydda sig. Annars kanske du kan prova att be dina guider/kraftdjur om hjälp för intrång och sånt? :)

#12 Vi är nog alla oroliga över att inte behärska situationen 
vi ska ju bli experter nu ju :) blir många stöttningar eller vad tror du? Vi får försöka strunta i det.. stenkollen alltså ha,ha!

Jag har märkt att det man helst önskar även är det som lättast blir blockerat och tar tid att utveckla. Det såg jag hos några kursdeltagare och det verkade skitjobbigt. Då blir man bara besviken och trycker ner sig själv när andra som inte vill lika mycket hade kommit längre i sin utveckling utan att själv känna till det.
Jag tror att det vanliga "stäng av" fungerar som skydd mot medium också, så hädanefter ska jag dra ner ridån om jag är på irriterat humör. Det är inte meningen att någon annan ska höra mina tankar då, de är oftast så knäppa att jag själv tystar dem eller säger högt till mig själv: Nämen hur kan du tänka så där? Usch!
Man ska passa sig för vad man önskar, speciellt om andra - då brukar det inte finnas några som helst blockeringar och man får tänka på att man får leva med det livet ut om man har riktig otur!